تعاریف نمای خشک

استفاده از نخاله های ساختمانی به جای دوغاب مخالف استانداردهای سنگ نما بوده و خطرآفرین می باشد . در نماسازیمدرن استفاده از ورق کامپوزیت به دلایل مختلفی مورد توجه طراحان قرار گرفته است کهتعدادی از آنها را شرح می دهیم. نمایی که قرار است سنگ روی آن نصب بشود باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد تا سنگ و ملات به خوبی چسبیده شوند . و در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد. زیرا اولین کسی بود که اصول ” form follows function”( فرم تابع عملکرد است) را دنبال کرد و در سال ۱۸۹۶ اولین سازه ای که ساختمان های بلند فلزی را داشت در شیکاگو ساخت. نما، اولین جز در ارتباط با مخاطب است که باید از تمامی جهات زیبایی شناختی مورد بررسی قرار گیرد. اولین و قدیمیترین وظیفهای که نما به عهده دارد، وظیفهٔ محافظت از انسانها در مقابل تهدیدهای بیرونی است. از مصالحی مانند سنگ، آجر، چوب، فلز، کامپوزیت، شیشه و … این سیستم با پنل های رسی و سنگ، سرامیک، شیشه و کامپوزیت قابل اجرا می باشد. Acoustic Wallcoverings : این نوع دیوارپوش در واقع پوششی دکوراتیو با قابلیت جذب صوت و کاهش انعکاس صوت در محیط است که از آن به منظور پوشش سطوح عمودی و دیوار ها در اماکنی چون سالن های کنفرانس، کتابخانه ها، لابی ساختمانها و امثال آن استفاده می شود.

سرامیک نمای خشک

یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. این نوع نما دارای عمری طولانی و با دوام بوده و در یکی از مزیت های بسیار مهم آن این است که در صورتی خرابی قسمتی از نما به راحتی می توان قسمت از بین رفته را تخریب کرد و قطعه ای سالم نصاب نمای سرامیک خشک را جایگزین کرد. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد. نحوه نصب نیز بر هزینه اجرای نمای کامپوزیت تاثیر دارد. برای زیرسازی نمای کامپوزیت ابتدا دستکهایی با پروفیل آهنی ازساختمان گرفته می شود. ابتدا پروفیل های L وH با پیچ یا پرچ روی زیر سازی فلزی ثابت می شوند. سپس بعد از خشک شدن باید بار دیگر محصول را به همین ترتیب روی نما اعمال کنیم و پس از 3 تا 6 ساعت، سطح قابل بهرهبرداری است. در هرصورت نصاب کامپوزیت نما باید شرایط را از نزدیک بررسی کند تا بتواندقیمت دقیقی را اعلام کند. Th​is  post has been c​reated wi​th behsaznama Con tent Gen er᠎at or Demoversion.

به اجرای نما فکر می کنید؟ شش دلیلی که چرا زمان توقف فرا رسیده است!

متخصصین ما جهت ارائه مشاوره و اعلام هزینهاجرای نمای کامپوزیت با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتانقرار خواهند داد. در صورت نیاز بهدریافت خدمات نصب و اجرای نمای کامپوزیت تنها کافیست به صورت رایگان درسامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. علی رغم این، نما یکی از مؤثرترین عناصر تأثیرگذار بر کیفیت بصری یک بنا می ­باشد و شناخت اولیه هر فرد از بنا از این طریق صورت می ­گیرد. در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. هماهنگی اجزا ساختمان با یکدیگر از مهمترین مشخصه های استاندارد در طراحی و اجرا نما می باشد. اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و…

در طراحی نمای ساختمان ،برخی از معماران بر این باورند که نما مهمترین بخش بهشمار میرود ، زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. سپس نبشی هایآلومینیومی بر روی براکت ها پیچ می شوند و در نهایت پنل ها یا کمک پیچ و مهره بهنبشی ها متصل خواهند شد. برای شستشوی این مدل از سنگ نما علاوه بر همراه داشتن دستگاه واترجت میبایست از مواد شوینده به اصطلاح اسید شویی ( البته نه هرنوع اسید ) و یا سندبلاست نما کمک بگیریم. در ادامه با ما همراه باشید تا از این نکات آگاه شوید. در این گروه بافته هایی از تار و پود طبیعی را بر روی زیر لایه ای از لاتکس آکریلیک یا مانند آن لامینیت میکنند تا هم ثبات در ابعاد دیوار پوش ایجاد شود و هم در هنگام نصب، چسب به سطح نمای دیوارپوش نفوذ نکند. شستشوی نما و استفاده از مواد نانو در طی فرآیند شستشو موجب می شود نمای آجری ساختمان شما در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی مقاوم شود و به نوعی یکی از الزامات اجرای نمای آجری ساختمان است. نوع مصالح و سبک نمای یک ساختمان نشان دهنده شخصیت و هم چنین کاربری آن می باشد. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید