این نمای سنگ نگاهی به And you’ll مبارزات خود را ببینید. به معنای واقعی

به این دلیل که این افراد خوب میدانند که در روش های جدید اجرای نمای خشک، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است. یکی از نماهای خشک که محبوبیت زیادی هم در بین افراد دارد، نمای آجری است. به طور کلی سرامیک نما با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. پس از اتمام زیرسازی، قطعات ترمووود بوسیله پیچ روی سطح مورد نظر نصب می گردد. قطعات سرامیک مسلح روی نمای نصب می شوند. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. نمای سنگی از جمله نماهای لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در طول زمان های مختلف به نمایش می گذارد و با استفاده از انواع سنگ ساختمانی اجرا می شود. سرعت اجرای این نما بالاست و در کمترین زمان ممکن می توان آن را بر روی سطح خارجی ساختمان اعمال نمود. به همین خاطر به مرور زمان دچار آسیب دیدگی جدی می شود. بر اساس ضوابط اجرایی، استفاده از نمای کامپوزیت و آلومینیومی حداکثر ۲۰ درصد در سطح کلی نمای ساختمان مشرف به معابر مجاز می باشد.

مصالح نمای خشک

برخی از این روشها مثل استفاده از محلول آبگریزکننده Lily به تنهایی جهت آبگریز ساختن نمای ساختمان کافی هستند و در برخی موارد میتوان از دو روش به صورت ترکیبی استفاده کرد تا نتیجه حداکثری حاصل گردد (برای مثال روش چسب عایقکننده و لاستیک درزگیر). برای مثال در استان اصفهان استفاده از نمای چوبی در نماهای اصلی ساختمان در خارج از محدوده مصوب تاریخی شهر اصفهان و تنها به میزان ۱۰ درصد مجاز می باشد. برای مثال استفاده از آن می تواند نمای ساختمان را در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن ایمن کند. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. بنابراین نصب نمای خشک می تواند کمک شایانی به محیط زیست داشته باشد. پروژه های نمای خشک در ایران چه بازخوردی داشته است؟  This ​po᠎st was c re​at ed ​with G SA Content​ Gener᠎at​or Demov᠎ersion!

در عصر حاضر طراحی نمای ساختمان جزء اولویت های پیمانکاران و معماران محسوب می شود. از مزایای استفاده از این نما در ساختمان می توان به مقرون به صرفه بودن آن، سرعت بالای اجرا، سازگار با محیط زیست، تنوع در رنگ و طرح و مقاوم بودن آن در برابر آتش سوزی اشاره کرد. نما سازی مبین شخصیت ساختمان و از منظر زیبایی محیط مورد توجه است. در سنگ نمای رومی از سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند. این نما بر روی انواع سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و آجری قابل اجراست، اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر عوامل مختلف در مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد. در طراحی نما صرفاً نمی توان بر روی زیبایی و جذابیت تکیه کرد، بلکه عوامل دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در کنار این مزایا، نمای سرامیکی معایبی نیز دارد از جمله اینکه استفاده از آن در نمای ساختمان هایی که در مکان های شلوغ قرار دارند، توصیه نمی گردد؛ زیرا نور را به شدت بازتاب می دهد. زیرا با کاهش وزن اسکلت و فونداسیونها، قیمت نهایی هم کاهش پیدا خواهد کرد. چوب های فرآوری شده بهترین گزینه برای نما هستند؛ زیرا در برابر نفوذ حشرات، رطوبت و آتش سوزی مقاوم سازی می شوند و طول عمر نما را بالا می برند.

سیستم های مدرن نما

نماکاری ساختمان با سیمان با استفاده از بهترین متریال صورت می گیرد تا سطح کار از کیفیت مناسب برخوردار باشد. نما ساختمان می تواند به چندین شکل و اندازه باشد، در واقع این یکی از قطعات سازه ای است که معمار را قادر می سازد تا آزمایش کند و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند. شیشه به دلیل بازتاب نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرفته تا نمای شیشه ای فریم لس علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. شکل ظاهری ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که هم با فضای پیرامون سازگاری داشته باشد و هم حجم داخل ساختمان را بیان کند. ترکیب چوب با سایر متریال ها نظیر فلز و شیشه زیبایی نما را دوچندان می کند و آن را خاص تر جلوه می دهد. نمای مینرال از ترکیب سنگ های معدنی، گرانیت، سنگ های سفید و مرمر به همراه پلاستر می باشد. کنیتکس نوعی رنگ می باشد که در ترکیب آن از الیاف های مصنوعی، اکسید تیتان و غیره استفاده می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نما سرامیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید