راز کرتین وال که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

قبل از سنگ کاری نما و خرید سنگ باید به بررسی کانی های آن پرداخته شود.سنگ هایی که دارای کانی آهن هستند مقاومت بالایی در برابر فرسودگی ندارند و در برابر آب و هوا اکسید می شوند.علاوه بر آن اگر ناخالصی در قسمتی از سنگ دیده شود می تواند منجر به تخریب آن گردد. سنگها نوعا دارای سطوحی هستند که در آنها نیروی چسبندگی و اتصال دانهها نسبت به لایههای دیگر کمتر و یا حداقل است و این موارد میتواند از اهمیت زیادی در بررسی سنگها برخوردار باشد. در بررسی خواص عمومی سنگها مواردی مانند مقاومت در برابر کشش، تحمل فشار، نفوذپذیری، انتشار امواج، پایداری و در نظر گرفتن امتداد لایهبندی و سطوح ضعیف در عملیات مد نظر است. انتخاب چسب مناسب که از نظر خصوصیات فنی با آجر، سرامیک و… مسئله شستشوی نمای کامپوزیت کاملا فرق دارد و بسیار حساس است و باید به صورت 6 ماه یکبار اقدام به شستشو و جرم گیری از سطح نما کنیم.در صورت رعایت نکردن این روند این جرم ها بر سطح کامپوزیت رسوب میکند و فقط و فقط با تعویض ورق میتوان زیبایی را به ساختمان برگردانیم چرا که هیچ مواد شوینده ای قادر به تمیز کردن نیست. 1 ـ سنگ لاشه: سنگی است که شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده میشود به کارمیرود و کاربرد آن در زیرسازیها، پر کردن فاصله بین سنگها و کفسازی خشن محدود میشود.

نمای خشک در ایران

یکی از اقداماتی که ارتفاع کاران نما راپل قبل از اجرای نقاشی نما انجام می دهند اجرای زیر سازی کلیه سطوح می باشد. رزین کاری نما با طناب و بدون داربست انجام میگیرد. سنگ بادبر را در تونلسازی، پلسازی، جدولسازی، دیوارهای باربر و غیر باربر، سنگفرش و پله استفاده میکنند و یکی از عمدهترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بهویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پلها، درگاهها و طاق زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد. 3 ـ سنگ بادبر (مالون): سنگی است که با تیشهکاری کاملا شکل منظمی یافته و بهویژه یک طرف آن شکل صاف به خود میگیرد. همچنین نماشویی از نقاشی نما موجب می شود که رنگ نمای ساختمان شما شفاف تر شود. شرکت ما کلیه سطوح نمای ساختمان شما را در مرحله اول ترک گیری و لکه گیری میکنند سپس از اجرای ترگ گیری اقدام به اجرای پرایمر بر روی سطوح میکنند. سنگها را به طور کلی از نظر منشاء تشکیل به سنگهای آذرین، رسوبی و دگرگون دستهبندی میکنند. سنگهای با کاربرد خشن و باربر را بهوسیله تیشه و چکش آماده مینمایند و سنگهای تزئینی را ابتدا برش داده و در حین برش شستشو میدهند تا سنگ را شسته و خاک آن را بگیرند آنگاه بسته به اهمیت و مرغوبیت، آن را ساب و جلا میدهند .

سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب کرتین وال میکنند. سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف، دیوارپله، کف پنجره، کنار و زیر دیوار گچی و وسایل تزئیناتی نظیر گلدان، شمعدان، جدول و جوی و غیره استفاده میکنند. 4 ـ سنگ پلاک (تزئیناتی): برای نماسازی در سطوح از سنگ پلاک استفاده میشود. نماشویی ساختمان معمولا در شهریور ماه و یا در نزدیکی عید انجام میشود. بعد از اینکه زد زنگ را روی محل مالیده شد شروع به نقاشی و رنگ امیزی نرده و بالکن میکنیم و این کار را با قلموی رنگ انجام میدهیم. را با دستمال پاک نموده و کاملا تمیز کرد و جاهایی که دچار زنگ زدگی شده اند را با مواد زد زنگ کاملا با مواد زد زنگ اقشته کرد. باید توجه داشته باشیم که رنگ را در محل های دیگر نریزیم چون رنگ روغنی به این سادگی ها پاک نمیشود. تنها واسطه ای که واقعیت را آن گونه که هست می نمایاند شیشه است؛ همین ویژگی است که شیشه را از زمان هایِ دور کارا نموده است. سقف های شیشه ای اسکای لایت در واقع به استفاده از هر نوع سازه نگهدارنده برای پنل های شیشه ای در سقف ساختمان جهت رساندن نور طبیعی روز به داخل ساختمان می باشد .

هزینه اجرای نمای خشک

Th᠎is has been cre᠎ated ​with G​SA C​onte nt​ Gen erat​or DE MO.

قطعات نمای خشک

حجم، تم و زوایه تابش نور بر تصویری که ساختمان در شب به خود می گیرد، موثر است. بوسیله مگر این فضای سرویسی که دخل جنوبِ حیاط واقع شده است، همسایگان جوانب مشرق و ناپدیدشدن و شمالِ حیاط را نیز بعضی کارگاههای کوچک، نمایشگاه و جزء آرشیو نمایشگاه تشکیل میدهند۵ . سنگ چینی(کریستال):توده سنگ های آهکی که در اثر عوامل درونی،نظیر درجه حرارت و فشار،دوباره متبلور شده اند و از این رو جزء سنگ های دگرگون به شمار می روند.سنگ چینی در دو دهه اخیر در ایران مصطلح شده و احتمالا به آن جهت چینی گفته اند که در ضخامت های کم (حدود دو سانتیمتر) در مقابل ضربه صدای چینی می دهد. رزین کاری چوب با روش های متعددی در سطح کشور اجرا می شود که همه آن ها را در این مقاله شرح خواهیم داد. به همین خاطر به همه عزیزان همیشه توصیه کرده ایم که برای داشتن نقشه های جدید و به روز همیشه به کار مهندسین اکتفا نکنید و برای ساخت هر ساختمان قبل از هر کاری نمونه های جدید و به روز را تهیه کنید و تا جایی که می توانید از آنها استفاده کنید. باید اذعان کرد اگرچه سنگ به علت سنگینی و مشکلات حملونقل و استخراج تا حدی جای خود را به مصالحی نظیر آجر داده است اما همچنان اهمیت خود را در سازههای سنگین و سخت نظیر پلها، تونلها، بهمنگیرها، دیوارهای حائل، سنگچینها، کرسیچینها و غیره حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید