به مهارت های نماهای مدرن خود ایمان داشته باشید اما هرگز از پیشرفت دست نکشید

از منظر مهندسی ساختمان، نما نیز به دلیل تأثیر آن بر بهره وری انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. نماها نه تنها زیبا، بلکه کاربردی نیز هستند. اين نماها ساختاري نيستند و با طراحي، تنها قادر به تحمل وزن خود هستند، در حالي که بار باد و گرانش را به سازه ساختمان منتقل مي کنند. از عوامل تاثیرگذار روی قیمت نمای کرتین وال، وزن پروفیل و سازه ها، نیروهای وارده و سیستم سازه ای بکار رفته هستند. نماهای مدرن به گونه ای طراحی می شوند که اهدافی چون مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، جذب ضربات باد و نیروهای لرزه ای، مقاومت در مقابل بارهای باد و نیز از نیروهای وزن بار مرده را برآورده سازند. 1.مقاوم در برابر ضربه: پانل کامپوزیت آلومینیومی مقاومت ضربه ای دارد. اما تفاوت این دو نما، تفاوت در میزان مصالح مصرفی ، ابعاد شیشهها، طریقه ی نصب، مقاومت و هزینه ی اجراست. در انتخاب انواع نمای شیشه ای چون نمای شیشه ای کرتین وال، نمای اسپایدر، انواع نرده های شیشه ای برای اجرا بهتر است اطلاعات گسترده ای از کیفیت و مزیت هر یک از مصالح را به دست آورده و مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید که به این منظور می توانید از مشاوره های ارائه شده در آرمن طرح نما بهره مند شوید.

دتایل نمای خشک

از انواع برچسب های شیشه می توان به برچسب امنیتی شیشه که از خورد شدن شیشه و آسیب رسانی آن جلوگیری می نماید، برچسب عایق حرارتی شیشه برای تبدیل نمودن شیشه های معمولی به شیشه کم گسیل ، برچسب شیشه هوشمند اشاره نمود . شیشه معمولی را می توان با روش ساخت متفاوت به شیشه سکوریت بسیار مقاوم در برابر ضربه و شوک های حرارتی تبدیل نمود . • نما های افقی تقسیم شده: تقسیمات افقی می توانند سایه های طولانی و سنگینی را در نمای ساختمان ایجاد کنند. آلومینیوم نمای کامپوزیت ، یک سیستم نماسازی جدید برای ساختمان های مدرن و بزرگ می باشد که در آن دیوارهای خارجی، غیر سازه ای اند. انواع شیشه از نظر مواد اولیه شامل شیشه فلوت ، تخت ، شیشه دارای بافت و طرح و شیشه فلزی می باشد که این شیشه ها با توجه به نیاز در ساخت شیشه های اصلاح شده به کار می روند ، مانند شیشه منعکس کننده ( شیشه رفلکس) ، شیشه عایق یا شیشه دوجداره ، شیشه های امنیتی و سکوریت ، شیشه کم گسیل ، شیشه هوشمند ، بلوک شیشه ای ، شیشه رنگی و غیره.

شیشه ها به طور مستقیم بر روی فریم آلومینیومی قرار می گیرند و درپوش های نگه دارنده از بیرون شیشه را روی فریم فیکس روش اجرای نمای خشک می کنند. اما به دلیل تغییراتی که در دنیای معماری، اجتماعی و تکنولوژی در حال رخ دادن است، استفاده از نماهای نورپردازی شده با چالش های جدیدی روبرو شده است. در حالی که در گذشته تنها گزینههای سنگین و خام مانند سنگ و آجر به عنوان مصالح اصلی در طراحی نما مطرح بودند، امروزه الزاما نماها به شکلی مات ساخته میشوند و گزینه های متعددی برای طراحی مدرن نما پیشروی معمار است. نمای اسپایدر، نمای کرتین وال، نمای سرامیک خشک و پنجره های آلومینیومی از جمله انواع سیستم های نما بوده و با توجه به اهمیت طراحی و اجرای مدرن ترین نماها در ساختمان های مسکونی و اداری، شاهد راه اندازی شرکت های متعددی در زمینه خدمت رسانی در این زمینه می باشیم که در این میان میتوان گفت شرکت آرمن طرح و نما به عنوان یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعال در این حوزه بوده و با همکاری تیمی متخصص و خبره بهترین امکانات را در اختیار کارفرمایان و مشتریان قرار می دهد.

نمای خشک سنگ

با انتخاب نمای شیشه ای در میان انواع سیستم های نما می توان از مزیت های بسیاری از جمله میزان شفافیت بالا و انتقال نور خورشید به داخل ساختمان و بخش هایی که دسترسی به پنجره ندارد، بهره مند باشیم. شیشه های شفاف به طور معمول گسیلندگی ( ضریب گسیل ) حدود 0.85 دارند، اما گسیلندگی شیشه ی کم گسیل، در سطحی که پوشش کم گسیل بر آن نشانده شده است، می تواند تا میزان 0.05 کاهش یابد. همچنین اگر نمای ساختمان سطحی سخت و نامناسب دارد مانند آجر نما، این روش می تواند بهترین راهکار برای نورپردازی نما باشد. علاوه بر این، سیستم های فوق بهره وری انرژی و دوام لازم را برای شما فراهم می کنند تا در سخت ترین شرایط آب و هوایی در تمام طول سال روشنایی خارجی را با ایمنی و مقرون به صرفه انجام دهید. امکان ورود نور طبیعی بیشتر به داخل ساختمان ، موجب ذخیره انرژی و کاهش مصرف برق جهت تامین روشنایی می شود. انتخاب نوع نما و طراحی یکی از مهم ترین المان هایی است که هر کسب و کاری جهت نمایش برند و هویت خود به آن نیاز دارد. جدیدترین و کامل ترین سیستم در نماهای شیشه ای سیستم یونیتایز است و تفاوت این سیستم نسبت به سایر سیستم ها آماده شدن آن در کارخانه و قرارگیری روی نما به صورت پازل است. This con tent w as g enerated ᠎with the he​lp of behsaznama Con tent Generator DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید