تکامل نمای مدرن

این نما نسبت به سایر انواع نماهای مدرن با استقبال بیشتری مواجه شده و علت آن ظاهر کاملا شفافی است که ایجاد می کند. پس از آجر سنگ یکی دیگر از قدیمی ترین انواع نما در ساختمان ها است و با گسترش علم و تکنولوژی انواع مختلفی از سنگ های موجود در طبیعت توانستند استخراج شوند، برش داده شوند و در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند.در این میان سنگ های گرانیت و سنگ تراورتن به دلیل تنوع در طرح و رنگی که دارند بیش از سایر سنگ ها مورد استقبال واقع شدند. ترموووود یکی از متریال هایی است که در نماهای چوبی استفاده میشود و خوشبختانه در کشور ما هم مورد استقبال قرار گرفته و جایگاه خود را در نماهای ساختمانی بدست آورده است. بنابراین رنگ نمای ساختمان پوششی بادوام به ویژه برای سطوح ساختمانی است که دائماً در معرض نور، باد، باران و سایر شرایط آب و هوایی هستند. یکی از خواسته های اصلی کارفرما این بود که طراحان ساختمانی با نمای جذاب طراحی کنند تا توجه افراد را خود جلب کند.

نمای خشک در ساختمان

Post has been c᠎re at ed by behsaznama Content  Generato​r DE MO​!

اجرای نمای خشک در ایران

طراحان برای نمای این ساختمان تصمیم گرفتند تا از متریال بومی منطقه چون سنگ لاشه، آجر و چوب استفاده کنند و از این جهت ساختمان به محیط زیست اطرافش پایبند باشد. نمای خشت در حال تبدیل شدن به اولین انتخاب معماران مدرنی است که می خواهند اثر انگشت محیط زیست خود را در جهان بگذارند. 10. فرم در اجرای نمای مدرن ساختمان بسیار مهم است بارها دیده می شود که پیمانکار نما صرفا برای ایجاد یک طرح به اصطلاح جدید بخش زیادی از فضای داخل منزل با عنوان یک قوس بزرگ انتخاب می شود.باید توجه داشته باشید که در اجرای نمای مدرن این سری کارها در نگاه اول بسیار جالب هستند اما کیفیت را زیر سوال برده و سبب می شود که در فضای داخلی منزل پرتی ایجاد شود. 3. برای پیمانکار نما در اجرای نمای مدرن ساختمان جزئیات بسیار مهم هستند و یک دست بودن طراحی در نمای مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است. Artic le h as been gen er ated ᠎by behsaznama Content​ G en er ator Dem ov᠎ersion !

قبل از اعمال رنگ روی سیمان از خشک بودن سطح سیمان اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر سطح سیمانی که می خواهید رنگ کنید کثیف است، می توانید آن را بشویید و با مواد مناسب آسیب را ترمیم کنید. رنگ بتن اکسپوز خاکستری و سطح آن عموما سالید (Solid) است، به همین علت ممکن است که احساس سردی را در محیط داخلی به وجود آورد اما برای افرادی که به طراحی مدرن و مینیمال علاقه مند هستند، انتخاب بسیار مناسبی است. اگرچه سنگ، شیشه یا آجر از دیرباز برای نمای ساختمان ها استفاده می شده است، اما نباید معایب هر یک از این مصالح را فراموش کنیم. از این رو نمای این قسمت پر اهمیت است و مصالح مورد استفاده در این قسمت باید نسبت به بقیه ساختمان با دوامتر و مستحکم تر باشد تا عابر در نگاه به نمای ساختمان احساس ثبات کند. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . همچنین جهت جلوگیری از پدیده شوره زدن که در اثر قابلیت جذب آب مصالح رخ میدهد و باعث ایجاد سفیدک در نماهای سنگی و آجری میشود، لازم است سطوح نما ضدآب شوند.

• سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه نمای خشک مدرن سیمان نمی کنند. 4. در اجرای نمای ساختمان مدرن یک نکته ای که برای پیمانکار نما بسیار مهم است شکل گیری بدنه های ساختمان است نیاز به یک برد پژوهشی دقیق دارد. از همین رو میتوان گفت نمای یک ساختمان مانند ویترین یک فروشگاه است و از همین جهت اجرای مناسب نما ساختمان برای پیمانکار نما بسیار اهمیت دارد. اجرای نما بسیار اهمیت دارد چرا که در مواردی دیده شده به دلیل اجرای نامناسب، نما جلوه بصری مورد انتظار را به بینندگان نمیدهد. شاید در گذشته، نمای ساختمان به اندازه امروز اهمیت چندانی نداشت و چیزی با عنوان طراحی نما، در بین مردم رواج نداشت. از آنجایی که جنس هندریل در مدل های ذکر از فها می باشد دوام بیشتری داشته و در صورت خراب شدن هزینه های تعویض و یا تعمیر آن نسبت به نرده چوبی و سنگی کم تر خواهد بود. همچنین اجراینمای کامپوزیت معمولی از سایر مدل ها ساده تر و سریعتر است.

دیدگاهتان را بنویسید