بهترین سرامیک پرسلانی نکاتی که امسال خواهید خواند

سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. نمای رومی به نوعی سبک کلاسیک داشته و با توجه به این که در این سبک از مصالحی مانند سنگ مرمر و گرانیت و تراورتن استفاده میشود در مقایسه انواع نمای ساختمان کمی گرانتر از بقیه انواع نما به حساب میآید. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه­ای از تایل­های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به ۱۴۰۰ درجه سلسیوس) نسبت به تایل­های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می­ شوند. با توجه به اینکه طولانی شدن در بهره برداری از هر پروژه ساختمانی می­ تواند عامل افزایش هزینه ها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود. Data was cre᠎ated شرکت طراح و مجری نما by behsaznama C᠎onte nt G enerator D em᠎oversi on!

مصالح نمای خشک

اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. اجرای نمای خشک ساختمان این مشکلات را رفع میکند. در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است. در ارتباط با مزایا و معایب نمای آجر مهمترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه انواع نمای ساختمان عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد، استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود.

راز گمشده اجرای نما

اما معایب نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان این است که از این نوع نما در مکانهای شلوغ نمیتوان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب میدهد. این محصول ابتدا به شکل پودری است و به صورت خشک به کار برده میشود. برای اجرای نمای سیمانی، ابتدا کل دیوار کرومبندی و شمشهگیری میشود. همچنین نمای سیمانی مقاومت بسیار بالایی دارد و در صورت آتش سوزی ساختمان مانع از گسترش حریق میشود. به همین دلیل در طراحی لاملهایی با مقاطع آلومینیومی، به صورت اصولی شیارهایی تعبیه شده است، که بتوان لاستیکهای EPDM را برای اعمال ترمال بریک (Thermal Break) به سازه متصل کرد. و زمان بیشتری برای پاکیزگی تلف میشود.به این دلیل که در نماشویی کامپوزیت تمام سطح نما باید بادست شستشو گردد همین باعث اتلاف وقت میشود این روش را با اسفنج و تی و مواد شوینده انجام میدهیم.و در آخر کل سطح را دستمال میکشیم تا به براقیت برسیم.

1. سرعت اجرا به دلیل استفاده از تجهیزات آماده بسیار بالاست. در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. به این ترتیب، نام انرا کرتین وال Curtain Wall برای این نوع نما انتخاب شده است. دوام یک سنگ ساختمانی پایداری آن در مقابل تهاجام شیمیایی و عوامل هوازدگی است.متاسفانه دوام سنگ که باید مهمترین عامل در انتخاب سنگ باشد،اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد.بسیاری از ساختانی گران قیمت وجود دارد که در انتخاب سنگ آنها به این موضوع توحه نشده و از این ناحیه متضرر شده اند.

مجری نمای سرامیک خشک

 Th​is a᠎rticle h as be en wri​tt᠎en with G᠎SA C᠎on te nt Gen er at or D​em​over si​on.

دیدگاهتان را بنویسید