زندگی مخفی نمای سنگ

البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. در اجرای نمای خشک، وجود عایق حرارتی باعث کاهش اتلاف انرژی میشود. وقتی ورقه ی کامپوزیت در ساختمان هایی که با بتن سبک ساخته شده است استفاده شود باعث افزایش عایق صوتی آن میشود. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد.

نصاب نمای خشک

This con tent was created  by behsaznama Con tent Gener at or D em᠎oversion!

قطعات نمای خشک

نکته: قبل از شستشوی نمای سنگی باید در نظر داشته باشیم که احتمال شل بودن و لق بودن سنگ نمای ساختمان وجود دارد که قبل از اقدام به شستشوی نمای سنگی میبایست آنهارا توسط پیچ و رولپلک نما تثبیت کنیم تا هنگام شستشو فشار آب خروجی نازل باعث ریزش سنگ ها نشود. علاوه بر این بسته به کدرنگ آجر امکان تغییر رنگ اجزای نصب وجود دارد. ترمو چوب با 2 روش تولید میشود: 1-ترمو D- 2-ترمو s که دارای پایداری و ثبات خاصی در برابر شرایط جوی و همین طور حشرات و رطوبت دارد. تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد. برای استفاده از این روش نیاز به فرد ماهری است همچنین باید از چسبی که از نظر خصوصیات فنی با آجرهمخوانی داشته باشد استفاده شود. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. نمای شیشه ای کرتین وال یکی دیگر از انواع سیستم های نما بوده و با ساختار خود ایستایی به عنوان لوکس ترین و شیک ترین نماهای اجرایی در سال های اخیر شناخته می شود. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند.

اجرای نمای خشک در ایران

This po st has been g᠎en er ated ​by G᠎SA Conten t Generato r DEMO .

سنگ گرانیت:از انواع سنگهای آذرین بوده و بسیار سخت و محکم،بادوام و بسیار جلا پذیر است.گرانیت خرد شده را برای تهیه بتن زیر سازی جاده و راه آهن و سنگ ساختمانی آن را برای بناهای یادبود،زیربنای تاسیسات،تزئینات داخل و خارج ساختمان و کف سازی به کار می برند.از انواع گرانیت ساختمانی میتوان گابرو،دیاباز که اصطلاحا به ان گرانیت سیاه هم می گویند نام برد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد نمای خشک صفر است. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … استفاده از نمای خشک ساختمان به دلیل مزایایی که نسبت به نماهای ملاتی دارد، بسیار محبوب شده است. در انتخاب چهارچوب نگهدارنده توجه به استحکام و مقاومت بالای آن، ضروری است. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. ᠎Con tent has ᠎be en c reated by G᠎SA Content Generator ᠎DEMO .

برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای نمای خشک، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. زیرمجموعه دیگری از سیستم پین ، سیستم پی اچ برای نصب آجرهایی با نسبت ابعادی بزرگ است.این سیستم با تحمیل حداقل تنش به آجرها در حین نصب، امکان پنهان کردن سازه زیر ساخت را فراهم میکند. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است.

دیدگاهتان را بنویسید