تواریخ نمای سنگ

با توجه به مصالحی که به منظور اجرای نما استاده میشود روش اجرا نیز متفاوت است. در شرایطی که از هبلکس برای دیوارکشی استفاده میشود میتوان به صورت مستقیم از لایه سیمان سفید به منظور اجرای نمای سیمانی استفاده کرد که این مسئله منجر به کاهش هزینه های اجرا ساختمان میشود و از این نظر برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است. البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. همچنین پیش از اجرای نمای سیمانی بر روی بلوک سفالی بهتر است که ابتدا سطح دیوار را با پلاستر سیمان سیاه به ضخامت 5 سانتیمتر پوشش دهیم تا از ترک خوردگی سیمان سفید در اثر انقباض و انبساط و به دلیل عدم تناسب ضریب حرارتی سفال و سیمان جلوگیری شود. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.  Conte​nt w as created with t​he ᠎help ​of behsaznama Content Gene rator DEMO .

اجرای نما گزینه ها

اجرای نمای خشک سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. این نما همچنین زیبایی فراوانی دارد و از نظر قیمت، نسبت به سایر نماهای ساخمانی مقرون به صرفهتر است. شیب نما، ابعاد و ضخامت صفحات چوبی و سیستم نصب شده نیز باید در نظر گرفته شود. پانل بوردکس در کشور ترکیه و تحت لیسانس و استاندارد کشور فرانسه تولید میشود و به بازار ایران به صورت مستقیم وارد میشود. یکی از نکاتی که کارفرمایان محترم به استفاده از بوردکس در نمای ساختمان میکند این است که به منظور اجرای دیوار بیرونی و نمای ساختمان با پانل بوردکس نیازی به آهن کشی و همچنین استفاده از سازه گالوانیزه مخصوص نیست و با استفاده از انواع سازه کناف و رانر استاد و سازه F و سازه U کناف میتوان به اجرای بوردکس نمود. 3. سازه ای که روی نما به کار برده می شود از دیگر متریال ها و مصالح مهمی است که باید به درستی آنها را روی نما نصب کنید. نمای شیشه ای هیچ بار اضافی بر روی ساختمان ایجاد نمی کند و بار به کف ساختمان هدایت می شود. برای دیوارپوش هایی با وزن حدود 240 تا 440 گرم بر متر مربع از آستری (کرباس نازک) یا non-woven به عنوان زیر لایه استفاده می شود.

پانل سیمانی با استفاده از سازه های مخصوص که از جنس ورق گالوانیزه است به یکدیگر متصل میشود و همچنین به منظور آب بندی بین پانل نیز از مصالح مخصوص آب بندی پانل سیمانی استفاده میشود که این امر نفوذ آب ناشی از باران و برف و صدمه رساندن به نمای ساختمان و دیوار و گچ کاری داخلی ساختمان را به صفر میرساند. انواع دیگر نمای ساختمان مانند نمای آلومینیومی نیز توسط شاسی کشی فولادی به سازه اصلی ساختمان متصل میشود. نمای ساختمان با سنگ نیز با استفاده از روش دوغابی به دیوار متصل میشود و البته در شرایطی که از روش دوغابی برای نمای سنگی ساختمان استفاده میشود بهتر است که مطابق با مقررات ملی ساختمان ایران از اسکوپ سیمی و یا اسکوپ پروانه ای استفاده شود. این سیستم ، یک سیستم نمای تهویه شونده است با زیرساختی شامل پروفیل های افقی که توسط شبکه ای از ریل های عمودی محکم سر جای خود نگه داشته شده است.

فضاي خالي که بين نما و عايق قرار دارد خود بهترين عايق حرارتي مي باشد لذا اين سيستم نقش بسزايي در کاهش اتلاف انرژي دارد. همچنین با توجه به نصب سریع و آسان پانل سیمانی سمنت برد و همچنین استقامت بالای آن در مقابل بارهای وارده استفاده از آن در مقایسه با سایر روشهای ساخت دیوار توصیه میشود. همینطور با توجه به اینکه اجرت اجرای نمای سیمان سفید نیز نسبت به هزینه اجرای سایر انواع نمای دیگر کمتر است معمولاً گزینه اول کارفرمایانی که با بودجه کمتر اقدام به ساخت ساختمان میکند است. با توجه به ارزانی قیمت سیمان سفید و در دسترس بودن آن به نسبت سایر مصالح ساختمانی استفاده از نمای سیمان سفید در ساختمان های موجود نسبت به سایرین بیشتر است. با توجه به اینکه انواع سازه کناف با انواع وزن و ضخامت در بازار ایران به فراوانی یافت میشود اجرای آن نیز به نسبت فایبر سمنت برد ارزانتر خواهد شد. در نقشه های فاز 2 زیرسازی نما، تمامی مقاطع و مشخصات آنها، ضخامت و ابعاد پلیت ها، محل اتصال اصلی شاسی کشی به سازه اصلی، نوع و ابعاد جوش مورد نیاز آنها نیز مشخص خواهد شد. چرا استفاده از نمای خشک رایج شد؟ در شرایطی که از بتونه ماستیم مخصوص پانل فایبر سمنت برد استفاده نشود ممکن است که پس از گذشت مدتی موج در پانل ایجاد شود که این مسئله منجر به عدم زیبایی نمای ساختمان خواهد شد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کرتین وال لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید