سمت زشت اجرای نما

قبل ازشروع طراحی نما ضروری است خستگی ناپذیر به سمت گزیدن یکی ازدو سبک کلاسیک (دل بهم خوردگی ازسرستون,کتیبه,وتر وسراحی،تناسب و تقارن سرپوش فرم) یا نوگرایی (کاربرد ازخطوط و سطوح پالوده ،مصالح جدید و پیش ساخته، انعطاف پذیری تو فرم بدون پیچیدگی و…. برای همین تمهیداتی در جهت اینکه ساکن بتواند ببیند بدون آنکه دیده شود اندیشیده شد. محدودیتهای فنی و نبود مصالح مدرن باعث شد ابعاد پنجرهها در حد متعالی باقی بماند؛ ولی برای حل معضل مشرفیت ارتفاع کف پنجره به وسیله کرسی چینی ساختمان بالا کشیده شد، انواع شبکه و نرده اختراع شد و در نهایت فضاهای بلافاصل طبقههای همکف به کاربریهای غیر مسکونی تبدیل شد. مقاوم است. به همین دلیله که از سرامیک برای کف پاساژها که تردد زیادی داره استفاده میشه. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود. در طراحی نمای ساختمان موارد زیادی وجود دارد که طراحان در هنگام طراحی باید آن ها در نظر بگیرند. به طور کلی روشهای مختلفی برای اجرای نمای سیمانی وجود دارد و هر یک از روشها نیازمند مهارت و تخصص هستند.

انواع روش های نمای خشک

خط و خطوطی از نماهای کلی آن منطقه در طراحی آن به چشم بیاید اما متفاوت تر و شاخص تر از ساختمان های اطراف خود باشد. برای این ساختمان ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید.  طراحی و اجرای انواع ابنما و ابشار های مصنوعي و بسيار زيبا برای منازل، شركتها، رستوراتها ، هتلها ،تالارها و فروشگاهها در اندازه های كوچك و بزرگ در ابعاد مختلف. همه ما به خوبی از اهمیت دیتیل های اجرایی با خبر هستیم و می دانیم که هر چه این جزئیات در کارها بیشتر باشد کار حرفه ای تر و پخته تر به نظر می آید اما قبل از این که به چگونگی اجرای نماها و دیتیل های اجرایی آن توجه کنیم باید انتخاب مصالح درستی داشته باشیم، شرط رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر زیباتر به چشم می آیند و هماهنگی بیشتری را در نما ایجاد می کنند.

چرا شما هرگز یک نمای خشک را نمی بینید که واقعا کار می کند

این موضوع باعث می شود که نمک های موجود در بافت آجر به سطح رویی آن رسیده و ایجاد ظاهری شوره زده در نمای ساختمان بکنند. از لحاظ ایمنی، استفاده از متریال بومی سازی شده و منطبق با تکنولوژی حال حاضر برای طراحی بهتر محیط و همچنین سایر ویژگی ها، باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها برای نما به دنبال نمای خشک باشند. گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم ساختمان است، نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. معمولا در اغلب پروژههای داخل کشورمان، مشاهده میکنیم که از لاملهای آلومینیومی استفاده شده است. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد.

در طراحی نمای ساختمان های بلند باید به این نکته توجه کرد که ایجاد تنوع بیش از حد با استفاده از مواد و مصالح می تواند از سادگی و خوانایی نمای ساختمان که مهم ترین اصل در طراحی نما است بکاهد. نماها باید به گونه ای طراحی شوند که علی رغم متفاوت بودن با ساختمان های مجاور هماهنگی غیر ملموسی هم با آن ها داشته باشد. اما این نما باید به گونه ای طراحی شود که صرفا یک صفحه دو بعدی فاقد ارزش بصری نباشد، طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق اصول طراحی شود و البته که طراحی اصولی نمای ساختمان ها دارای نکته های بسیاری است که تمامی آنها درآتلیه طراحی و معماری داخلی عماد جلالی بخوبی رعایت میشود. اما باید به این نکته توجه کنید که نورپردازی ها باید به گونه ای صورت بگیرند که خیلی خیره کننده نباشند و بر طراحی نمای ساختمان تاکید داشته باشند.

Th is a᠎rt᠎icle has been c᠎reated by behsaznama Con᠎tent G᠎en​er​ator Demoversi​on.

سه نمونه‌هایی از اتصالات نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت طراح و مجری نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید