{بیشترین بهره را ببرید} از روش اجرای نمای خشک استفاده کنید

اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت¬های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان¬تر از سایر روش های اجرای نما می¬باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت¬های دوره-ای به خصوص در ساختمان¬های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه¬های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی¬گیرد. معمول ترین متریال مصرفی در اجرای نمای ساختمان های مسکونی کدام است؟ کامپوزیت به معنای ترکیب است که میتوان این ترکیب را به سه بخش پایه پلیمر، پایه سرامیک و پایه فلزی تقسیمبندی کرد. 7. هماهنگی رنگ نور ها با رنگ متریال المان های موجود در نما انتخاب شود ، که از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام برنامه ریزی برای نور پردازی به آن توجه کرد. به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. از طرفی هم نمای بیرونی ساختمان باید با خود اجزای داخلی ساختمان هم هماهنگی داشته باشد و بر اساس سبک ساختمان انتخاب شود.

سرامیک پرسلانی

البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. گروه معماری بام به اهمیت نمای ساختمان واقف میباشد و کمک میکند تا افراد با سلیقه شخصی خود از طراحی نمای مدرن برای ساختمان استفاده داشته باشند. سپس پشت سنگها با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان پر میشوند. از آن جایی که این ورقهای از جنس فلز نرم میباشند، بر اثر ضربه دچار دفرمگی میشوند. این پدیده به دلایل متعدد ایجاد می شود که اصلیترین آن ترکیب رطوبت محیط با مواد ناخالص داخل آجر است. با گسترش سبک های مدرن در بناها، نمای شیشه ای اسپایدر، زیادترین دید را با کمترین مقدار استفاده از فریم و فلزات با بیشترین سطح ایمنی و ایزولاسیون را میسر نموده است. در عین حال مورد بعدی که نقش کلیدی در ایمنی ساختمان دارد، تربیت نیروی انسانی متخصص در طراحی و اجرای بخشها و اجزای مختلف ساختمان ازجمله نما است. در بسیاری از موارد دیده شده که یک ساختمان به لحاظ فنی اصلا مورد تایید نیست ولی چون نمای زیبایی برای آن طراحی شده بسیار مورد استقبال قرار میگیرد.

چهار راه‌های موثر برای دریافت بیشتر از نمای خشک

این تعریف در نگاه اول یک تعریف بدیهی است ولی دارای یک نکته جالب توجه می باشد و آن، این است که نما اولین چیزی است که میتوان یک ساختمان را با آن سنجید. در این روش بهتر است ابتدا یک لایه عایق حرارتی از نوع پشم شیشه یا پشم سنگ با بست به دیوار خارجی ساختمان وصل شود، سپس ریلها و زیرسازی فلزی به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چارچوب نگهدارنده قرار گیرد. روش خشک: در روش خشک از ملات استفاده نمیشود و با استفاده از زیرسازی فلزی اتصال در اجزای دیوار حفظ میشود. در هنگام اجرای نما باید درز انقطاع را با مصالح نرم و انعطافپذیر استفاده کرد. از جمله دلایل استفاده از آجر در ساخت نما میتوان به وجود منابع زیاد رس در ایران، ویژگیهای فیزیکی آجر، قیمت پایین و ساخت به نسبت ساده آن اشاره کرد. در طراحی و ساخت نمای سازه رومی، چیدمانی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بیفزایند را نمای سنگی میگویند، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی ، کاشیکاری و گچبری. نمای ساختمان شامل تمامی عناصری است که از خارج ساختمان میتوان دید که به این عملیات اجرا، نماسازی میگویند.

 Th​is post was done ᠎by behsaznama C on᠎te​nt Generat or Dem​ov​er᠎sion .

پنج پیش‌بینی در نمای خشک در 2023

یکی از روشهای جدید برای نماسازی ساختمانها اجرای نمای خشک است. ترین افراد با تخصصهای مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی ساختمانها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و… امروز اما از متریال مختلفی برای نمای خشک ساختمانها استفاده میشود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. اجرای نمای آجری به دو شکل خشک و تر امکانپذیر است. به طور کلی ورقهای کامپوزیت از ترکیب دو یا چند ماده است و از سه لایه که شامل دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن به عنوان که یک ماده معدنی پرکننده است و بین دو لایه آلومینیومی قرار میگیرد تشکیل شده است. برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی، اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی، شاسی کشی، شیت بندی و مونتاژ پنل های آلومینیومی است مینماییم. Th᠎is artic​le w᠎as w​ri​tten with behsaznama᠎ Content᠎ Generator᠎ Demoversi​on .

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید