برای اسنیگر: اجرای نمای خشک {آیا نیست|فقط نیست|هست نیست|فقط نیست|نباید|نخواهم شد همانگونه که می‌خواهید بی‌ضرر باشید {ممکن است|می|احتمالا} {فکر کنید|فرض کنید|فرض کنید}. {نگاهی به|ببینید} این نمونه های {عالی|خوب}

نمای سرامیک بهعلت ویژگیهای مثبت و مزایای زیادی که دارد بسیار پراستفاده و رایج است. از نظر بسیاری از کارشناسان و پیمانکاران نما مناسب ترین پوشش برای نمای ساختمان با توجه به شرایط جوی می تواند سنگ باشد. نمای سرامیک خشک پرسلانی dry porcelain ceramic جزء به روز ترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا می گردد .سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING پوشش نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد، که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. در واقع آن دسته از نماهای سرامیکی که در گذشته روی ساختمان ها نصب می کردند را با استفاده از ملات های متنوعی مانند سیمان اجرا می نمودند. نکات اجرایی زیرسازی نما درصورت سیمانی بودن نما، پس از نصب توری های رابیتس روی آن را باید بوسیله یک لایه ملات خمیری سیمانی (سیمان و پودر سنگ) پوشاند تا میزان چسبندگی ملات نهایی با زیرسازی به میزان کافی افزایش یابد.

انواع اجرای نمای خشک

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. در این روش از پیچ و مهرههای مخصوص و ریلهای تعبیه شده برای اتصال مصالح ساختمانی استفاده میشود.در این روش اجرای نما کاملاً خشک و بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام میشود. آن دسته از از طراحان ساختمانی که به خوبی قادر هستند ای نما را روی ساختمان اجرا کنند با روش ها و نوع متریال های به کار برده شده در این نما آشنایی دارند. در این روش که توسط شرکتی ترکیه ای با همین نام ابداع شده است اتصالات از روی کار مشاهده نمی شود. نما خشک ساختمان را بر اساس نوع اتصالات به دو دسته نما خشک نمایان و نما خشک غیرنمایان تقسیم بندی می کنند. شما می توانید با انواع آن آشنایی داشته باشید ولی برای نصب هر یک از آنها باید به خوبی نوع ساختمان خود را هم در نظر بگیرید که در این زمینه طراحان و مهندسان ساختمان به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند. شما باید به طور کلی بدانید که نمای سرامیک خشک به توجه به ارزش افزوده؛ کاربرد و پیچیدگی های فناوری که دارد، دارای تقسیم بندی های متنوعی نیز می باشد.

شرکت اجرای نمای خشک

شما باید به خوبی بدانید که هر یک از این نماهای ساختمانی دارای بخش های متنوعی می باشد و مدل های مختلفی دارد. سنگ به کار رفته در نمای ساختمان باید بدون ترک و یکدست باشد و قابلیت برش و صیقل خوردن را داشته باشد.وجود هر گونه شکستگی و یا حفره در سنگ از کیفیت آن می کاهد. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. این نما دارای مزایای زیادی از جمله: عایق بودن رطوبتی، وزن پایین و… عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. در ماشین آلات و تجهیزاتی که ارتعاش قطعات متصل در آن زیاد است مانند خودرو استفاده از چسب پلی اورتان عملکرد بسیار مطلوبی دارد. در این روش پیمانکار نما از چسب مخصوص برای اتصال مصالح ساختمانی به نما استفاده می کند. استاندارد لازم برای ابعاد این سرامیک از 120 تا 60 سانتی متر می باشد.

لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای نمای خشک، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. در نتیجه بین دیواره اصلی ساختمان و مصالح برای پوسته آن، فاصلهای وجود دارد. یکی از دلایلی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متفاوتی بود که در اجرای نما به روش سنتی وجود داشت. به این تریتب که در نمای خشک، سطح رویه یا همان نما (سرامیک، سنگ، سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی و تجهیزات (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش اساسی و بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می نماید و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با این فاکتور مهم سنجیده و شاید بتوان گفت که با محک این فاکتور مهم ماندگار شده و یا از بین رفته اند.

اجرای نمای خشک سرامیک

This has  been g​enerat ed by behsaznama  Co​ntent  Ge᠎ne rato r  DEMO.

اجرای نمای خشک سنگ

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید