شما این اشتباهات نمای خشک را مرتکب می شوید؟

در سیستم پنجره مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. پروفیلهای ساده به هیچوجه عایق حرارت یا صدا نیستند و از آنجا که رسانایی آلومینیوم بسیار بالاست، این نوع پروفیلها میتوانند به عنوان یکی از عوامل اصلی هدر رفتن انرژی در ساختمانها در نظر گرفته شوند. هدف از انجام این کار ایجاد یک پایه و بستر عالی و مناسب و ساخت سطح صاف و تراز برای اتصال مصالح نمای ساختمان است. قبل از ایجاد سیستم پنجره ، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده می شد. ​Th is w as gener at᠎ed ​by behsaznama C᠎ontent Generator᠎ Demoversi on .

چگونه اجرای نما خود را بهبود دادم در یک درس روشن

سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنل های رسی ، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی-شود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل ، پیچ و غیره استفاده می¬شود. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای پنجره را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای پنجره ، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. این نوع ورق کامپوزیت ضدحریق یا مقاوم در برابر آتش از هسته پلاستیکی نسوز به همراه دو لایه ورق آلومینیومی تشکیل شده که نمونهای جدید از ورقهای کامپوزیت محسوب میشود. سایر ویژگی های کلیدی طراحی را می توان در آشپزخانه ها یافت ، جایی که ترکیب رنگ های گرم چوب همراه با رنگ های براق و سفید تضاد ایجاد می کند. Da᠎ta h᠎as be en c​reated wi᠎th t he  he​lp of behsaznama C onte nt G enerator Demov᠎ersi᠎on.

نمای خشک در ساختمان

طراحان برای نمای ساختمان از رنگ سفید و متریال چوب استفاده کردند. رنگ روی سطح ورق با تکنولوژی های متفاوتی برحسب نوع کاربرد و محل نصب ورق کامپوزیت اجرا می شود که به صورت زیر تقسیم بندی می شود: ۳-۶-۱- پلی استر : ساده ترین روش اجرای رنگ روی لایه آلومینیوم می باشد که رنگ بدون هرگونه لایه محافظ روی لایه آلومینیوم ورق کامپوزیت اجرا می گردد. تاثیر افزایش قیمت مسکن بر کیفیت نماهای ساختمانی کی از مشکلاتی که در زمینه نمای ساختمان با آن مواجه هستیم ، کیفیت نما است. بایستی به این نکته توجه شود که میلگرد در صورت استفاده در زیرسازی نمای ساختمان تاثیر به سزایی بر قیمت تمام شده شاسی کشی نما می گذارد. ورقهاي الومینیوم کامپوزیت پنل کامپوزيت با توجه به ضخامت، نوع آلياژ آلومينيومي لايهها، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بيروني و نوع مواد بکار رفته در لايه مياني تنوع وسيعي دارد که هر کدام از انواع آن کيفيت و کاربرد معيني را دارا ميباشد. به یاد داشته باشید که برای رنگ آمیزی روی بتن، باید از رنگ هایی استفاده کنید که به سطح اجازه تنفس داده و در معرض دیوار بتنی قرار نگیرد.

با پیدایش سیستم پنجره ، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. با درک این مطلب می توان نتیجه گرفت که برای دیوارهایی که در آن ها ابعاد بزرگی از شیشه وجود دارند و نما در قسمت های باریک میان این شیشه ها باید انجام شود، اجرای پنجره بسیار پرهزینه خواهد بود. نمایی که قرار است سنگ روی آن نصب بشود باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد تا سنگ و ملات به خوبی چسبیده شوند . در ادامه برخي از مصالحي که در نماي خشک از آن استفاده مي شود را معرفي مي کنيم تا آشنايي بيشتري با آنها داشته باشيد. عصر متعلق به ما، و سبک متعلق به آن ، روز به روز معین میشوند«میس ون دروهه» میافزاید:« نه دیروز، نه فردا، بلکه فرم را تنها در همین اامروز میتوان معین ساخت.» این عقیده که بیان شد بیتوجه به عقاید سیاسی بود، گرچه هر دو با نگرشی ریشهای با یکدیگر پیشمیرفتند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای سرامیک خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید