بایدها و نبایدهای کتاب موسیقی

آموزشگاه موسیقی فرهنگ و هنر کرج با مجوز رسمی درجه یک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سهولت دسترسی اساتید و هنرجویان به کتاب های موسیقی آموزشی و لوازم جانبی سازها تمامی کتاب ها و لوازم مورد نیاز را در آموزشگاه ارائه می دهد. کتابهای آموزش تئوری موسیقی ، برای یادگیری پایه و اساس موسیقی بسیار مفید واقع می شوند چراکه قبل از یادگیری موسیقی و در شروع آن همه ی افراد باید کمی با تئوری موسیقی آشنا شوند. برای یادگیری بهتر، هنرجو ها باید در فضا های اجرا، تمرین کنند. آموزشگاه موسیقی خوب نه تنها باعث رشد و پیشرفت و موفقیت هنرجو می شود، بلکه سرعت یادگیری او را بیشتر و انگیزه را در وی افزایش می دهد. قدیمیترین و رایجترین نظریههای غربی هنر، هنر را تقلید طبیعت فروشگاه کتاب موسیقی میدانند. وی افزود: اگر اخوان الصفا به نسبت موسیقایی طبیعت قائلند و درباره آن بحث میکنند به این دلیل است که در طبیعت هم نسبتهای کمی وجود دارد و هم تناسبات کیفی. نگارش رمان خیلی هنرمندانه انجام شده و با وجود طولانی بودن، به هیچ وجه احساس خستگی به شما دست نمیده. در حین پروسه دریافت مجوز، به علت زمانبر بودن، موسسه چاپ کتاب نسبت به انجام کارهایی مثل طراحی جلد و صفحه آرایی با هماهنگی مؤلف اقدام می کند تا پس از تأیید مؤلف و سپس وزارت ارشاد، بتوانند به محض دریافت حق چاپ و اعلام وصول از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، نسبت به چاپ آن اقدام نمایند. Con tent h as  be en cre ated with the ​he lp ​of G᠎SA Con​tent Gener​ator Demov​ersion᠎.

اول 3 روش خرید کتاب های موسیقی استفاده شده

چاپ کتاب های موسیقی بدون داشتن صفحه آرایی حرفه ای و طراحی جلد جذاب و مشتری پسند عملا هیچ فایده ای نخواهد داشت. سبک آموزش و نحوه بیان مؤلف و قدرت و تجربه ناشر در صفحه آرایی و طراحی جلد براساس نوع سبک موسیقی مؤلف تأثیرگذار است و میزان فروش کتاب موسیقی را تعیین می کند. پیشنهاد میکنیم با استاد موسیقی کودک خود صحبت نمائید تا تئوری موسیقی را آرام آرام به او بیاموزد. کتاب های موسیقی به شکل تصویری همراه با کمی متن یا کلا به شکل متن با موضوع خاص باید برای خواننده جذابیت ایجاد کنند تا آموزش های کتاب را با رغبت و علاقه زیاد پیگیری کنند. گردآورنده و ویراستار کتاب «صفیالدین از دیدگاه معاصر» همچنین با تشکر از عبدالله انوار به دلیل ترجمه کتاب «جوامع علم موسیقی» گفت: تلاش استاد انوار برای ترجمه این کتاب بسیار ستودنی است. برای ترجمه این اثر سترگ نیاز است تا هم احاطه گسترده و وسیعی نسبت به زبان عربی قدیم داشته و هم در دو علم «موسیقی» و «ریاضیات» دانشمند باشیم و باید اشاره کنم که استاد انوار جامع این علوم است. استاد انوار که نمیتواند در این دهه از عمر خود، وقت پربرکتشان را به کار دشوار فهرستنویسی و نمایهسازی اختصاص دهند.

فروشگاه کتاب های موسیقی

در قرون مختلف متاسفانه عروضیان که اهل کلمه و معنی بودد، به درستی علم «ایقاع» را درک نکرده و در مقابل اهالی موسیقی نیز علم «عروض» را نمیفهمیدند. علیرضا میرعلی نقی، محقق موسیقی و نوازنده نیز در این نشست گفت: ترجمه کتاب «جوامع علم موسیقی» یکی از اتفاقات مهم موسیقی ایران در دوران معاصر است. این قسمت شامل نتهای تکرار شده، نتهای دابل تکرار شده و گام ها در سومها و اکتاوها و ترملوها و بیشتر است. موسیقی خود شامل نغمه و ایقاع است و ما میتوانیم در ایقاع نسبتهای کمی و در نغمه نسبتهای کیفی را مشاهده کنیم و در واقع موسیقی برآیند نغمه و ایقاع است. در همان دوران اخوان الصفا در رسائل خود به سه نوع تناسب قائلند؛ تناسب عددی یا کمی، تناسب کیفی و تناسب موسیقایی که شامل دو نسبت کمی و کیفی هم میشود. در حد فاصل بین بلوک های A و C راهرویی قرار گرفته که این مجموعه را به یکدیگر متصل کرده و تحت عنوان بلوک B و یا خیالستان شناخته می شود. موسسه چاپ کتاب در سریعترین زمان ممکن مجوزهای چاپ کتاب را دریافت می کند که این امر از طریق توکن های اختصاصی که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به ناشران می دهد امکان پذیر می باشد پس فقط موسسه چاپ کتاب می تواند برای گرفتن مجوزها اقدام نماید.

در این موارد چاپ تنها یک نسخه هم کفایت می کند اما برخی از ناشران حاضر به چاپ یک کتاب با تیراژ 1 یا یک نسخه نیستند و حداقل میزان مشخصی را تعیین کرده اند. برخی از مؤلفان، اساتید یا کسانی که قصد دارند پذیرش در مقطع دکتری داخل یا مقاطع تحصیلی مختلف در خارج کشور را اخذ کنند باید رزومه قوی ارائه کنند. موسسه چاپ کتاب با همکاری انتشارات ارشدان در سال 99 در 4 ماه سال خرداد، شهریور، مهر و آذر به عنوان ناشر برتر و فعال کشور در تمامی زمینه ها انتخاب شدند ضمن اینکه در زمینه چاپ کتاب های موسیقی و چاپ اول نیز رکورددار کشور است و تعرفه های بسیار عالی دارد. موسسه چاپ کتاب کتاب با تیراژ دلخواه چاپ می کند و در مورد کتاب موسیقی نیز دقیقا همینطور است. وی افزود: دوره دوم نیز تالیفات صفیالدین ارموی تا رسائل عبدالقادر مراغی را دربر میگیرد. فروشگاهِ وبسایت ایرانموزیکولوژی سعی دارد تا تهیه و توضیع کتابهای موسیقیشناسی، تاریخ موسیقی، تئوری موسیقی، اتنوموزیکولوژی را در اولیت و از دغدغههای اصلی خود بداند.

دیدگاهتان را بنویسید