عالی اتصالات نمای خشک است…

نما در واقع مقاومت مکانیکی هر ساختمان را افزایش می دهد. در یک سازه بتنی علاوه بر استجکام زیبایی نیز اهمیت دارد که بستگی به طراحی نمای داخلی و یا خارجی دارد و پنلهای بتنی اکسپوز نیاز مهندسان معمار و طراح را در زمینه های ایجاد نماهای مدرن روز فراهم می آورد . چهارچوب نگهدارنده : برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده میشود، از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم میتوان بهره برد. پنلهای بتین اکسپوز صرفه جویی در هزینه ها و زیبایی بصری خاصی در پروژه ها ایجاد کرده است و شرکتهای مجری نمای خشک می توانند این متریال را در طراحی های خود استفاده نمایند . این احتمال را هم در نظر بگیرید که برخی از سنگ ها تحمل عملیات سوراخ کاری را ندارند و در حین سوراخ سرامیک پرسلانی کاری می شکنند. سنگ های استفاده شده در اجرای این نما سنگ ضخامت قابل توجهی داشته و از همین رو ماندگاری و دوام بالایی دارند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های کوره ای جهت هم رنگی استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. این روش نسبت به روش نمایان از زیبایی خاصی برخوردار است، در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی متریال مورد استفاده مثلا سرامیک انجام می شود . A᠎rt ic᠎le was gen​erat ed wi th G SA Con tent᠎ Gener ator DEMO!

اجرای نمای خشک در ایران

البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. با تولید اتصالات نمای خشک به صورت صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمت هایی مانند: درصد اختلاط ملات و … با توجه به این رویه انواع مختلف نماهای خشک بر روی کار آمدند تا با دنیای مزایای خود صنعت نماسازی ساختمانها را درگیر تحولی اساسی نمایند. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد. در داخل مجتمع نیز وجود وید مرکزی که دارای خطوط منحنی و نرم است امکان سهولت در حرکت و تردد برای مراجعه کنندگان را فراهم آورده است. گفتنی است که هوای قرار گرفته بین سنگ و دیواره ساختمان در این روش درست مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل می آورد.

سرامیک نمای خشک

در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب به روش صنعتی، با گذشت زمان نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن ( بالای ۵۰ سال ) می توان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود. البته استفاده از این نما تنها به بخش بیرونی ساختمان محدود نبوده و امکان استفاده از آن در نماسازی حمام و شومینه نیز رایج می باشد. روش تر: روش تر برای اتصال اجزای آجری از ملات سیمان استفاده میگردد. همچنین فضای ایجاد شده بین سنگ و جداره ساختمان در روش نام برده مانع از ترک خوردگی سنگ و شکستن آن در اثر تغییرات آب و هوایی می شود. سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. چنانچه یک ساختمان از هر طرف در معرض دید عموم باشد یا از ساختمان های مجاور خود بلندتر باشد، باید تمام قسمت های قابل مشاهده در نمای آن با دقت طراحی شود. درز میان سرامیک ها ۶ یا ۸ میلی متر تنظیم می شود. پس از اختلاط مواد مذکور آن را در قالب ریخته و تولید می شود . از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند.

نصاب نمای خشک

 Data w as g enerated with t᠎he  he lp  of behsaznama Con​tent᠎ G en erator Dem oversion!

دیدگاهتان را بنویسید