سه چیز درباره اتصالات نمای خشک آنچه می خواهید… بدجوری

ممکن است قیمت این ورقها در نگاه اول کمی گران به نظر بیاید اما با در نظر گرفتن کیفیت، رنگهای متنوع و زیبایی ظاهری که دارند، قیمتشان چندان بالا نیست. سطوحی از بنا که با فضای باز فصل مشترک دارند، نما محسوب میشوند. هوای موجود در سوراخ­ها مانع از نفوذ و جذب آلودگی­های صوتی، سرما و گرما توسط دیوار اصلی بنا می­شود. مصالح نما، چهارچوب نگهدارنده، عایق، فضای خالی بین نما و دیواره ی اصلی و اتصالات جزو اجزای اصلی تمامی نماهای خشک نما می باشد. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت دارند. چهارچوب نگهدارنده که از جنس فولاد یا پروفیل آلومینیوم ساخته می شود که پروفیل های آلومینیومی عمودی با پرچ بر روی صفحات نصب میشود همچنین طراحی چهارچوب به شکلی است که در برابر عوامل مخرب مثل باد مقاوم باشد و برای جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به ساختمان یک فضای خالی و تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. برای اجرای نمای خشک باید در انتخاب نوع چهارچوب بسیار دقیق باشیم زیرا مقاومت آن در برابر سرما و گرما، باد و باران بسیار مهم است تا به ساختمان آسیبی وارد نشود.

دیتیل اجرای نمای خشک

سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. یکی از مصالح با کیفیت برای اجرا و طراحی نما استفاده از نمای خشک می باشد. با این پیشرفت ها ، هنرمندان معماری به مهندسین معماری تبدیل شده اند که با استفاده از مواد و تکنیک های جدید ، پنجره های جدیدی از معماری مدرن گشودند. رنگ بندی که هر یک از سرامیک های نما دارند با یکدیگر متفاوت می باشد. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و به ویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. Th​is has  be​en gener​at​ed by behsaznama Content Generat or D​emoversi on.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

این خودرو با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر توسط وزیر صمت رونمایی شد. با سقوط رومی ها استفاده از سیمان پوزولانی متوقف شد و هیچ نوع دیگری از سیمان مورد استفاده نبود تا این که در قرن 19 سیمان پرتلند ظهور یافت. لایه جریان هوا، فضایی با ضخامتی ۳ تا ۵ سانتیمتری بین عایق و پوشش نما می باشد. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند. مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد.

قیمت سرامیک پرسلانی خشک نیز بر اساس درجه کیفیت و طرح مختلف است. ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. کاهش وزن ، انطباق با آیین نامه زلزله و قابل اجرا بئدن در ساختمان های مرتفع . پیشنهاد میکنیم این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. در این مقاله ، به دلیل خواص سرامیک خشک مطالعات بر روی متریال خاص سرامیک خشک پرسلانی را مطرح کرده ایم. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند.لازم به ذکر است که این کلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد.کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید