دریافت شد گیر کرد؟ تلاش کنید این ترفندها کرتین وال خود را ساده کنید

سرامیک پرسلانی نما در دو دسته مجوف و توپر تولید می شود. در بین روش های غیرنمایان روش انکری به دلیل استفاده از سرمته سوراخ کاری و انکر شرکت آلمانی هزینه بیشتر دارد و روش شیاری Beko چون تولید شرکت ایرانی است مقرون به صرفه تر خواهد بود. نمای کرتین وال به جهت شیشه ای بودن و ویژگی های خاصش بیشتر در ساختمانهای بلند استفاده میشود. در هر پروژه ای همیشه حرف جدیدی نهفته است، موضوعی برای اکتشاف و ابداع یک کار جدید که سهولت و کیفیت بهتری را نوید می دهد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. اجرای سرامیک پرسلانی توپر که به سرامیک فول بادی یا سرامیک یک سانتیمتری نیز مصطلح است به صورت خشک نمایان و غیرنمایان انجام می شود.

هفت قانون مضحک درباره اجرای نما

هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به صورت نمایان کمتر از روش های غیر نمایان خواهد بود. مزیت این سیستم نسبت به سیستم نمایان این است که انکرها در محل بهینه و اپتیموم تایل مستقر شده و تنش های کششی وارد بر تایل را به نصف کاهش می دهند. با توجه به اصالت بکارگیری آجر در معماری ایرانی لازم است این عنصر کلیدی بار دیگر به این عرصه وارد شود و با پژوهش در دستیابی به روشی جدید در نصب این عنصر زیبا که از مصالح اولیه در ساخت مسکن بوده و هنوز هم شادابی و حس اصالت را به بنا میدهد، راه حلی مناسب پیدا کرد تا معماران و طراحان امکان استفاده آن را مجددا در فهرست مصالح نوین قرار دهند تا بتوان باز هم روح پویا و پایدار معماری ایرانی را زنده نگه داشت. ایجاد شکست در پوسته ساختمان از جمله ایده های جذابی است که بسیاری از معماران در طراحی های مدرن خود از آن بهره می گیرند. کمپین بوی ماه مدرسه چیدانه را دنبال کنید تا با ایده های بیشتری برای آماده سازی فرزندان تان برای روز های مدرسه آشنا شوید. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید.

اما علاوه بر آن، از ناودانی، تیرآهن، قوطی، توری رابیتس و میلگرد ساده نیز بسته به شرایط پروژه میتوان استفاده کرد. هنچنین نوع آب و هوا و شرایط اجرایی منطقه نیز در به کارگیری نوع مصالح تاثیر به سزایی دارد روش اجرای نمای خشک . درسيستم نماي خشک ابتدا يک عايق حرارتي به طور مستقل با اتصال مکانيکي يا چسب به بدنه ساختمان محکم مي شود سپس چهارچوب يا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم مي باشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشک با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چهارچوب نگه دارنده قرار گيرد. اجرا: اتصال مصالح مورد استفاده به سطح صاف حاصل از مرحله قبل است. اطلاعاتی مانند نوع پروفیل مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، نوع جوش و ابعاد جوش. با استفاده از اتصالات فلزی نصب میگردد و مانند یک پشتیبان از نما عمل می کند و در برابر باد بسیار مقاوم است به این صورت که در برابر باد و طوفان کنده نمی شود مزایای نصب آن این است که هزینه بسیار پایینی دارد نیاز به محاسبه دقیقی ندارد و به راحتی نصب می گردد پرتی مصالح بسیار زیاد است و اگر به درستی نصب نگردد می توان نمای کثیف ایجاد کند.

یکی از روش های رایج استفاده از سرامیک در نما ، اجرای نمای سرامیک خشک می باشد که در ساختمان های بلند مرتبه و طیف وسیعی از کاربری ها مانند اداری، آموزشی و مسکونی رواج دارد. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. بست و پینها در ابعاد و انواع مختلفی موجود هستند. در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی استفاده میشود. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی. زیرسازی مهمترین مرحله اجرایی است. این ترکیبات نباید به مرحله ی فریز یا یخ زدگی برسند. در مرحله بعد هوک ها پشت سرامیک نصب شده و روی ریل های آلومینیومی قرار می گیرند. یکی دیگر از مواردی که باعث شده که در بسیاری از سازه ها از این متریال استفاده برده شود سهولت در نصب آن است. اجرنما یکی از اجر های رایج با خصوصیات منحصر به فرد است.

 Data has ᠎be en cre​at ed ᠎with the help ​of behsaznama Conte​nt Generator Dem ov ersion .

دیدگاهتان را بنویسید