بسیار بهترین توصیه شما می‌توانید همیشه دریافت درباره نمای سنگ

این مصالح در طراحی مدرن نمای ساختمانها عمدتا به عنوان پوستهای به سازه اصلی وصل شده و علاوه بر کنترل ورود و خروج انرژی، از چارچوبهای رایج طراحی نما نیز گام را فراتر می نهند. اما این گزارش با نقدهایی نیز روبرو شدهاست؛ در نمونهای، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران دربارهٔ این گزارش گفت: «به نظرم این یک گزارش در سطح ملی نبود و انتظار بیشتری از این کمیته داشتیم». گفتیم که امروزه ساختمان های مختلفی در سطح شهر وجود دارند که هر یک از سبک و طرح خاص و منحصر به فردی بهره گرفته اند. سبک های مختلفی وجود دارد که می توان هنگام طراحی خانه از آنها نمای مدرن استفاده کرد. تنوع در بازهای قیمتی سبب شده ساختمان های سنگی که عمدتا بر اساس سبک های دوران باستان طراحی می شوند دوباره مد شده و بسیاری از افراد از این طرح ها استفاده کنند. در این نشست اعضای هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو، تشکیل نشدن تیم ایمنی در ساختار فرماندهی حادثه را به عنوان ضعف اساسی در فرماندهی حادثه در مقطع قبل از ریزش عنوان کردند. آواربرداری پلاسکو، حدود ۹ روز به طول انجامید و طی آن ۱۹۰۰ کامیون حدود ۲۰ هزار تن خاک و نخاله را از محل خارج کردند.

ی سنگ و …

همچنین اعلام کردند که شهرداری تهران در اجرای کامل و به موقع بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و تبصره آن کوتاهی داشتهاست. با همراهی تبعیضآمیز شورای عالی معماری و شهرسازی، پارگینگ مجاور پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان، تبدیل به پارکینگ پلاسکوی جدید نشد و پارکینگ پروانهٔ تحت مالکیت شهرداری جایگزین شد. بیشتر واحدهای نخستین ساختمان پلاسکو با گذشت زمان و در سالهای پایانی عمر سازه، به کارگاههای تولیدی تبدیل شدند که با کاربری آن، همخوانی نداشتهاست. در ابتدای گشایش، تهیهکنندگان فیلم و شرکتهایی در نخستین طبقهها دفتر گرفته بودند اما کمکم از ساختمان رفتند. متراژ زیربنای ساختمان پلاسکو ۲۹ هزار متر مربع بود و طبقههای اول تا چهارم مساحت بیشتری نسبت به دیگر طبقهها داشتند. نمای سرامیک دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و تغییرات دما، غیرقابل اشتعال بودن، نفوذ ناپذیری در مقابل آب، قابلیت تغییر اجزا در صورت آسیب دیدن، نگهداری آسان ، هزینه ی کمتر نسبت به نمای سنگ و … نمای سفالی نه تنها زیباست، بلکه دارای مزایای زیادی نسبت به سایر مصالح نما مانند دوام، حداقل نگهداری، عایق حرارتی است. Art icle was gener ated by behsaznama  Cont​en t Gene᠎rato r DEMO.

اجرای نمای خشک در ایران

دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. سازهٔ ساختمان نخست پلاسکو تمامفولادی بوداست و نمای بیرونیاش نیز کلافکشی و با فولاد بسته شده بود؛ با چنین روش ساختی، عمر مفید این سازه را ۲۰۰ سال تخمین میزدند. همچنین این، نخستین ساختمان بلند با سازهٔ فلزی و دارای آسانسور بودهاست و در طبقهٔ پایینی آن، حوضهایی با اندازهٔ بزرگ ساخته شده بود. روشن نیست که آرشیتکت نخستین ساختمان پلاسکو، چه شخصی بودهاست. بر پایهٔ گزارشی در بیبیسی فارسی در اردیبهشت ۱۳۹۹، «با وجود اختلاف شهرداری و بنیاد مستضعفان بر سر مجوز ساخت پلاسکو، این ساختمان نیز همچون بسیاری دیگر از املاک متعلق به نهادهایی که بهطور مستقیم زیر نظر رهبر ایران فعالیت میکنند، بدون طی مراحل قانونی و اداری معمول در دست ساخت» قرار داشتهاست. شهرزاد القانیان، نوه حبیب القانیان، مدعی است که در زمان ساختهشدن ساختمان پلاسکو، سید محمود طالقانی با ساختهشدن بلندترین ساختمان ایران توسط یک یهودی، مخالفت و ابراز نارضایتی کرده بود.

این ساختمان در گذشته یک ساختمان مسکونی مجلل بود که در سال ۱۹۳۴ ساخته شد و به آپارتمان های Medhurst معروف بود. یک رستوران نیز در طبقهٔ بالای این ساختمان ۴۲ متری قرار داشت. گزارشی دیگر در بیبیسی فارسی میگفت: «سازهٔ فلزی این ساختمان باعث شده بود که برخی برای آن عمر دویست ساله پیشبینی کنند اما این ساختمان بعد از پنجاه و چهار سال فروریخت. بر اثر آتشسوزی ساختمان پلاسکو و عملیاتهای آواربرداری پس از آن حدود ۲۳۵ تن مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سرپایی درمان شدند. نرخ اجارهها و فروش سرقفلی در پاساژ پلاسکو متفاوت بود و ارزش سرقفلی برخی مغازهها به ۴ تا ۵ میلیارد تومان نیز میرسید و اجاره بهای برخی از آنها نزدیک ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه بود. به گفته ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، واحدهای تولیدی مجتمع پلاسکو به صورت ۱۰۰ درصد، پوشاک داخلی تولید میکردند و ارزش اجناس هر واحد تولید بهطور میانگین، حدود ۲۰۰ میلیون تومان بودهاست. خانوادهٔ طالقانی، مخالفت وی با ساخت ساختمان پلاسکو را تکذیب کرده و آن را ادعایی بدون مدرک میدانند.

دیدگاهتان را بنویسید