درد نما خشک

همچنین در این روش از نصب آجر نما دورریز ملات سیمان بسیار زیاد است. روش نمایان در نصب نمای سنگ خشک چیست؟ در واقع پاسخ به پرسش طراحی نما مدرن چیست سبک مدرن ۲ اصل مهم دارد که با استفاده از ایده ها و خلاقیت های جدید به اجرای یک فرم بنا در عین سادگی می پردازد . در روش نمای خشک از ملات برای آجرچینی استفاده نمی شود و آجر ها با کمک تجهیزاتی مانند ریل و پیچ چیده می شوند که برای اجرای آن تنها دانستن نکات اجرایی آجر در نما به روش نمای خشک کافی است. یکی از بهترین روش های نصب آجر نما استفاده از چسب یا ابزاری مثل ریل و پیچ است که روش های تمیز و جدیدی به شمار می روند. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. استفاده از کامپوزیت آلومینیوم این حالت را ایجاد میکند که ظاهر سازه بسته به نحوه تابش نور و زمان روز تغییر کند و در هر زمان از شبانه روز، چهرهای خاص به ساختمان میبخشد.

طرح نمای خشک

پوشش نمای ساختمان با پنلهای بزرگ يا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت اکثراً ۴ میلیمتر میباشد که از دو لایه ورق آلومینیوم تشکیل شده و هسته داخلی آنها از جنس مواد پلیاتیلن یا مواد معدنی ضد حریق می باشد و همچنین پوشش رویه ورق های کامپوزیت آلومینیوم از جنس رزین PVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) یا ACP خوانده میشود. یکی از نکات مهم برای نصب آجرنما استفاده از یک نصاب ماهر و کاربلد است که با اصول و نحوه چیدن آجرنما ها آشنا باشد. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. در تمام مراحل کار لازم است سنگ ها درست محافظت شوند.همچنین باید به سطح خارجی،به خصوص در گوشه ها یا بخش های برجسته ی تزئینی،توجه ویژه شود.برای این کار می توان از قطعات باریک چوب،پارچه کنفی یا روکش پلی اتیلن استفاده کرد.از این روکش برای محافظت سنگ در برابر باران و برف نیز می توان بهره گرفت. بسته به اینکه هندریل ها قرار است در کجا به کار روند مزایای خاص خود را دارند. Th is artic᠎le has been  done with the  help ᠎of G SA Content Gen​erat᠎or Demov​er sion᠎!

اجرای نمای خشک در ایران

آجر نانو روی نماهای ساختمان، پوششی نامرئی ایجاد میکند که به دلیل ویژگیهایی که دارد میتواند مزایای بسیاری را برای نماها به دنبال داشته باشد. قابلیت غیرقابل نفوذ آجر نانو نما میتواند از تخریب و سایش نما در اثر نفوذ باران و برف جلوگیری کند؛ همچنین این پوشش نانو بر روی سطح آجر یک شبکه مولکولی ایجاد میکند که مزایای بسیاری به دنبال دارد. 3.روش نصب آجر نما با چسب: نصب آجر هلندی با چسب یکی از جدیدترین روش های نصب آجرنما و نماکاری در ساختمان است که باید توسط چسب مخصوصی انجام شود. 1.برای اجرای این روش نصب آجرنما نیازی به استفاده از نصابان حرفه ای نیست و سرعت انجام این روش بسیار سریع است. آجر نانو معمولا یک محصولی نیست که از اول خریداری شود، آجر نانو را، معمولا افرادی که ساختمانی را دارند یا در پروژه ساخت و ساز ساختمانی، مشغول هستند و قصد دارند کیفیت و طول عمر مصالح ساختمانی خود را حفظ کنند.

پوششهای نانو یک لایه محافظتی بر روی نما ایجاد میکنند که در برابر جذب عوامل جوی مثل گرد و خاک، باد و باران و برف بسیار مقاوم است. 1.روش آجر نما دوغابی: به آجرهایی که ضخامت کمی دارند و برای ایجاد نما با پوشش آجری به کار می روند آجرهای دوغابی می گویند. به خصوص در شرایط امروز که بحران کاهش انرژی یک مسئله جهانی تلقی می شود. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. یکی از زیباترین و بادوام ترین مصالح نما خشک سرامیک پرسلانی است که بسیار منحصر بفرد می باشد. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. از آنجایی که در ضخامت سرامیک سوراخ هایی را تعبیه کرده اند شما باید به خوبی بدانید که خاصیت عایق بندی آنها بسیار عالی و بی نظیر می نمای مدرن باشد. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، خاصیت عایق بندی بهتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید