توجه: کرتین وال

اولین عبارتی که بعد از نگاهی به نما می آید “واو” است! هر دوره از معماری دارای جزئیات بیرونی خاصی است ، مانند درج ستون های نمایشی در نمای دوره Regency یا نفوذ شدید انگلیسی خانه های فدراسیون ملکه آن. زمانی که نمای ساختمان را با گرما و دما عایق بندی می کنید باعث می شود انرژی در فصول گرم و سرد سال از خانه خارج نشود و در درازمدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. نمای شیشه ای ساختمان از جمله پرطرفدارترین نوع از نمای ساختمانی است که در تمام ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … از مزیات نمای کرتین وال شیشه ای لامل می توان به عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ، عدم محدودیت انتخاب رنگ و امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دوجهته اشاره نمود. از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید اشاره کرد. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در نما، ستون های فولادی قابل مشاهده و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود.

قطعات نمای خشک

A᠎rt᠎ic le h​as been gen᠎erated with t᠎he help  of G​SA Con​te nt Gene​rator DEMO​.

استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در نما، ستون های فولادی اکسپوز و بلوک های بتنی به عنوان متریال کامل استفاده می شود. از ویژگی های این سبک می توان به اجرای تزئینات و طرح های کلاسیک در کنار امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمان و رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگ و چوب اشاره کرد. در انتخاب نوع و سبک نمای ساختمان به موارد زیر توجه کنید تا خانه ای متناسب با سلایق و علاقه خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که برخی از سقف ها محافظت بهتری در برابر گرما و سرما دارند. یکی از این سبک ها ، سرامیک است که مجموعه خاصی از نقوش است که برای تزئینات نما استفاده می شود. نمای شیشهای اسپایدر در فروشگاهها و در نماهای تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد که با رشد نماهای شیشهای مدرن در ساختمان سازی، نمای شیشهای اسپایدر توانسته کمترین میزان استفاده از فریم و فلزات و بالاترین میزان ایمنی را فراهم کند.

کرتین وال Diaries

با توجه به آنکه کرتین وال جزء اجزای ساختمان به حساب نمی آید، می توان آن را از متریال های سبک وزن ساخت تا هزینه های جاری ساختمان کم شود. نمای کرتین وال، حائلی ما بین دیوار داخلی و فضای بیرون به حساب میآید و بر همین اساس وزن و بارهای اعمال شدهای مانند باد و لرزههای شدید را بر روی سازههای اصلی ساختمان کاهش میدهد. همانطور که میدانیم نمای ساختمان در انتهای کار یکی از مهمترین و در واقع نمود اصلی هر بنایی می باشد و به همین دلیل انتخاب نوع متریال، رنگ، ابعاد و… این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد. این گونه نماها بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه است . همچنین رعایت تقارن و تناسب در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگ و چوب از دیگر ویژگی های این سبک است.

نمای خشک نمایان

نمای ساختمان کامپوزیت بر اساس استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیومی طراحی شده است که پوشش نهایی سطح بیرونی ساختمان خواهد بود. یکی از معیارهای بهترین نما برای ساختمان مقاومت آن در برابر زلزله است. برخی از طرحهای نمای خانه در حومههای خاص منطقیتر هستند، بنابراین عاقلانه است که در نظر بگیرید که آیا محل زندگی شما برای نمای کلاسیک ویا مدرن مناسب است یا خیر. در این مطلب با انواع طراحی مدرن و کلاسیک نمای ساختمان دو طبقه آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری از این نماهای خارجی بتوانید به نمای ساختمان ایده آل و دلخواه خود دست یابید. همانطور که دکوراسیون و مبلمان مورد استفاده در یک محیط ضروری است، طراحی بیرونی ساختمان نیز در قسمت های مختلف هماهنگ شده است. نمای لامل با وجود پیشرفت نما ، هنوز هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود. در نظر گرفتن این نیازها ، عامل پیشرفت بسیار شگرف و بالای نماهای تطبیقی در غرب و به تازگی در برخی از نقاط کشور شده است . رزین کاری چوب با روش های متعددی در سطح کشور اجرا می شود که همه آن ها را در این مقاله شرح خواهیم داد.  This po st has been do᠎ne  wi᠎th behsaznama C ontent G enerator Dem ov er​sion​!

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نما خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید