برخی از افراد با نمای خشک اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

از نظر کمیته نما به تایید برسد و اگر نیاز به ویرایش باشد، تا گرفتن تاییدیه ، ما در کنار شما هستیم. اگر در حال ساخت ساختمان باشید، حتما به خوبی می دانید که یکی از مراحل کار این است که نمایی که قصد دارید آن را اجرایی نمایید، توسط شهرداری و بویژه کمیته نمای ساختمان شهرداری مورد تایید باشد. یکی از بندهایی که در قسمت پیش به آن اشاره نمودیم این بود که ما سعی می کنیم نمایی طراحی کنیم که خلاقانه و متفاوت باشد. از مهم ترین و در واقع حساس ترین مراحل ساخت و ساز انواع ساختمان، طراحی نمای آن می باشد. پروفیل زیر سازی نما برای متریال مختلف (سیمان، چوب، کامپوزیت) متفاوت می باشد، از این رو اولین و مهم ترین چیزی که در زیر سازی باید بدان توجه داشته باشید، انتخاب متریال مورد نیاز است. قبل از اتصال و نصب متریال اصلی نما، معمولا شاسی کشی انجام می شود، هدف معماران از انجام این کار، ایجاد یک بستری مناسب و سطحی صاف جهت نصب و اتصال متریال نما می باشد. انجام این امر بر عهده ی معمار می باشد.

انواع روش های نمای خشک

نمای زیبا و جذاب علاوه بر این که توجه مخاطبانش را جلب می کند، همچنین نقش مهمی را در سیمای بصری شهر ایفا می کند. در تناقض بودن رنگ سنگ ها با ملات بند کشی موجب ایجاد ظاهری شلخته و نازیبا در نمای ساختمان خواهد شد. قیمت آجرهای نما نیز با توجه به همین ابعاد و اندازهها و همچنین نوع آجر (نسوز بودن یا نبودن) متفاوت است و تغییر میکند. همانطور که می دانید، اکثر سازندگان ساختمان در سطح شهر ، با توجه به قیمت بالای زمین و ساخت ، سعی می کنند از تراکم و سطح اشغالی که قوانین شهرداری در اختیار آن ها قرار داده ، نهایت استفاده را ببرند و حتی یک سانتی متر هم پرتی نداشته باشند. با این اوصاف ، می بینیم که شهر پر از ساختمان های مکعب مستطیل است که هیچ گونه تغییری در حجم معماری آنها داده نمی شود. اسکوپهای پیش ساخته به چند گروه تقسیم میشوند که در ادامه به شرح هر کدام میپردازیم. گروه طرح و ساخت مهندس محمدرضا فرح زادی فعال در زمینه طراحی، ساخت، نوسازی، بازسازی انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری با استفاده از بروزترین متد های دنیا است. Post w as gen​erat ed  by G SA Con tent Generat᠎or Demover​sion!

نحوه نصب نمای خشک

بنابراین در جایگاه فردی که می خواهید طراحی نمای ساختمان خود را به یک پیمانکار بسپارید دقت به میزان تجربه و مهارت او در اجرای نما داشته باشید. بنابراین بهتر است خودتان نیز در جایگاه یک مالک تا حدی به این نکات آشنایی داشته باشید تا از اجرای صحیح آن ها آسوده خاطر شوید. هرچه تبحر یک سازنده در این زمینه بیشتر باشد به این اصول آشنایی بیشتری خواهد داشت. پس از آماده سازی کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک از نوع پایه آب شما دیگر زمان زیادی در اختیار ندارید که بتوانید عمر مفید یا pot life را برای این نوع رنگ تعریف کنید. اما هر اندازه ای که میزان سطوح بازشو بیشتر باشد، شما مجبور هستید میزان مصالحی را که برای زیر سازی استفاده می کنید را افزایش دهید، در نتیجه مجبور هستید هزینه زیاد را برای اجرای نمای و مصالح آن پرداخت کنید. به جای این کار بهتر است سیم اسکوپ را در بخش های مختلف از یک سنگ اجرا کنید. به عنوان مثال، از نبشی برای زیر سازی نماهای رومی و کلاسیک که با سنگ اجرا میشود، استفاده میگردد. نصب آلاچیق به دو صورت یکی متصل به ساختمان در محیط تراس و دیگری در محیط باغ که از ساختمان فاصله دارد، اجرا میشود ولیکن آنچه در مورد اجرای آن مشترک است امکانات رفاهی آن میباشد.

از نمای خشک در نما که یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز محسوب می شود استفاده می کنند، چه بسا در آینده و با پیشرفت علم، نماهایی با کیفیت بالاتر، ارزانتر و در زمان کمتر به بازار این صنعت آمده و تحولی شگرف در این عرصه ایجاد کند. آجر یکی از مصالحی است که بصورت گسترده از گذشته در ساخت و سازها در ایرانی حضور داشته است. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود.در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن استفاده می شود. همه ما به خوبی می دانیم که پاییز به خاطر رنگ های جلوه گرش به جادوگر فصل ها مشهور است چرا که رنگ های جذابش چشم هر بیننده ای را خیره می کند و نمایی تازه و پر انرژی به فضاهای داخلی خانه می بخشد، کاغذ دیواری ها جلوه ای مدرن در خانه شما هستند، پس شما هم در موقع انتخاب کاغذ دیواری ها از رنگ هایی مانند نارنجی، بلوطی، کرم و قهوه ای استفاده کنید، البته باید دقت کنید که این کاغذ دیواری ها باید با مبلمان های خانه شما هم هماهنگی داشته باشند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک نمایان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید