داستان ناگفته درباره اجرای نما که باید بخوانید یا کنار گذاشته شوید

بدون نورپردازی، نما در هنگام شب به چشم نمی آید. سنگ تراورتن:تراورتن به رنگهای متنوع سفید،کرم،خاکستری،قرمز و وجود دارد.این سنگ را برای نماسازی داخل و خارج ساختمان به کار می برند. مسلما این ویژگی باعث اجرای بی کیفیت و نادرست نما در برخی از موارد می شود، خصوصا اگر نظارتی صورت نگیرد. این نما مدل های فراوانی دارد و به راحتی نصب می گردد افراد زیادی فقط از آجر برای نما های خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که آجر باعث دوام ساختمان می شود و مانند عایق در برابر صدا و آتش عمل میکند در ادامه شما را با انواع سیستم های اجرای آجری و همچنین از اجرای نمای خشک آشنا می کنیم بنابراین برای مطلب بیشتر متن زیر را بخوانید تا با ویژگی های مهم آن آشنا شوید. استفاده از عناصر زیاد و پراکنده نه تنها باعث زیبایی نما نمی شود، بلکه آن را آشفته و غیر حرفه ای نشان می دهد. البته طراحی و اجرای این بخش نباید به گونه ای باشد که با دیگر بخش ها سازگار نباشد، بلکه باید با سایر قسمت های نما همخوانی داشته و جدا از آن ها به نظر نرسد.

انواع روش های نمای خشک

هرگز مرحله انتخاب رنگ ها را به بعد از پایان مرحله طراحی موکول نکنید. در صورتی که به این نکته بی توجه باشید ممکن است بعد از چند سال نمای ساختمان به نمایی تبدیل شود که قابل تشخیص با روز اولش نباشد. مواد نانو و لایه محافظت بعد از خشک شدن میتواند تا دمای 300 درجه را تحمل کند. طراحی پنجره های نما، محل قرارگیری آن ها و ریتمی که آن ها را به یکدیگر مرتبط می کند باید ضمن طراحی در نظر گرفته شود. نورپردازی قادر است نمای ساختمان شما را در زمانی که هوا تاریک می شود به اندازه زمانی که روز است یا حتی فراتر از آن زیبا جلوه دهد. شاید شما هم ساختمان هایی را دیده باشید که در آن ها بخشی از نما ظاهر متفاوتی دارد. سادگی باید در نما حفظ شود و از شلوغی آن جلوگیری به عمل آید. اجرای واترجت بر روی سطوح نمای کنیتکسی در هر شش الی یک سال یه بار پیشنهاد می شود زیرا این کار موجب جلوگیری از تخریب نما و همچنین کثیفی سطوح نما می شود و در نتیجه موجب ماندگاری بهتر نما میشود.

مزیت این روش، ایجاد اتصال محک بین جداره ساختمان و مصالح اجرا شده است که از مشکلاتی مثل سقوط مصالح جلوگیری می نماید. خوشبختانه این روزها با کمک نرم افزاری مدلینگ در معماری می توان به راحتی جهت انتخاب رنگ اقدام کرد و شکل ساختمان را با رنگ انتخاب شده به صورت واقعی دید. همان طور که از نام این روش پیداست، اجرای نما به این شکل بدون به کار برن ملات و دوغاب انجام می شود. نماي سرامیک خشک پرسلانی ، جزء به روز ترین نما هاي ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا می گردد. یکی از نوین ترین روش های اجرای نما که از بسیاری جهات در مقایسه با روش های دیگر بهتر است، اجرای نما به صورت خشک است. در ایران نیز آجر به عنوان نمای سنتی ایران شناخته شده که از قرن ها پیش تاکنون مورد استفاده در نمای بسیاری از بناهای کوچک و بزرگ بوده است. برای زیرسازی کار باید از پلاستر سیمانی استفاده گردد و سپس مصالح با کمک چسب روی سطح کار چسبانده شوند. سپس سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند.

نمای خشک نمایان

᠎Content has been c᠎re᠎at᠎ed ᠎by G SA Conte nt G᠎en erator Demov᠎er si on!

هزینه اجرای نمای خشک

با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. در این روش از شستشو با استفاده از مواد دیسکیلیر و موادشوینده با استفاده از دستگاه واترجت بر روی سطوح نما پاشیده می شود.سپس یک بار دیگر مجدد توسط دستگاه واترجت نمای ساختمان شستشو می شود. در کشور ما برای کاهش هزینه بیشتر از روش تر استفاده میشود. برخی از نمای ساختمان غولهای فناوری و تکنولوژی امروزه چنان حیرتآور هستند که از همان نگاه اول قدرت و صلابت به ذهن بیننده متبادر میشود. گروه های مختلف نمای خشک شامل انواع سیستم های نمایان و پنهان را عرضه میدارد. و انواع آجر نما کارخانه شهرزاد ایران زمین، را در صفحه انواع آجر مشاهده نمایید. اجازه بدهید این قسمت را کمی ساده تر کنیم. با این مقاله همره باشید تا شما را با انواع روش های نصب آجر نما آشنا کنیم. علیرغم مطالب مفیدی که در این مقاله ذکر شد سعی می کنیم مانور بیشتری روی رنگ آکریلیک از لحاظ ارائه ی اطلاعات کاربردی تر بدهیم.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سرامیک نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید