راهنمای نما خشک.

با مطالعه این مقاله دریافتیم که آهن کشی نما امری بسیار ضروری و مهم در حوزه ساختمان سازی است که مزایا و اصول مخصوص خود را دارد. در پایین چند نمونه از مواردی که باید رعایت شود ذکر شده است:هرگونه قطعه ای که از قبل مانده شامل کفپوش، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بود باید تعمیر و یا به طور کامل جایگزین شود.هرگونه ترک بر روی سطح بتنی اجرا شده در زیر کار باید تعمیر و یا به وسیله ی مصالح از بین برنده ترک پوشیده شود.چوبهایی که خراب شده و از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند.

نمای خشک سنگ

در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند. اجرای دقیق قوانین می تواند در سرعت عملیات ساختمانی شما بسیار موثر باشد. توجه داشته باشید که اندازه ماله مورد استفاده بستگی به اندازه سنگی که نصب می کنید دارد . ۱- قبل از نصب سنگ های تراورتن، ابزارهایی که برای کار به آنها احتیاج پیدا میکنید را تهیه کنید. مشخصات و الزامات سرامیک های پورسلان یا سرامیک های تهویه شونده (Terra Cotta) در این روش در استاندارد ملی ISIRI 25 آورده شده است. که با زیبایی بی انتهای خود باعث تبدیل فضای خانه به فضای مورد علاقه شما میشود.در این مقاله ما قصد داریم ۵ روش نصب سنگ های تراورتن را قبل ازاینکه مراحل نصب را شروع کنید به شما آموزش بدهیم پس با ما همراه باشید. • در برخی موارد جهت پر کردن زیر سازی ها (مثل قسمت I شکل تیرها یا ستونهای فولادی) از ملات گچ و یا گچ و خاک به منظور نصب آجر و یا سایر پر کننده ها استفاده می گردد و در نهایت روی آن سنگ کاری می شود و یا حتی بعضا جهت نگهداری اولیه و موقت قسمتهایی از سنگ کاری در حین کار از ملات گچ یا گچ و خاک استفاده می شود و بعدها در اثر جذب رطوبت یا خیس شدن، ملات مذکور متورم شده و باعث جدا شدن و سقوط سنگ اطراف خود می شود.

• سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه سیمان نمی کنند. درروش اسکوپ سنگ، شیارهایی در پشت سنگ توسط فرز ایجاد میشود و سپس با سیم آرماتوربندی گالوانیزه، این شیارها بسته میشود تا سطح تماس دوغاب با سنگ بیشتر شود و مانع از ریزش سنگ گردد. ساختمان هایی که در شهرهای پرتردد ترافیکی قرار دارند به مراتب بیشتر از نواحی کم تردد و بدور از عبور و مرور خودروها در معرض آلودگی قرار دارند. سرامیک پرسلانی خشک مجوف: این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند. نما خشک آجری مقاومت خیره کننده ای در برابر حرارت و آتش سوزی دارد.

فضای ورودی ساختمان تعریف شده و دعوت کننده باشد و با عقب رفتگی در پلان طراحی شود. ترکیبات رنگی در ساختار خود به صورت کاملاً روان و با گرانروی کنترل شده طراحی و فرموله شده اند تا بتوانند به شکلی نرم و با نرخ پراکندگی بالا روی سطوح گسترده شوند. با اندکی تفکر خواهیم دانست که اجرای نمای خشک ساختمان می تواند تا بیش از ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاسته و بخاطر عدم استفاده از ملات و روشهای سنتی می توان با فعال نمودن چندین منطقه کاری بطور همزمان در بخشهای بالا و پایین دست ساختمان، کار را با سرعت هرچه بیشتر پیش برد. نمای کنیتکس از دیگر گزینه هایی است که می توان در طراحی نما انتخاب و مورد استفاده قرار داد. ابعاد ثابت ، کیفیت بالا، جلوگیری از وارد شدن حشرات و پوسیدگی، بدون صمغ و خالص بودن چوب از ویژگی هایی است که برای استفاده باید به آنها فروش تجهیزات نمای خشک توجه توجه شود. این روش برای سنگ هایی با قطرهای ۳سانتی متر به بالا مناسب است. در این روش به دلیل استفاده از اجزای فلزی پیش ساخته و طبق الگو و برشکاری و سایز شده در محل تولید و همچنین عدم نیاز گذشت زمان برای خشک شدن نما سرعت بیشتری در اجرای نماها نسبت به روش های دیگر دارند. Article w᠎as created ​wi᠎th the  help of behsaznama C​ontent᠎ Gen​er at or DE᠎MO!

دیدگاهتان را بنویسید