در اینجا یک راه سریع برای حل مشکل نمای مدرن وجود دارد

یکی از نمونه های شاخص طراحی مدرن نما با استفاده از پنل های آلومینیومی، موزه Fondazione Prada در چین است. ایجاد شکست در پوسته ساختمان از جمله ایده های جذابی است که بسیاری از معماران در طراحی های مدرن خود از آن بهره می گیرند. چوب ازجمله انواع متریال در نمای ساختمان است که مزیتهای بسیاری دارد. امروزه چوب به عنوان یک متریال سطح بالا یا Luxurious در طراحی و اجرای نماهای ساختمانی استفاده میشود. با این حال، برخی از مشتریان ترجیح می دهند به سمت سنتی بروند یا برخی از آنها طراحی های نما مدرن مینیمال را ترجیح می دهند. البته استفاده این متریال برای برخی نماها ممنوع شده بعلت مشکلی که در آتشسوزی پیدا می کند. سنگ طبیعی گاهی اوقات روی سطوح داخلی نیز استفاده میشود. آجر برای قرار گرفتن روی تمام دیوار یا بخش خاصی از آن استفاده می شود. در این نوع نمای ساختمان جدید ؛ استفاده از متریال بسیار پیشرفته و اصلاح شده ی فلزی مخصوص نمای ساختمان؛ روشنایی و گرمایش مصنوعی را محدود و کنترل می کند و جلوه ی بصری بسیار بی نظیری را که نمونه ای بی سابقه در تاریخ معماری است، را برای شما به وجود خواهد آورد.

اتصالات نمای خشک

اگر شما از معماری تخصصی ندارید و قصد دارید که فضای ساختمان خود را با نمایی منحصر به فرد جلوه مؤثر ببخشید، میتوانید از طراحی نمای مدرن استفاده داشته باشید و بهترین نمایی که برای محیط مورد استفاده واقع میشود را انتخاب کنید. امروزه نماهای شیشه ای در سه دسته کلی: نمای فریم لس – نمای کرتین وال – نمای اسپایدر طراحی و اجرا میگردند. باد و بار سنگین کرتین وال، به طور معمول به ساختار ساختمان منتقل میشود. در اثر حرارت، مواد غذایی مناسب برای تغذیه حشرات و قارچ ها در درون چوب از بین می رود و همین امر باعث دور ماندن حشرات چوب خوار و قارچ ها از چوب میشود. بهترین متریال چوبی می توان گفت چوب ترمووود است که علاوه بر سبکی استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد. همچنین می توان گفت چوب های فرآوری شده بهترین انتخاب برای طراحی و اجرای نمای ساختمان می باشند. طراحی نمای شیشهای ساختمان از نوع کرتین وال به این صورت است که در نمای کرتین وال شیشهای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب است. عیب اصلی سنگ برای برخی فضاها، وزن سنگین آن است که نیاز به یک بستر ساختاری و در برخی موارد، وسایل نصب پیچیده دارد. Th is  data h as been written ​by behsaznama Con tent Gener at᠎or  DEMO!

در نتیجه هیچ بار مردهای که حاصل از وزن شیشهها و بار انرژیهای حاصل از باد، طوفان یا زمین لرزه باشد، بر روی نما سنگینی نمیکند و هیچ تأثیری بر روی سازه ساختمان ندارد. مُد، تناسب طراحی نما با زمینه و فرهنگ بومی، و جدید بودن شیوه ساخت نما، همگی روی جالب توجه بودن یک Facade تاثیر گذارند. به این معنی که این قطعات در سطح نهایی کار بوده و روی آن مصالح دیگری کار نمی شود. همچنین بهتر است بدانید طراحی نما می بایست توسط معمار انجام گیرد و توسط شهرداری منطقه یعنی در منطقه ای که سازه یا همان ساختمان در حال ساخت است تأیید شود. نوع سوم، لوورهای آلومینیومی از جنس ورق کامپوزیت بوده که با توجه به قابلیت شکل پذیری ورق های کامپوزیت در اشکال و طرح های مختلف قابل طراحی و اجرا در زمان های مختلف نیز می باشند. اجرا و نصب آن طولانی و زمان بر می باشد. نیاز به زمان بیشتر برای نصب.

و اگر می خواهید نسبت به میزان بودجه تان متریال مناسب و ارزان قیمت را انتخاب کنید بهترین انتخاب برای شما نمای خشک می باشد. درنهایت باید گفت نماهای سنگی طیف گستردهای دارند و انواع سنگ نما در بازار در دسترس شماست تا مطابق با سلیقه خود نسبت به انتخاب مبادرت بورزید. از آنجایی که بازدهی و طول عمر یک سازه بستگی به کیفیت و نوع متریال دارد انتخاب و اجرای متریال ارزان قیمت می تواند بر کاهش طول عمر ساختمان تأثیر بگذارد البته قابل ذکر است هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد. با توجه به آنکه کرتین وال جزء اجزای ساختمان به حساب نمی آید، می توان آن را از متریال های سبک وزن ساخت تا هزینه های جاری ساختمان کم شود. تنها عناصر فلزی اجرا شده در این سیستم، پروفیل های فلزی کمربندی ها میباشد که با توجه به وزن طرح محاسبه و در محل پوتر یا تیرهای فلزی ساختمان و براکت های آهنی که اتصال بین پروفیل های عمودی آلومینیومی و کمربندی های فلزی میباشند و توسط لاستیک های دی اکتیریکال از یکدیگر جدا میگردند، اجرا میگردد. نمای کرتین وال به جز وزن بار مرده خود هیچ بار ساختاری را از ساختمان حمل نمیکند.

6 راه‌ها توییتر نماهای مدرن من را نابود کرد بدون خروج من متوجه شدم

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نماهای مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید