سرانجام، کلید کرتین وال آشکار شد

در زمان اجرای نما سیمانی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگرچه قیمت کرتین وال میتواند عامل مهمی در انتخاب این روش باشد اما باید توجه داشت که این سیستم محدود به ساختمانهای کمتر از 20 متر است و برای سازههای مرتفع توصیه نمیشود. توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد. کرتین وال که جزو نماهای خشک محسوب میشود، هم ظاهر زیبا و منحصربهفردی دارد و هم از ویژگیهای مقاومتی بالا برخوردار است. این موضوع باعث میشود که نمای ساختمان بهصورت یکپارچه درآمده و از شکل ظاهری زیبایی برخوردار شود. زیرسازی بهصورت شبکهای و متناسب با ابعاد سرامیک درنهایت دقت در ایجاد فاصله مناسب بین سرامیکها در جهت جلوگیری از شکستن آنها به علت انقباض و انبساطهای همیشگی این عناصر از نکاتی است که باید در هنگام نصب دقت فراوان شود. همانطور که پیشتر ذکر شد این نوع کرتین وال کاملاً بدون قاب بوده و چسبهای ویژه نقش نگه دارنده شیشهها را دارند. پیش از آنکه به بحث درمورد انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال و روشهای آن بپردازیم، لازم است اندکی با مفهوم کلی آن آشنا شویم. سیستم نمای استیل به صورت کاملاً خشک اجرا میشود و تنها نیاز به اتصالات (پیچی نمای خشک نمایان یا جوشی) دارد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

به این ویژگی کرتین وال بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود. نحوه اجرای نمای کرتین وال در این سیستم به این صورت است که شیشهها بین لاملها جای گرفته و آنها را از هم جدا نگه میدارند. همانطور که از نام آن پیداست، این نما هم کاربرد یک دیوار و هم ویژگی یک پرده را دارا است. سنگ و چوب از جمله عناصر طبیعی هستند که در نمای بسیاری از ساختمانهای مدرن بهکار گرفته شده و استقبال بینظیری نیز از آنها شده است. نحوه اجرای نمای کرتین وال در این نوع از سیستمها بهگونهای است که قیمت مناسب و پایینتری نسبت به سیستم فول فریم لس فراهم میکند. عدم استفاده از چسب مناسب در این سیستم و یا وجود نقص در اجرای آن میتواند بهشدت از کیفیت آن بکاهد. نوع کاملاً بدون قاب (full frameless)، قاب U شکل یا یو چنل و شبه بدون قاب (semi frameless) از انواع کرتین وال فریم لس است.

دتایل اجرای نمای خشک

لازم است بدانید، که در نمای کرتین وال، لاملها در دو بخش افقی و عمودی ارائه میشوند. این نما که با نام لامل هم شناخته میشود بهعنوان سازهای جداگانه در ساختمان است. شما سروران گرامی می توانید از اطلاعات موجود در این محتوا استفاده کرده و بهترین شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان را انتخاب نمایید. یکی از آیتم های برجسته در این زمینه نمای ساختمان است یا بهتر بگوییم انتخاب شرکت پیمانکار نمای خشک و شرکت مجری نمای خشک و نمای مدرن همواره به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های کارفرمایان محترم در این زمینه می باشد. نماهای ساختمانی و دخالت های که بعد از اتمام ساختمان در نماها صورت میپذیرد، ناهنجاریهای زیادی را به وجود میآورد که مورد انتقاد همگان است. کرتین وال با مقاومت بالایی که دارد میتواند استحکام زیادی برای ساختمان فراهم کند. در این بین افرادی که در طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان دست دارند، تلاش زیادی برای رفع این مشکل و ساخت سازههایی با نمای بهتر و زیباتر شدهاند. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریلها طبق نقشه اجرا میشود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفهای ندارد. Data has ᠎be᠎en g​en er​at​ed by G SA C​ontent G᠎enerat or Demov᠎ersi​on!

هفت راه‌های موثر برای دریافت بیشتر از اجرای نما

سیستمهای اجرای نمای کرتین وال به دو نوع رایج تقسیم میشود. اولینبار انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال توسط مهندسان معمار آلمانی مورداستفاده قرار گرفت. اصطلاح نمای خشک به آن دسته از انواع نمای ساختمانی گفته میشود که به صورت خشک و بدون هیچگونه ملات یا دوغاب اجرا میشود. در صورتی که به طراحی اشپزخانه علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت مان ساز بزنید. یکی از مهمترین علل رواج نما کامپوزیت شکلپذیر بودن مصالح آن هست به صورتی که تا ۱۳۵ درجه قابلیت تا شدن دارد. این بدان معناست که نقش حایل و مانع داشته و بخشی را از بخشی دیگر جدا میکند. بخشی از مراحل تولید این نوع سیستم در کارخانه و بخشی دیگر در محل احداث و اجرای پروژه انجام میشود. این موضوع باعث میشود مقاومت سیستم بالا رفته و فشار ناشی از شیشه به سازه عقبی انتقال یابد. ظاهر یکنواخت و یکپارچه این مدل باعث شده انتخاب بسیاری از طراحان و معماران باشد. بسیاری از نما ها ارزش تاریخی دارند و در کشور های گوناگون قوانین سختگیرانه ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از قوانین هرگونه دگرگونی در نما های تاریخی را ممنوع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید