راهنمای Slacker به نمای خشک

در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد. در برخی موارد نمای لوور به عنوان سایه بان در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد در این حالت از میزان نور خورشید به داخل جلوگیری می شود و منظره چشمگیری برای بیننده ایجاد می شود. با توجه به اینکه شما می خواهید اجرای نمایان و یا غیر نمایان را انتخاب کنید باید بدانید که سرامیک های متنوعی را هم از این مدل قادر هستید انتخاب نمایید. پیش از شروع به ساخت، مصالح مورد استفاده در سازه آلاچیق را انتخاب کنید. در نماهای آجری از آجر های رسی و شیلی استفاده میشود. با توجه به نوع نمای ساختمان، آن را در برابر حوداث طبیعی محافظت می کند. روش کار در اینجا به این صورت است که مواد مینرال را داخل مخزن پیستوله ریخته و با وارد کردن فشار مواد روی سطح مورد نظر قرار نمای خشک نمایان می گیرد. ضمن اینکه باید دید هویت عملکردی بنا چیست؛ یعنی یک مجتمع مسکونی است، یا یک ویلا و یا مجموعه مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه را در برمیگیرد و در نهایت با لحاظ کردن این موارد، باید میزان بودجه و امکانات اقتصادی در ارتباط با مصالح نما را در نظر گرفت.

نمای خشک: آیا واقعاً به آن نیاز دارید؟ این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید!

همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. نمای ویلا، نمای ساختمان ویلایی و نمای ساختمان های اداری و مسکونی جزو تخصص معماران می باشد. استفاده از شیشه علاوه بر زیبایی می تواند نور درون ساختمان را تامین کند. صما- عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران درباره راهکارهای تامین ایمنی در نمای ساختمان گفت: باید توجه داشته باشیم که ضوابط و مقررات همیشه معرف حداقلهای لازم است. رادمهر همچنین در پاسخ به اینکه کدام مصالح برای استفاده در نمای ساختمان مناسب است و ضمن مطابقت با فرهنگ و معماری ایرانی، ایمنی ساختمان را نیز تامین می کند، گفت: انتخاب مصالح مناسب برای نمای ساختمان به پارامترهای مختلف و متفاوتی بستگی دارد. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد. ᠎Th is post was written  with behsaznama  C᠎on te nt᠎ G en᠎erator Dem᠎ov᠎ersi on​!

دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. پاک می نماید . نما ساختمان اولین چیزی است که در هنگام دیدن ساختمان، توجه شما را به خودش جلب می کند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما باید به خوبی بدانید که هر یک از این نماهای ساختمانی دارای بخش های متنوعی می باشد و مدل های مختلفی دارد. نمای کلاسیک ساختمان، از پر طرفدار ترین سبک ها می باشد. مصالح استفاده شده در نمای کلاسیک اصولا سنگ بوده است. دلایل و مزایای استفاده از نمای خشک کدامند؟ این روش از نما سازی امروزه به دلیل دارا بودن مزایای خاص خود نسبت به دیگر نماهای ساختمانی به عنوان یک روش کاربردی و مورد پسند در ساختمان سازی به کار گرفته می شود که طرفداران خاص خود را هم دارد و همین طور با پیشرفت تکنولوژی می تواند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند سنگ ٬ آجر٬ رنگ و… با ورود فناوریهای جدید آجرها با روشهای مدرن تولید می شوند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیل های قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوب ها و با فاصله ۵۰ سانتی متر قرار گیرند.

مقوله شستشو، نگهداری و ترمیم نمای ساختمان نیز اگر چه با سختی اما به عنوان یک نیاز اساسی به آن پرداخته میشود که با طراحی و انتخاب هوشمندانه متریالهای مورد استفاده در نما میتواند به سهولت انجام گیرد. به گفته این کارشناس معماری، لذا مشاهده می شود که یک انتخاب و یا یک نسخه برای انتخاب مصالح نما وجود ندارد؛ اما نکته اساسی این است که در انتخاب هر مصالح و متریالی، باید الزامات و نکات اجرایی و ضوابط و مقررات در جهت حصول به کیفیت و ایمنی رعایت شود. نماها بر اساس مصالح مورد استفاده به انواع سنگی، چوبی، بتنی، سیمانی، کامپوزیتی و شیشه ای تقسیم می شوند. تقسیم شده است . نقش مهندسان معمار در ارتقای کیفی فضا و معماری رادمهر همچنین درخصوص نقش مهندسان در اجرای نمای ساختمان ها گفت: سیر تحول معماری در چند دهه اخیر در ایران بسیار مثبت است. از ترکیب چند نوع ماده کامپوزیت حاصل میشود و مقاومت و استحکام بالایی دارد. معماران در اجرای این نوع سبک باید دقت بسیار زیادی به خرج دهند. طراحی و اجرای نما بصورت حرفهای ضمن بکارگیری متریالهای با دوام بالا، حفظ هماهنگی با طرح معماری ساختمان، خلاقیت و در نهایت موجب ایجاد تمایز میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید