با استفاده از این نکات ساده دروازه ها را برای نماهای مدرن باز کنید

این نما جزء نماهای خشک به حساب می آید. در این متن توضیح میدهیم که چطور بهترینها را بسته به نیازتان انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که نورپردازی ها باید به گونه ای صورت بگیرند که خیلی خیره کننده نباشند و بر طراحی نمای ساختمان تاکید داشته باشند. همچنین آن را به یک ماده عالی برای ترکیب با مواد دیگر برای ایجاد ویژگی های منحصر به فرد در نما ساختمان تبدیل می کند. عموما از نماهای مدرنی لذت میبریم که در ذهن ما سوالات متعددی به وجود آورند مانند اینکه چگونه این نما اجرا شده! در حالی که جنبه مدرن استفاده از شیشه از یک ماده برای جلوه دادن زیبایی به خانه های مسکونی بسیار محبوب شده است ، درک ویژگی های این ماده ضروری است. اولین جلوه بصری هر ساختمانی نمای آن است که می تواند با کاربر و مخاطب آن ارتباط برقرار کند. نورپردازی نما با یک راه حل حرفه ای برای روشنایی در فضای باز، جلوه های چشمگیری ایجاد می کند که می تواند زیبایی شبانه یک ساختمان تجاری را افزایش دهد. نورپردازی نمای ساختمان هم به اندازه طراحی خود نمای ساختمان مهم است. آیا تاکنون طراحی نمای یک ساختمان شما را شگفت زده کرده است؟

قطعات نمای خشک

تک رنگ بودن نمای این ساختمان ها تاثیر گذاری بیشتری دارد. همه ما به خوبی از اهمیت دیتیل های اجرایی با خبر هستیم و می دانیم که هر چه این جزئیات در کارها بیشتر باشد کار حرفه ای تر و پخته تر به نظر می آید اما قبل از این که به چگونگی اجرای نماها و دیتیل های اجرایی آن توجه کنیم باید انتخاب مصالح درستی داشته باشیم، شرط رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر زیباتر به چشم می آیند و هماهنگی بیشتری را در نما ایجاد می کنند. نمای شیشه کرتن وال به ساختمان نور بیشتری ورود پیدا میکند و فضای خانه روشنتر نما های خشک میشود. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود. این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد. ᠎Data h as  been c᠎reated with behsaznama C on te᠎nt Gen​er᠎ator Demov er sion !

امروزه می توان از طریق روش ها و متریال های مختلف و متعدد نمای ساختمان را بر اساس نوع کاربرد آن اجرا نمود. کاربرد اصلی اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری بوده و در صفحه شیشه هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود، موردی که در نماهای کرتن وال لامل بعنوان یک ضعف مطرح می گردد. صلابت و شکوهی که از گذشته به ارث رسیده بود و در نماها متبلور میگشت، از نظر سیاسی و فرهنگی زیر سؤال رفت و یکی از نقاط ضعف معماری و شهرسازی گذشته معرفی گردید. شفافیت که یکی از اصول خرد گرایی و یک شعار سیاسی اجتماعی زمان بود، به معماری انتقال یافت و مفاهیم «سبکی» و «شفافیت» ارکان اصلی زیبایی شناسی نو گرا شدند. اما این نما باید به گونه ای طراحی شود که صرفا یک صفحه دو بعدی فاقد ارزش بصری نباشد، طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق اصول طراحی شود و البته که طراحی اصولی نمای ساختمان ها دارای نکته های بسیاری است که تمامی آنها درآتلیه طراحی و معماری داخلی عماد جلالی بخوبی رعایت میشود. در طول تاریخ اروپا پنجره به عنوان قابی برای دیدن منظرهٔ بیرون نقش خود را ایفا میکرد.

روزنهها (در و پنجرهها) که عنصری از نما بودند این نقش را به عنوان رابط فیزیکی و بصری به عهده گرفتند. اما تبدیل پنجره به عنوان رابط بصری میان فضای بیرون و درون مشکل دیگری را به همراه داشت و آن اینکه پنجره مهمترین عنصر انتقال مزاحمتها از فضای بیرونی (سر و صدا و مشرفیت به ویژه برای طبقهٔ همکف) بود. به عنوان مثال سنگ های نما را می توان با پیچ و رولپلاک نصب کرد. ارتباط درون و بیرون که دو جهان و دو حال و هوای متفاوت را تداعی میکنند آنقدر مهم بود که باعث شد هم ورودی و پنجره و هم نما نیز در ذهن انسان نقش یک مفصل را بازی کرده و هرکدام از آنها تبدیل به مکانی خاص گردند. پیامد دیگر تمسک به شفافیت برای تأمین نور، هوا، فضای سبز و استفاده از شیشههای سراسری این بود که پوستههای «ماده زایی» شده شیشهای حتی اگر میتوانستند تداوم زندگی داخل و خارج ساختمان را تأمین کنند، تعامل بین توده و فضا، نقش و زمینه فضای مثبت و منفی را از بین میبرد. با آنکه نما وظیفه داشت حایلی بین انسان و تهدیدهای خارجی باشد، ولی میبایست نقش ارتباط میان درون و بیرون، خصوصی و عمومی، خلوت و شلوغ، مصنوعی و طبیعی را ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید