داستان واقعی درباره کرتین وال که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

مسلما این ویژگی باعث اجرای بی کیفیت و نادرست نما در برخی از موارد می شود، خصوصا اگر نظارتی صورت نگیرد. مسلما هر متریالی به چسب مخصوص به خود نیاز دارد. بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانهای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از اینن قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع میکند. باید توجه نمود که کلیه مصالحی که با سیمان مصرف میشود از جمله سیمانکاری نما باید حداقل در حرارتهای ۴ الی ۵ درجه بالای صفر انجام شود تا از یخ زدن و فاسد شدن ملات جلوگیری شود. در صورتی که درز بین مصالح به خوبی پوشانده نشود، ممکن است آب به پشت مصالح نفوذ کرده، یخ بزند و مصالح را از جا بکند. شمشه ملات وسیله ای است که از تخته هایی به عرض 5/1 الی 2 سانتیمتر و طول آن در حدود 50 سانتیمتر است درست شده و در موقع پهن کردن ملات شمشه ملات را طوری روی دیوار قرار می دهند که یک ضلع آن روی دیوار در محل پهن کردن ملات در قسمت نما و ضلع دیگر آن متکی به نما قرار می گیرد .آنگاه ملات را پشت آن پهن می نمایند که در نتیجه هم ملات درحدود5/1 الی 2 سانتیمتر از لب کار عقب تر خواهد بود که از این عقب بودن ملات برای بند کشی استفاده می نمایند و هم ضخامت ملات در تمام قسمت ها یکنواخت خواهد شد.  Post was created ​wi​th G​SA C​on tent Gen erator  DEMO !

هزینه اجرای نمای خشک

در موقع سیمان کاری ابتدا زیر کار را سیمان معمولی و ماسه میپوشانند که به این لایه اصطلاحا آستر میگویند قبل از آستر کردن باید تمام سطح دیوار شمشه گیری بشود. برای افزایش عمر نماهایی که با چسب اجرا می شوند باید دقت زیادی در حین کار به خرج داد. مزیت این روش، ایجاد اتصال محک بین جداره ساختمان و مصالح اجرا شده است که از مشکلاتی مثل سقوط مصالح جلوگیری می نماید. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بیفزایند. سنگ تراورتن انتخاب کلاسیکی برای کف و دیوارها هم در داخل و هم در خارج ساختمان است. کلمه نمای ساختمان در اصل از واژه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است ، و به صورت خارجی یا تمام چهره های خارجی ساختمان تعریف می شود. انواع چراغ های نورپردازی نمای ساختمان با رنگ ها و مدل های متنوع برای این کار در نظر گرفته می شوند. این شیوه توسط استادکاران انجام می شود و نیروی اجرایی آن نیازی به دانش مهندسی و تخصص ندارند. در این شیوه نیازی به اجرای داربست نیست و سرعت اجرا افزایش پیدا می کند. بعد از روشن شدن نیازی به گرم شدن ندارد و در همان لحظه نورش کامل است.

در طول سیمان کاری و همچنین تا چند روز بعد از آن باید حداقل روزی ۳ الی ۴ بار دیوار سیمان کاری شده را به وسیله آب مرطوب نمود. برای جلوگیری از این کار بهتر است روی نما به فاصلههای حدود ۵/۱ تا ۲۲ متر خطوطی در جهتهای عمودی و افقی ایجاد نماییم تا از دیده شدن ترکهای احتمالی جلوگیری شود. این ساختار های آلومینیومی که به صورت شبکه هایی عمودی و افقی هستند را لامل می نامند که در واقع شیشه را روی خود نگه می دارد. زیرا این قسمت از نما همیشه با زمین و در نتیجه با عوامل جوی در تماس بوده و بهتر است از مصالح بهتری که در مقابل عوامل جوی مقاوم تر باشد استفاده نمود معمولا برای این ردیف از سنگهایی با رنگ تیره و سطح ناصاف استفاده میکنند مانند سنگهای دو تیشه و غیره. مفاهیم طراحی داخلی همیشه تحت تأثیر نورپردازی بوده اند.

رازهای ناشناخته کرتین وال

طراحی نمای آجری به دلیل بالا بودن تنوع آجرها بسیار متنوع است و یک معمار با توجه به سلیقه خود می تواند زیباترین طرح را اجرا کند. نمای فایبر سمنت سایدینگ پروژه استخر نیروی دریایی منجیل با استفاده از پانل فایبر سمنت طرح چوب انجام شده است. نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوشش با سازه خود ایستا است. بارزترین جایی که حتما با نمای اسپایدر بر خورده اید در بانک ها هست، که شیشه ها به صورت موزائیکی بر پایه محور ها و یراق آلات عنکبوتی شکل کنار هم قرارگرفته اند. کرتین وال ها سازه های خود ایستایی هستند که بار های وارد از طرف باد و زلزله یا ارتعاش را به سازه اصلی ساختمان منتقل می کنند. بنابراین ، ساختمانهایی وجود دارند که طراحی خاصی را برای ذخیره انرژی مانند انرژی خورشیدی طراحی کرده اند و برخی حتی از آن برای برداشت آب باران استفاده می کنند. نمای مونولیت در حقیقت ترکیبی از ذرات مرمر، گرانیت، کوارتز با رنگهای کاملا طبیعی می باشد که با رزین های خاص و روان کننده ها و مواد anti uv طی فرایند های خاصی میکس می شوند. نمای به خوبی طراحی شده و اجرا شده ، بدون شک ، بخشی بسیار مهم در طراحی ساختمان های تجاری است و باید با توجه به شایستگی های لازم از آن استفاده شود.

چگونه می‌توان (انجام داد) نمای خشک در ساختمان در 24 ساعت یا کمتر رایگان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروش تجهیزات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید