سرامیک پرسلانی امیدها و آرزوها

بنابراین روش اجرای نما و سبک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح و مواد باید مورد توجه قرار گیرد ، کیفیت مصالح مصرفی است. امکان پذیر است. با این که فراوانی این سبک از نمای ساختمان جدید ، در کشورمان چندان ، چشمگیر نیست ؛ اما در آینده ی نزدیک شاهد وفور این نوع نماهای انعطاف پذیر خواهیم بود. کیفیت و کمیت را به درستی اولویت بندی کنید و به عبارات ساده تر ، کیفیت طراحی شما چیزی است که می تواند کل ساختمان را در مرکز توجه قرار دهد اما این موضوع نمی تواند با زیاده روی در قسمت کمیت صورت بپذیرد. ستون های اصلی هرگز وزن هیچ بخش از ساختمان، جز بار مرده ی طبقات خود را حمل نمی کنند. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. ᠎This po st was creat ed by G​SA Con te᠎nt Generator D em over​si on᠎.

طراح و مجری نمای خشک

نوآوریهای تکنولوژیکی منجر به توسعه مصالح نما با صرفهجویی در انرژی شده است. المان هایی که در نما قرار می گیرند هر یک حرفی و سخنی در مورد این ساختمان و بنا می زنند . پسزمینه ممکن است شامل درختان یا هر چیز دیگری باشد، با نورپردازی جزیی از بنا و نورپردازی کامل پسزمینه، ساختمان از کل تصویر جدا می شود و مانند یک سایه از دور به نظر می رسد. دربارهٔ هویت معمار این بنا شبهههایی وجود دارد و گروهی سازندهٔ آن را فردی آلمانی و گروهی دیگر فردی کلیمی میدانند. بسیاری از افراد به دلیل ظاهر جذابتر، این سیستم را به سایر مدلها ترجیح میدهند. یکی از مواردی که در تامین نور ساختمان نقش به سزایی دارد پنجره است به همین دلیل در این نوع طراحی، از پنجره های عمودی و افقی به نحو گسترده ای از کف تا سقف استفاده می شود که ورود نور طبیعی به عمق فضاهای خانه احساس شود. نمای شیشهای اسپایدر در فروشگاهها و در نماهای تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد که با رشد نماهای شیشهای مدرن در ساختمان سازی، نمای شیشهای اسپایدر توانسته کمترین میزان استفاده از فریم و فلزات و بالاترین میزان ایمنی را فراهم کند. شما نسبتا سازه هایی را که به آن ها رفت و آمد داشته اید، به یاری شکل ظاهری یا نماشان می شناسید.

به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. تفاوت فنی بین نمای معمول و نمای خشک چیست؟ مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. نحوه اجرای نمای خشک به دو روش امکانپذیر است. ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. اجرای نمای خشک یک روش جدید است که مزیتهای زیادی به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود در نماسازی سنتی را برطرف کرده است. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد.

دتایل اجرای نمای خشک

چه نوع مصالحی به روش نمای خشک قابل نصب است؟ سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی سطح رویه انجام می گیرد. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است . طراحان به دنبال راه هایی برای ساده تر کردن معماری بودند. قوس نیم دایره: ساده ترین ورایج ترین انواع قوسها قوس نیم دایره کامل می باشدعلت رواج آن بدین علت است که در این قوسها نیروها سریع تر وبهتر به طور عمودی به دیوارهای همال منتقل میگردنند. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، میبایست از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. طراحی نمای ساختمان به صورتی که بیشترین بهره از نور روز جهت گرم شدن محیط داخلی ساختمان میسر باشد. اگر بخواهیم نمایی را با ملات سیمان اجرا کنیم، چیدمان آجر و دوغابریزی و سفت شدن ملات، زمان زیادی را از ما میگیرند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نحوه نصب نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید