{بیشترین بهره را ببرید} از نمای سنگ استفاده کنید

برای نما به کار می رود ، اتصال آن به شاسی کشی فرق دارد. طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر ایران و خاورمیانه دیده می شود و ایده های مختلفی از آن گرفته شده و طرفداران خود را دارد. اگر تا به حال این نوع نما را ندیده اید و با آن آشنایی ندارید، باید بدانید که این نمای ساختمان جدید از نوعی بتن خاص ساخته شده است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. لایه دوم دارای بندهایی است که با شیشه پر شده و ماله کشیده می شود و پس خشک شدن، سطح آن را با تیشه های مخصوص تیشه داری می کنند. در این روش، سنگ، آجر، چوب، شیشه یا هر نوع متریال دیگری که مورد استفاده است را از طریق اتصالات و چهارچوبهای فلزی به دیوار متصل میکنند. در این مرحله مهندس طراح تمامی اطلاعات مربوط به پروفیل های مورد نیاز ، مشخصات مقاطع شامل ابعاد و ضخامت مقاطع ، ابعاد و نوع جوش و محل اتصالات شاسی کشی را روی نقشه مشخص می کند. شاسی کشی از چندین مرحله متفاوت تشکیل می شود. نمای سیمانی تیشه ای از دو لایه تشکیل می شود. C ontent was c᠎reat ed  by G​SA Conte nt G ener ator DEMO.

نصاب نمای سرامیک خشک

علاوه بر ساختمان ها، نمای شیشه ای برای استفاده در ویلاها و منازل حیاط دار هم بهترین گزینه است. به طور مثال برای اتصال نمای شیشه به زیرسازی از آداپتور استفاده می شود. دستگاه های سایه زن معمولاً در حفره نصب می شوند و بسته به عرض آن، راهروهایی برای دسترسی و نظافت وجود دارد. در روش فلزی پروفیل های قوطی با فاصله نیم متری عمود بر هم نصب می شوند. به طور مثال در نماهای چوبی برای زیرسازی نمای ساختمان از دو روش فلزی و سیمانی استفاده می شو. برای سیمانکاری نمای ساختمان و نمای سنگی از پروفیل نبشی استفاده می شود؛ در حالی که این پروفیل برای نمای چوبی اصلا مناسب و صحیح نیست. در هر کدام از نماهای چوبی ، سنگی ، سیمانی ، کامپوزیت و… همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . به همین علت با استفاده از مواد ضد زنگ می توان مقاومت پروفیل نما را در برابر مواردی مانند پوسیدگی ، زنگ و خوردگی بالا برد. 2.پوشش و رنگ های متنوع: رنگ متفاوت است و به شما امکان می دهد انتخاب های بیشتری داشته باشید و ایده خود را نشان دهید.

نصاب نمای خشک

نحوه زیرسازی متفاوت است. هر کدام از مصالحی که برای نماکاری انتخاب می شوند ، پروفیل زیرسازی متفاوتی دارند. اگر این موارد با کمک شاقول و تراز بررسی نشود ، ممکن است زیرسازی نمای ساختمان با اشکالاتی روبرو شود. اتصال سنگ با کمک ملات انجام می شود و در نمای کامپوزیت با کمک پیچ و مهره شاسی کشی متصل می شود. بعد از بررسی تمامی این موارد و برآورد هزینه و شناخت نمونه بهتر ، نمای ساختمان طرح ریزی می شود. عدم توجه مناسب به هر کدام از این موارد می تواند به تخمین نا مناسب هزینه ها بیانجامد. در اجرای نمای سیمانی تگرگی از مصالح درشت دانه استفاده می شود و دارای نا همواری های زیادی است. اما در نمای سیمانی ماهوتی نا همواری های کمتر است و از مصالح ریز دانه استفاده می شود. نمای شسته سیمانی از ترکیب کردن سنگدانه های رنگی، پودر سنگ، سیمان سفید یا سیمان سیاه و انواع رنگ های معدنی ساخته می شود و به صورت اندود و پوشش روی سفت کاری ساختمان پیاده سازی می شود. در ادامه مراحل مختلف زیر سازی نمای ساختمان را بررسی می کنیم.

دتایل اجرای نمای خشک

یک ساختمان و مصالح آن شرایط آب و هوای متفاوتی را در طول سال تجربه می کنند. طراحی نمای مدرن برج خلیفه توسط تیمی از معماران برتر انجام شد و برج خلیفه بلندترین ساختمان مدرن جهان است و این ساختمان که واقعاً یک شاهکار مهندسی است، نمایانگر قلب و روح مفهومی شهر دبی می باشد.با ارتفاع 828 متر، این سازه باشکوه در کنار دبی مال واقع شده و از زمان افتتاح در سال 2010، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. این ساختار آلومینیومی، شیشه ای و فولادی دارای 17 گلدسته است و این یکی از زیباترین نمونه های معماری آکادمیک مدرن آمریکایی به حساب می آید.این مرکز شامل کلیساهای پروتستان، کاتولیک، یهودی و بودایی که هر کدام ورودی خاص خود را دارند و کلیسای کوچک قادر به برگزاری خدمات در تمام اتاق ها در یک زمان است. یکی از روش هایی که موجب زیبایی بیشتر هندریل شیشه ای می شود، فیکس پوینت است. روش آزمایش مقاومت مصالح سنگی در مقابل عوامل جوی. سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب می کنند.سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف،دیوارپله،کف پنجره،کنار و زیر دیوار گچی و.وسایل تزئیناتی نظیر گلدان،شمعدان،جدول و جوی و غیره استفاده می کنند.

مجری نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجری نمای سرامیک خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید