راز نمای مدرن

البته فواید بسیار بیشتری را لازم است که بدانید تا شما هم پی به درستی انتخاب این نوع نما برای ساختمان ببرید. در این نوع نما معمولا از مصالح سبک استفاده می شود . بست ها جهت اتصال پروفیل ها به یکدیگر و همچنین اتصال براکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. نحوهی اجرای نمای شیشهای از نوع اسپایدر به این صورت است که قطعاتی مانند چنگک وجود دارند که شیشههای نما را در کنار یکدیگر نگهداری میکنند. اجرای نمای خشک با توجه به نوع پروژه معمولا اولین انتخاب معماران برای طراحی و اجرای نمای خانه ها و ساختمان های مسکونی می باشد. در ادامه این مقاله از آجر آنلاین میتوانید با این نوع اجرای نمای خشک بیشتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. زیرسازی نصب خشک سرامیک، متشکل از پروفیل های قائم و براکت های اتصال می باشد که این پروفیل ها و براکت ها از آلیاژ آلومینیوم با حداقل ضخامت ۲ میلی متر تشکیل شده است . بست به زیرسازی و شبکه آلومینیومی مطابق شکل زیر متصل می شود. ارائه کردن طرحی مطابق با نمای ساختمان برای نورپردازی کار دشواری است.

توانایی نمای خشک

پس از عملیات ساختمان سازی،سنگ باید از گرد و غبار،ملات و دیگر ذرات پاک شود.هنگام برداشتن و جمع کردن داربست ها نیز باید مراقب بود که لکه های زنگ از لوله ها به نما نپاشد و به آن ضربه وارد نشود. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یک روش نصب سرامیک های مورد استفاده در نما روش نصب خشک می باشد . شیشه ها در این نما از سمت نمای خارجی روی شبکه ی ساخته شده از پروفیل های لامل قرار گرفته و توسط پروفیل های شیشه خور ثابت می شوند.در انتها شیشه خورها با روکوب ها پوشیده می شوند. در بخش های آینده به قسمت های دیگر نما نیز می پردازیم و در انتها سعی خواهیم نمود نتایج مثبت و منفی هر کدام از فصل ها را بررسی کنیم .

نما های خشک

در نورپردازی تاکیدی می توان تمرکز نور لامپ ها مانند وال واشرهای ال ای دی را بر روی پنجره ها، ستون ها، بالکن ها، شکستگی های طرح نما و دیگر بخش های برجسته و جلب توجه کننده قرار داد. گروه معماری آوگون با دارا بودن کادری متخصص و مجرب سال هاست که سعی بر این داشته تا با ارائه ی طرح های نوین در معماری و طراحی داخلی رضایت کارفرمایان رابه خود جلب کند. شاید نیاز به توضیح نباشد که فرقی نمی کند که شما به طراحی معمولی نما نیاز دارید که عناصر معماری خاصی را به نمایش می گذارد یا نور پویای نما که همه نظر ها را به خود جلب می کند. انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. به منظور جلوگیری از انتقال حرارت یا انتقال صدا، ممکن است یک عایق نیز بین برخی از نماهای خشک و دیوار قرار داده شود.

۲- بست های آلومینیومی با واشرهای عایق که بست ها به ریل ها به نحو مناسبی متصل می شوند و واشرها مانع ایجاد صدای لرزش حاصل از باد می شوند. این براکت ها بارهای ثقلی، بار باد و زلزله را به سازه منتقل می کنند و معمولا به کف های سازه ای متصل می شوند. در این شیوه براکت های در نما قابل مشاهده می باشند. گروه مهندسین مشاور آرین کاوش با تجربه طراحی نمای کامپوزیت آماده ارائه مشاوره در این زمینه می باشد. نور را ترجیحاً باید ناخودآگاه درک کرد، در حالی که منبع نور در پس زمینه ناپدید می شود. بعد از بررسی و توجه به سبک ظاهر، برای اجرا نمای مدرن ساختمان نیز باید از مصالحی استفاده کرد که هم در برابر عوامل جوی مقاوم و مستحکم باشد و هم از عمر مفید و هزینه های کمتری برای نگهداری و تعمیر برخوردار باشد. ۱- پس از طراحی المان های نما، بر اساس طرح به دست آمده براکت ها به وسیله بست های مکانیکی به دیوار پشتیبان متصل می شوند. مطالب طرح شده در این نوشتار، دستورالعمل اجرایی نما ( ضابطه ۷۱۴) می باشد که توسط برنامه به ارگانهای اجرایی از مورخ ۱۰/۱/۹۵ ابلاغ گردیده و لازم الاجرا می باشد و با توجه به اهمیت ویژه آن عینا نقل می گردد. ​This art​icle was  done wi th t​he he lp of G SA Content Gener​at or Dem ov ersi᠎on᠎.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید