ترفند دوم برای نمای ساختمان 4

نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. نمای ساختمان میتواند به عنوان یک عایق صوتی ایدهال و مناسب عمل کند. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بهسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. نما همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، لذا زیبایی جزء جداییناپذیر هر نما میباشد. نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. This content was gen erated ​with behsaznama Conte nt᠎ Gener​at or DEMO.

آیا به نمای ساختمان نیاز دارید؟

در سیستم نمای خشک برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. برای اتصال آجرهای مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار میرود، برای اولین بار در سال۱۹۹۳ میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشمانداز بیرون وجود داشته باشد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علیرغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. ابتداییترین و حتی از لحاظ قدمت اولین وظیفهای که نما عهدهدار گردید، حفاظت بود. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهرهوری انرژی را باهم داشته باشد. سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. به همین علت است که تیم آکاد بنا با بیش از ۱۰ سال تجربه پیوسته و روزمهای موفق در زمینه اجرای نمای چوبی را به شما معرفی میکنیم.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

در صورت اصولی اجرا نشدن این نما، می تواند با وارد شدن نیروی کمی حوادث و زیان های جبران ناپذیری را به بار آورد؛ به همین منظور به نیروی ماهر و باتجربه در این زمینه نیاز است که به دلیل جدید بودن این روش افراد با تجربه در این زمینه محدود می باشند و حتما باید با شرکت های معتبر مشاوره صورت پذیرد. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. اتلاف حرارتی بسیار زیاد و مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش در نماهای شیشهای لاجرم باعث آلودگی بیشتر هوا میگردد. در حال حاضر استفاده از نمای خشک سرامیک طرح آجر و طرح سنگ نسبت به سایر مواد بیشتر است.

ساختمان یک موجود منزوی و خود بسنده نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند ، بلکه میبایست با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعه وحدت یافته باشد. در نماهای شیشهای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. تا اینجا به مزایا و ویژگی های مثبت نمای سرامیکی اشاره کردیم ولی باید بدانید اجرای نمای سرامیکی با معایبی نیز همراه است. سرامیک طرح سنگ تمام ویژگی های سرامیک پرسلان نمای ساختمان را دارد. نمای سرامیکی ساختمان یکی از پرطرفدارترین نماها برای نمای ساختمان است. توانایی آن در حذف گرما از ایجاد هرگونه پل حرارتی جلوگیری می کند. همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخزدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت میباشد.

معایب نمای سرامیک خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از بیشتر بخوانید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید