این است علم پشت یک ایده آل متریال نمای خشک

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. 4. ترکیبات کانی شناسی سنگ باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند. با نهایی شدن طرح اولیه شاسی کشی فولادی، مهندسین محاسب باید مقاطع مورد نیاز را با درنظر گرفتن وزن نما و مشخصات هندسی آن، طراحی و محاسبه نمایند. سیستم نصب خشک , یک سیستم کاملاً مهندسی است که قبل از اجرا تعداد و ابعاد مصالح بطور دقیق قابل برآورد و محاسبه می باشد. تعداد و حجم یراق آلات و قیمت یراق سرامیک معمولا برای یک عدد تایل سرامیک انجام میشود و میانگین آن به عنوان شاخص محاسبه کل نما بکار میرود. در اکثر مواقع از آلومینیوم برای زیر سازی استفاده می شود زیرا هم طول عمر بیشتری دارد و هم باعث سبک تر شدن نما می شود. این نما وزن بسیار سبک تری نسبت به سنگ و سرامیک که با شیوه سنتی اجرا می شوند، دارد.

نمای خشک چیست

این سیستم به صورت گسترده در پوشش نما، سطوح بام و دیوارهای داخلی خارجی کاربرد دارد. سرامیک های حفاری شده و نمایش داده شده در منطقه چوکوروا که اکنون استان های آدانا، عثمانیه و هاتای را پوشش می دهد، به عنوان موضوعی برای زنان آموزش دیده در کارگاه های طراحی هنری، جواهرات و لباس مؤسسه ادامه آدانا عمل می کند. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. مهمترین مزیت انواع سرامیک خشک نما، قابل بازیافت بودن آن است.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

نکات اجرایی زیرسازی نما درصورت سیمانی بودن نما، پس از نصب توری های رابیتس روی آن را باید بوسیله یک لایه ملات خمیری سیمانی (سیمان و پودر سنگ) پوشاند تا میزان چسبندگی ملات نهایی با زیرسازی به میزان کافی افزایش یابد. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز2 شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. البته بحث نمای ساختمانی میتوان به بخش های گوناگونی اشاره نمود اما موضوع اصلی ما نمای خشک است نه نما در معماری. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید.

هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. پس حتماً در زمان طراحی نما باید به این موضوع دقت شود. می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی (با دقت میلیمتر) یا جا به جایی و اطلاح متریال نما اقدام کرد. اما بهطور کلی میتوان آنها را به چند دسته تقسیمبندی کرد. ᠎Th is h as been c​reated with the ​help of behsaznama Co ntent Ge ne ra᠎tor  DEMO!

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید