در اینجا یک راه سریع برای حل مشکل نمای سنگ وجود دارد

هر کدام از مصالح ساختمانی که برای ساخت نما استفاده میشود دارای ویژگیهای مخصوص به خود میباشد و با توجه به این مساله یک نمای موفق نمایی است که علاوه بر زیبایی در حفظ انرژی نیز موثر باشد و مانع اتلاف انرژی گردد که این مستلزم استفاده از مصالحی است که ضریب انتقال حرارتی کمتری داشته باشد. طراحی نمای ساختمان، باید به گونه ای باشد که در تناسب با محوطه سازی و فضای سبز آن باشد. علاوه بر این، نمای تجاری باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی افراد را برانگیزد و تا زمانی که طراحی نمای ساختمان تجاری به این شکل نباشد، افراد کمتری برای ورود به آن تشویق میشوند. این نوع نما یکی از انواع نماهای شیشه ای به حساب میآید که در آن از سیستم پوشش با سازه خود ایستا بهره گرفته میشود. انواع طرح حای ساختمانی :نما تاریخچه و قدمت طولانی دارد. ایمنی نما به لحاظ پایداری مصالح ساختمانی، در ساختمان­های بلند بسیار اهمیت دارد و سست بودن مصالح نما، جان عابران را به خطر می­اندازد. شاید برخی از معماران ناآگاه، برای صرفه جویی در هزینهها و تسریع در انجام کار، چنین مواردی را نادیده بگیرند ولی واقعیت امر این است که به مخاطره انداختن جان سایر افراد، ارزش انجام چنین کارهایی را ندارد. ​This con​tent h​as been writt᠎en with behsaznama C on᠎tent G᠎ener᠎at​or  DEMO!

نحوه نصب نمای خشک

این موارد به عنوان مثال یاد شد تا کارفرمایان هم با چند مورد به صورت اجمالی در رابطه با طراحی نمای ساختمان، آشنایی پیدا کنند و فارغ از بحث سلیقه، این آگاهی را داشته باشند که ضوابط هزینه اجرای نمای خشک هم مطرح هستند. این محصول ابتکاری به معماران اجازه میدهد تا بتوانند خیلی زیبا خلاقانه به طراحی نما بپردازند و در مواردی متعدد از جمله طراحی برای ایجاد محیط کار روشن وبسیار جذاب با نور بیشتر استفاده کنند. با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، بیشتر واحدهای تولیدی مشغول به کار بودند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شب عید مردم باشند. هر چه مصالح ساختمانی مرغوب تر باشد، عمر نمای ساختمان مسکونی بیشتر میشود و نیاز به تعمیر یا تعویض نمای ساختمان، به حداقل ممکن خواهد رسید. عوض کردن ابعاد بازشوهای نما مانند پنجره ها، تلفیق مصالح مختلف، ترکیب المان های افقی و عمودی در نما برای تاکید بیشتر همه از جمله کارهایی است که می توان برای ایجاد سیالیت و پویایی در نمای ساختمان استفاده کرد. هنگامی که به یک ساختمان نگاه می کنید آنچه که برای اولین بار توجه شما را به خود جلب می کند، نمای آن است. نمای ساختمان منطقه ای گرمسیری با نمای ساختمان در یک منطقه صنعتی کاملاً متفاوت میباشد.

درجه حرارت در شبانه روز بسیار متفاوت و از صفر در شب به حدود 60 درجه سانتیگراد در روز میرسد و این باعث می شود تخریب هایی در بخش هایی که دارای سطوح سنگی دارند صورت گیرد. نمای هر ساختمان بسته به محلی که در آن قرار دارد و همچنین بر اساس شرایط محیطی مانند شرایط آب و هوایی، نزدیکی به گسل یعنی زلزله خیز بودن منطقه، باد و طوفان، آلودگی هوا و میزان آلایندههای موجود در هوا و همچنین انواع مصالحی که برای آن استفاده شده است کاملاً متفاوت میباشد. ساختمان­های مسکونی که در شهرهای بزرگ قرار دارند بیشتر ظاهر زیبای خود را از دست میدهند و احتمال تخریب نما به دلیل بارش بارانهای اسیدی به مراتب بیشتر است. در طراحی نمای کلاسیک بیشتر از سنگ استفاده میشود که سنگها ممکن است طبیعی باشند و یا سنگهای فرآوری شده باشند، این سبک نماها برای ایجاد حس شکوه و تجمل بسیار مناسب هستند. نمای یک بنا همانگونه که محافظی برای اجزای داخلی یک بنا در برابر محیط بیرونی می­باشد باید بتواند ارتباط بین محیط خارج بنا با داخل را نیز برقرار نماید. اگر سطح کل عظیم ساختمان های یک شهر به عنوان بخشی از زیرساخت های شهر تصور شود ، در نتیجه سهم عمومی آن نه تنها باعث می شود که فضای بیرونی راحت ، تمیز و لذت بخشد ، بلکه به رفع مشکل بزرگتر افزایش دما در شهرها نیز کمک کند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

برای این منظور اسکوپ در نمای سنگ باید انجام شود یا مصالح ساختمانی از هر نوعی که باشد، به بدنه ساختمان پیچ شوند. گفتیم که امروزه ساختمان های مختلفی در سطح شهر وجود دارند که هر یک از سبک و طرح خاص و منحصر به فردی بهره گرفته اند. اما در شرایطی که این موارد عنوان نشده باشد، باز هم پیروی از حفظ هویت بومیو منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است. از طرفی نما را میتوان به عنوان چهره ساختمان تلقی کرد که در مقابل دید عموم قرار دارد. مصالح باید به گونه ای انتخاب شوند که از ورود رطوبت و انتقال حرارت بیش از حد جلوگیری کنند. جوشکاری باید به دقت از لحاظ استحکام و اتصال صحیح بررسی شود. در مقابل این مسئله، رنگهای تیره قرار میگیرند در واقع رنگهای تیره بیشتر مناسب متراژ بالا هستند و در صورت استفاده از این دسته از رنگ­ها در متراژ بالا، چیزی از ابهت ساختمان کم نمیشود. در کنار این معایب بهینه سازی مدول ها، استفاده از متریال های نوین و سبک تر و تامین انرژی لازم از طریق عناصر تشکیل دهنده ی نما، به عنوان مزایای طراحی نمای هوشمند است که باعث پایداری هر چه بیشتر این نما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید