خیلی خوب نمای خشک است…

زیبایی نما معرف شخصیت ساختمان و حتی معرف مهندس معمار و طراح آن میباشد و نشان دهنده هنر و کیفیت کار ایشان میباشد. این ضوابط گاهی به روز رسانی میشوند در نتیجه مهندس معمار باید از آخرین ضوابط، اطمینان کامل پیدا کند. در طراحی و اجرای نمای مسکونی، باید به این مسئله توجه داشت که نما نباید به گونه ای باشد که تضاد زیادی با سایر ساختمان­ها ایجاد کند. طراحی نمای ساختمان، باید به گونه ای باشد که در تناسب با محوطه سازی و فضای سبز آن باشد. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. امروز افراد با در اولویت قرار دادن متریال ها و مصالح مدرن و پیشرفته سعی بر آن دارند از لوکس ترین و مدرن ترین سیستم های نمای ساختمان در جهان برخوردار شوند که در این خصوص می توان گفت بر اساس نوع کاربری ساختمان و شرایط اقلیمی مربوط بایستی مناسب ترین و پرکارایی ترین گزینه را در اولویت خود قرار داد برای مثال منطقه را از نظر عوامل طبیعی چون زلزله و طوفان های موسمی مورد بررسی قرار داده و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های هر یک از نماهای ساختمانی ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید. ​Th is ​data was writt᠎en with t he help ​of behsaznama C᠎ontent G​en er​ator D em ov ersi on.

شش نکته برای رشد اجرای نما شما

اما امروزه با گسترش شهرها و تمایل به شهرنشینی، طراحی نمای ساختمان به یک کار تخصصی و پر طرفدار تبدیل شده است. از آنجایی که یک ساختمان میتواند در جایی شلوغ در مرکز شهر و یا در حاشیه بزرگراهی که محل عبور خودروها است و یا حتی محوطه کارخانه یا مراکز پر سر و صدای دیگری واقع شده باشد از این رو نما میتواند به عنوان عایق و پوششی محافظ در برابر صوت عمل نماید. اهمیت نمای ساختمان بنا بر دلایل یاد شده و پیشرفت در عرصه ساختمان سازی و شهرسازی به ویژه در سال­های اخیر، باعث شده که طراحی نما، خود به یک رشته تخصصی تبدیل شود. برای اجرای نمای شیشه ای مستلزم چارچوبی برای نگهداری از نما می باشد که صفحه های شیشه ای را در بر بگیرد. رعایت ایمنی در اجرای نمای ساختمان حائز اهمیت است و از زمان طراحی نمای ساختمان باید بحث ایمنی را مد نظر قرار داد. این چهار موردی که اشاره شد مهمترین برگ خریدهایی هست که باید در طراحی و اجرای نمای ساختمان هتل رعایت شود. با توجه به اینکه نمای ساختمان یکی از نماهای موجود در شهر میباشد از این رو زشتی و زیبایی آن نیز میتواند بر کل محل تاثیر گذار باشد و در نتیجه طراحی و اجرای نما از اهمیت بالایی برخوردار میگردد.

ی ساختمان قرار می­گیرند.

اهمیت طراحی نما مدرن در جامعه رقابتی امروز که روزانه هزاران نفر اعم از ساکنین ، بازدیدکنندگان و رهگذران در خیابان ها در حرکتند ، اهمیت نما ساختمان شما نقش تعیین کننده ای در زیبایی و جذابیت خیابانی دارد. از نظر قیمت سرامیک خشک نما، نوع متریال مصرفی و کیفیت انها نیز تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در بالا بردن ارزش این محصولات ایفا میکند. موردی که بهویژه در پروژههای بلند مدت از ارزش زیادی برخوردار است. شاید برخی از معماران ناآگاه، برای صرفه جویی در هزینهها و تسریع در انجام کار، چنین مواردی را نادیده بگیرند ولی واقعیت امر این است که به مخاطره انداختن جان سایر افراد، ارزش انجام چنین کارهایی را ندارد. برخی موارد مانند عدم استفاده از نماهای تمام شیشه ای (سطح شیشه خور نما از ۶۰ درصد بیشتر نشود) یا تمام فلزی و عدم استفاده از رنگهای نامتعارف، در دسته پرهیز در ضوابط طراحی نمای ساختمان قرار می­گیرند. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد.

نصاب نمای خشک

نمای هر ساختمان بسته به محلی که در آن قرار دارد و همچنین بر اساس شرایط محیطی مانند شرایط آب و هوایی، نزدیکی به گسل یعنی زلزله خیز بودن منطقه، باد و طوفان، آلودگی هوا و میزان آلایندههای موجود در هوا و همچنین انواع مصالحی که برای آن استفاده شده است کاملاً متفاوت میباشد. شما می توانید جهت مشاوره طراحی نمای ساختمان و همچنین اطلاع از قیمت طراحی نمای ساختمان با ما در ارتباط باشید. نمای یک بنا همانگونه که محافظی برای اجزای داخلی یک بنا در برابر محیط بیرونی می­باشد باید بتواند ارتباط بین محیط خارج بنا با داخل را نیز برقرار نماید. به عنوان مثال ورود نور خورشید به داخل ساختمان و همچنین استفاده از مناظر بیرونی بنا از داخل ساختمان. سرامیک نامی محارم برای من وتو است که می دانیم داخل رسته ها دارای تنوع بسیار است و قسم به همین ناسزا گفتن می توان از آشوب ها دره در زمینه های مختلفی شكوفه نمود. تمام صدمات وارده به ساختمان ها و سازه ها را که علت آن جذب آب است می توان با این فناوری برطرف کرد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مصالح نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید