باور این سه افسانه‌های مربوط به کرتین وال شما را از رشد بازمی‌دارد.

حذف تقطیر در سطوح داخلی (تبادل هوا در فضای بین دیوار ها ی ارجی و پوسته نما با عث دفع هر گونه بخار آب در داخل ساختمان می شود و از ایجاد قارچ و سفیدک بر روی نما جلوگیری می کند) – این سیستم نصب باعث کاهش هزینه های مربوط به تهویه مطبوع و تهویه حرارتی می شود که در نتیجه در دراز مدت باعث کاهش گازهای گلخانه ای می شود. استفاده از شیشه بعنوان یک متریال جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می گردد. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی. همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. سیستم کرتین وال یکی دیگر از سیستم های اجرایی نمای شیشه ای میباشد که با توجه به نوع استراکچر آن که به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته میشود، خطوط افقی و عمودی بسیار قوی و زیبایی در نمای ساختمان ،خصوصاً در سطوح بزرگ را ایجاد می نماید. Th᠎is po st w as w ritten by behsaznama C᠎on tent G᠎en erator D᠎em oversi᠎on.

سرامیک پرسلانی

هرگونه اشتباه، کم کاری یا اهمال در آن، علاوه بر اینکه ممکن است منجر به خرابی و ایجاد هزینهای اضافی خواهد شد. اولین برداشت ما از هر شخص یا جسمی معمولا برداشت اصلی ما می باشد که ذهنیت ما بر آن اساس شکل می گیرد که این برداشت ممکن است در شرایط مختلف در ذهن ما شکل بگیرد و هنگامی که صحبت از یک فضا به میان می آید نما اولین قسمتی است که یک بازدید کننده قبل از قرار گرفتن در آن فضا با آن مواجه می شود و به همین جهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به طور یقین می توان گفت این نما است که شخصیت هر فضا را منعکس می کند و به همین جهت است که طراحان و معماران مبتکر و خلاق همیشه سعی در اطمینان از زیبا بودن نما دارند و در زیبایی آن از مواد و مصالح مختلفی بهره می برند که این مواد و مصالح می تواند از بتن گرفته تا چوب ، سنگ ، آجر ، شیشه یا حتی فلز باشد. هر یک از مراحل مذکور در ادامه شرح داده شده است. مراحل اجرای نما شامل سه مرحله طراحی، زیرسازی و در نهایت اجرا است. در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی استفاده میشود.

8 بهترین توییت‌های تمام دوران درباره نحوه نصب نمای خشک

کرتین وال (Curtain wall) یک واژه لاتین میباشد که در لغت به معنای دیوار پردهای و در صنعت ساختمان به پوشش خارجی یا نمای ساختمان گفته میشود. دیوار و پرده هر دو حائلها و فاصلههایی بین دو فضا هستند، یکی از آنها به عنوان فاصلهای سخت و سنگین و دیگری به عنوان حائلی سبک و قابل انعطاف شناخته میشود. قبل از استفاده از چسب لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا گردد. اما عواملی مثل شرایط آب و هوایی و وضعیت زمین شناسی نیز در انتخاب این سبک تاثیر گذار است .در مناطق زلزله خیز استفاده از نماهای کلاسیک و سنگی که بار زیادی به ساختمان وارد می کند مناسب نصاب نمای خشک نیست . انتخاب دو یا سه متریال متفاوت اما هماهنگ، می تواند به نمای مدرن جلوه ای خاص ببخشد . پیش از این متریال نما ، با ملات پا چسب سیمانی به سازه اصلی سا ختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و این سیستم ایران و سازندد بهره برده اند. ۱-طراحی و اجرای نمای شهری: در طراحی نمای شهری به نوع ساختمان که در کرج می خواهد طراحی و اجرا شود توجه کرد .

This con tent was writt​en with t​he ​help  of behsaznama C on​te nt G​enerat​or DEMO.

عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نظر گرفته شود. پروژکتور یک نور پایین به بالا ساطع می کند تا ارتفاع ساختمان بلندتر و کشیده تر از حالت عادی به نظر بیاید. اول بررسی و در نظر داشتن استحکام سازه ای نما و دوم خطوط نمایان پیش بینی شده. زیرا این قسمت از نما همیشه با زمین و در نتیجه با عوامل جوی در تماس بوده و بهتر است از مصالح بهتری که در مقابل عوامل جوی مقاوم تر باشد استفاده نمود معمولا برای این ردیف از سنگهایی با رنگ تیره و سطح ناصاف استفاده میکنند مانند سنگهای دو تیشه و غیره. لذا با توجه به مرحله به مرحله بودن معماری مدرن و شکل گیری آن از مدرنیته به معماری مدرن اولیه، معماری مدرن متعالی ومعماری مدرن متاخر می توانیم بانیان مکتب فوتوریسم را که در اثر انقلاب صنعتی و ظهور تکنولوژی جدید آینده را زودتر از دیگر بنیانگذاران مکاتب در ذهن تصور و تصویر کردند، به عنوان عامل شاید اصلی در ارتقای معماری مدرن معرفی نمود. سپس سازهای که به عنوان چارچوبی نگهدارنده است، روی آن قرار داده میشود تا آجرها با فاصله روی آن نصب شوند. به عنوان مثال، از نبشی برای زیر سازی نماهای رومی و کلاسیک که با سنگ اجرا میشود، استفاده میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید