در 15 دقیقه، حقیقت کرتین وال را به شما خواهم گفت

نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. در ادامه به معرفی انواع کامپوزیت نما خواهیم پرداخت. نمای کامپوزیت برایاولین بار در آلمان ابداع و به کار گرفته شد. در بعضی موارد برای تامین این نظر میتوان سنگهای نما را به صورت عرضی اسکوپ کرد. این ورقهها به صورت پنل هایی در ابعاد مختلف توسط مهندس طراحی می شود و توسط نصابنمای کامپوزیت در محل مورد نظر نصب می شوند. نمای ویلا با استفاده از متریال های مناسب موجود در منطقه با در نظر گرفتن دوام و زیبایی و قیمت مناسب انتخاب می گردد. بنابراین در مرحله ی اول اگر می خواهید که قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان را افزایش دهید بهتر است یک آماده سازی اساسی بر روی سطح بستر انجام دهید که می تواند شامل حذف و پاکسازی ناخالصی ها، استفاده از دستگاه های سنباده زنی سطوح بتنی و حتی شستشوی آن ها از هرگونه آلودگی های روغنی باشد. جنس چهارچوب و متریالی که در ساخت و نصب اجرای نمای خشک استفاده میشود، یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت سرامیک خشک نما است.

فروش تجهیزات نمای خشک

نمای کرتین وال برای سقف شیشهای در دو نوع ثابت و متحرک است. بسیاری تصور میکنند که اطراف کلیساهای اروپایی سبک رمانسک تا رنسانس باز بوده و دارای چهار نما میباشند ولی آنها نیز دارای یک یا دو جبههٔ باز بودند. یکی از مواردی که باعث شده تا نقاشی ساختمان پلاستیک کاربرد بسیار زیادی پیدا کند و جزو روش های پر طرفدار قرار بگیرد قیمت پایین آن میباشد که در مقایسه با دیگر روش های نقاشی تعرفه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. با بهکارگیری در و پنجرههای شیشهای میتوان ظاهری مدرن و زیبا به ساختمان بخشید. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. لایه پلاستیک که به عنوان لایه میانی دراین پنل ها به کار گرفته شده است خاصیت غیرقابل اشتعال دارد.

نحوه اجرای نمای کرتین وال در این روش بهگونهای است که استیکهای آلومینیومی در جهتهای عمودی و افقی بین فضای طبقات قرار میگیرند. که در آن شیشه به وسیله ی اتصالات نقطهای به مجری نمای سرامیک خشک سازه متصل میگردد. با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد. هم چنین به دلیل خاصیت رفلکس کردن نور در شیشه، از قسمتهای بیرونی نمیتوان بهراحتی داخل ساختمان را دید. گاهی اوقات نمای سرامیک با نمای سنگ اشتباه گرفته میشود پس بهتر است کمی هم به تفاوت سنگ و سرامیک در نمای ساختمان بپردازیم. بنابراین لبه بام نمیتواند بدون تفاوت با دیگر قسمت ها در آسمان رها شود. علاوه بر آن سنگ کف و پلکان به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی باید تخلخل کمی داشته باشند تا در اثر شستشو با مواد شوینده و ریختن مواد اسیدی یا بازی روی آن نفوذناپذیر بوده و آسیب نبیند.از جمله سنگ هایی که برای کف و پلکان مناسب می باشند،می توان سنگ های کوارتزیت و گنایس را نام برد. این نوع سیستم به دلیل ویژگیهای به خصوصی که دارد میتواند نمای منحصربهفردی به ساختمان ببخشد.

با بررسی ویژگیهای هرکدام به مزیتها و معایب آنها پی برده و این دو روش را باهم مقایسه میکنیم. این موضوع باعث میشود مقاومت سیستم بالا رفته و فشار ناشی از شیشه به سازه عقبی انتقال یابد. در اجرای نمای ساختمانها از مصالح مختلفی استفاده میشود. روش نصب و اجرای سریع، یکی دیگر از مزیتهای این سیستم است. اما قیمت نوع یونیتایز از استیک گرانتر است. سیستم استیک (stick) و سیستم یونیتایز (unitize) دو نوع عمده از این روشها هستند. اما عامل اصلی جدا شدن سنگ از دوغاب وجود دو ضریب انبساط طولی متفاوت برای دو متریال دوغاب سیمان مقاوم شده و سنگ پلاک میباشد، که هنگام انبساط و انقباض به یک اندازه طول آنها کم و زیاد نمیشود و باعث جدا شدن سنگ از نمای ساختمان میگردد. کیفیت را به جای کمیت اولویت بندی کنید. با یک تیم حرفهای و قابل اعتماد کار کنید. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. Con​tent has  be᠎en generated with behsaznama Content Generat​or D᠎emover᠎si on .

دیدگاهتان را بنویسید