سوالات جدیدی درباره نمای خشک پاسخ داده شد و چرا باید هر کلمه این گزارش را بخوانید

البته هر نمایی نیاز به مهندس نقشه بردار ندارد منظور ما از نما یک کاشی کاری ساده نیست وقتی شما یک مدل کاشی ساده را در نظر میگیرید و میخواهید فقط ساختمان ساخته شده آجری نباشد این کار نیاز به مهندس نقشه بردار جهت اجرا و پیاده سازی نما ندارد، منظور ما نمای حرفه ای و سازه های بلند و یا لوکس میباشد. بنابراین نیاز به ماله کشی بوده تا ناصافی ها از بین بروند. ملاتی که در این قسمت به کار برده می شود، معمولاً ترکیبی از سیمان و پودر سنگ است این کار سبب می شود تا بستر مناسبی برای اجرای ماسه سیمان فراهم شود تخصص در این مرحله اهمیت زیادی دارد. به زبانی ساده تر نیاز است که از شیشه هایی با ضخامت یک الی یک و نیم سانتی متر استفاده شود و ملات، پودر سنگ و همینطور سنگریزه ها به همراه سیمان سفید قاب بندی شوند. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. مرحله چهارم مربوط به بند کشی و سمباده زنی نما است در چنین شرایطی نیاز است که شیشههای قاب بندی از نما جدا شده و همینطور شیارهای ایجاد شده به واسطه بندکشی و سمباده کشی حالت صیقلی پیدا نمایند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در این روش برای نصب قطعات اسکوپ به پشت سنگ نما، میبایست شیارهایی با زاویه حدوداً 45 درجه در پشت سنگ ایجاد شده و بعد از تمیزکاری شیارها، کمی چسب سنگ در آن ریخته و اسکوپ را داخل شیار قرار میدهیم. در واقع زمانی که زیرسازی تکمیل شد، میبایست کروم بندی انجام شود. به طور کلی فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت سنگ نمای رومی در نظر گرفته می شود، مثلاً رنگ برخی از سنگ ها سبب گرانتر بودن آنها خواهد شد، چون معمولاً در بازار کمتر یافت میشود و گاه نیز نوع سنگ به کار برده شده نایاب است و این موضوع سبب میشود تا هزینه کلی کار بیشتر شود اما به طور کلی قیمت سنگ نمای رومی به صورت متری محاسبه میشود. نما می بایست از نظر زاویه و قوس مشخص شود، پس از اینکه نقشه کشی انجام شد، عملیات شاسی کشی صورت میگیرد. در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر بصورت مخفی خواهد بود. پس اولین گزینه این است که ساختمان مورد نظر شما در چه مکانی قرار گرفته دارد. در این سبک رویکرد مینیمال نیز وارد نمای رومی می شود البته سبک ساده هم برای نمای رومی سنگی و هم مدل سیمانی قابل اجرا است و مقرون به صرفه تر از مدل های پر نقش و نگار خواهد بود.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

هر طراحی نمای ساختمان مانند اجرای نمای رومی در اصفهان نشان دهنده هویت ساختمان های اصفهان از نظر معماری و فضای شهری می باشد. یکی از نکات مهمی که در اجرای نمای رومی با سنگ باید به آن دقت شود این که فردی که این کار را انجام میدهد باید تسلط زیادی به ابزارزنی داشته باشد. پیاده سازی نکات اجرایی نمای ساختمان چیزی نیست که بخواهید آن را طبق میل خود انجام دهید یا دور اجرای تعدادی از آن ها را قلم بگیرید. قبل از اینکه سراغ سایر نکات اجرایی نمای ساختمان بروید این نکته را سرلوحه کارتان قرار دهید که متریال انتخابی شما باید ساخته و پرداخته برای همان اقلیمی باشد که ساختمان در آن مستقر شده است.بدین منظور مطالعه مقاله نمای ساختمان در اقلیم مناطق به شما پیشنهاد می شود. مرحله بعدی به این شکل است که سنگها می بایست با دوغاب به قطعات فلزی اسکوپ متصل شوند، اسکوپ ها همان قطعات کوچکی هستند که از جنس گالوانیزه اجرای شدهاند و معمولاً در مدلهای سه پایه و پروانهای عرضه می شوند البته جنس اسکوپ ها معمولاً استیل است. هزینههای بازسازی و ترمیم در صورت نیاز کمتر از روش سنتی است. This has ᠎been created by G SA C​ontent G enerat᠎or D emover sion!

نمای خشک سنگ

معماری اجرای نمای رومی کلاسیک کمی دشوار است، چون معمولاً پر از نقش و نگار بوده و هویت و فرهنگ ایرانی در بخشهای مختلف آن دیده میشود و این موضوع سبب میشود تا سلیقه مردم نیز اهمیت زیادی در اجرای نما پیدا نمایند. در ابتدا نیاز است که زیرسازی به درستی صورت بگیرد، زیرسازی اهمیت زیادی دارد چون می بایست سطح زیر ساز کاملاً صاف و تراز باشد. سومین مرحله اجرای نمای رومی مربوط به رابیتس کاری است. نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از چارچوب های نگهدارنده استفاده می کنند. نمای ساختمان مانند لباس بدن انسان است که ما متناسب با شرایط آب و هوایی و محیط لباس می پوشیم. در نتیجه نمای ساختمان هتل اهمیت فراوانی دارد. در ساخت و سازهای مدرن معمولاً تمیز بودن اجرا و انعکاس درست نور توسط اجرا اهمیت زیادی خواهد داشت. محاسبات و پیادهسازی نقشه و همینطور نوع جوشکاری اهمیت زیادی در اجرای نمای رومی خواهد داشت.

طرح نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید