شش درس شما ممکن است آموزش

علاوه بر بندکشی کاشی، موزاییک و سرامیک کف، برای بستن درز بین کف و دیوار در حمام و سرویس بهداشتی (اصطلاحاً آب بندی)، برای ترمیم سطح سیمانی، ترمیم کاشی آسیب دیده و مسدود کردن مسیر حشرات موذی میتوان از دوغاب آماده استفاده کرد. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. همچنین از حجم ضایعات ساختمانی به طور چشمگیری می کاهد. در صورتی که تغییر رنگ و شکستگی در دوغاب مشاهده کردید، میتوانید کار ترمیم دوغاب را به متخصصان کاشی کار و کاشی کاری منزل “خدمت از ما” بسپارید. در صورتی که مصالح میان جدارهها به خوبی تمیز نشدند، اسفنج را کمی به آب آغشته و با آن مصالح را پاک کنید. لازم است که بعد از دوغاب ریزی، حتما زمانی را برای خشک شدن آن در نظر بگیرید. چهار چوب های نمای خشک از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشد. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند. سپس به طور کامل با کاردک آن را میپوشاند و پس از خشک شدن دوغاب کاشی، محل را تمیز میکند.  Th᠎is ​po᠎st w​as w ritten by behsaznama C on᠎tent G​enerat or DE MO !

متریال نمای خشک

دوغاب سیمان به طور معمول با پودر خاک سنگ ترکیب میشود، برای درست کردن دوغاب سرامیک و کاشی، کافیست در یک سطل، آب، سیمان و پودر سنگ را ترکیب کنید. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید. میزان پودر سنگ به سیمان، برای درزگیری کاشی و سرامیک، یک به یک است؛ و آب را تا زمانی به این دو اضافه کنید تا دوغاب، کمی شل به دست آید که به راحتی فرم گیرد. طرز استفاده از دوغاب آماده همانند دوغابی است که خودتان در خانه تهیه میکنید و تفاوتی میان این دو نیست.

᠎Post w as g᠎ener ated ​with the he lp of behsaznama Con​te nt Ge ne᠎ra᠎to r  DE​MO!

از پارچه های قطرهای برای پوشاندن مناطق نزدیک سطوحی که نقاشی میکنید استفاده کنید. از این روش برای کاشیهایی که فواصل بسیار باریکی دارند استفاده میشود. ترمیم دوغاب کاشی و سرامیک در راستای جلوگیری از آسیب به این قبیل کف پوشها به مرور زمان انجام میشود. همچنین از ثبات رنگ در مدت زمان طولانی برخوردار است. بازسازی نمای خشک آسانتر از روش سنتی میباشد و امکان تعویض تایلها وجود دارد. سرامیک یک گزینه مناسب برای فضاهای می باشد که در معرض رطوبت قرار دارد. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. سپس دوغاب آماده شده را با کاردکهای مخصوص در بین درزهای کاشی ریخته و سه الی چهار دقیقه صبر میکنند تا کاملا خشک شود و بعد از آن سطح کاشی را کاملا تمیز میکنند. اما اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید، بسیار ساده است.

انجام مراحل رنگ سرامیک و کاشی، کاری بسیار آسان است، به شرطی که این کار را با دقت و حوصله انجام دهید. کمی از مخلوط دوغاب سیمانی که تهیه کردهاید (یا دوغاب آماده) را با کمچه دوغاب کاری بردارید و با کمی شتاب، به سمت جداره موزاییکها پرتاب کنید و با حرکت کمچه، باقی دوغاب را در میان جدارههای پیش رویتان، پخش کنید. پس از آن بگذارید سرامیک های کف به طور کامل خشک شوند و رطوبتی باقی نماند. اینک اسفنجی که داشتید را کمی با آب خیس کنید و بر روی سطح کاشیها بکشید تا باقی دوغابهای باقیمانده بر سطوح سرامیک و موزاییکها پاک شوند. برای چک کردن جذب آب کاشی و سرامیک میتوانید از مقدار کمی آب بر روی کاشی و سرامیک انتخابیتان استفاده نمایید. برای رنگ زدن لبه های کاشی و سرامیک بهتر است از لایه های نازک رنگ همراه با قلم مو نقاشی استفاده کنید. میباشد. برای مشاهده نمونه های متنوع رنگ سرامیک به فروشگاه لذت نقاشی مراجعه نمایید و رنگهایی مجموعه ها بالاترین کیفیت بیابید. از بهترین نمونه های کاشی، کاشی تبریز است. دوغاب ریزی کاشی یا ترمیم دوغاب بین کاشی یکی از خدماتی است که علاوه بر درخواست از متخصص کاشی کاری برای انجام آن، خودتان نیز میتوانید با تهیه دوغاب آماده (دوغاب سرامیک یا کاشی) و انتخاب بهترین روش دوغاب کاشی، به انجام آن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید