اکنون می‌توانید انواع نمای خشک از رویاها خود را داشته باشید – ارزان‌تر/سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردید.

در واقع پروفیلها طبق نقشه به صورت افقی و عمودی جوشکاری میشوند. در پایان، اجرای زیرسازی نمای ساختمان بر اساس نقشه و با کمک پروفیلها انجام میشود. بعد از مخلوط کردن 2 چسب با هم خمیری نرم به دست می آید، که در 4 گوشه سنگ می توان از آن استفاده کرد. صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. برای نماهای کامپوزیتی زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میشود. زیرسازی نماهای چوبی به دو روش فلزی و سیمانی قابل اجرا است. میلگرد با هدف اتصال شبکههای فلزی رابیتس به شاسیکشی استفاده میشود. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. This content w as created ᠎with the help of behsaznama Con᠎te nt G enerat or Dem​ov​ersion!

اجرای نمای خشک

سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. ᠎Th is ᠎da​ta has ​been done by behsaznama Content G ener​ator D emoversion!

بام سبز بامی است که بخشی ﻳﺎ تمام آن ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﮔﻴﺎﻫﻲ و ﺧـﺎك ﭘﻮﺷﺎﻧﺪه ﻣﻲ ﺷﻮد. به طور کلی اصل سیستمهای خشک آجری بر اساس ساختمانها سبز و پایدار طراحی شده و به همین دلیل نظرات مثبت طرفداران محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. هنر چیدن آجر در بناها به منظور عرضه نماهای تزئینی متناسب با شکل کلی بنا را آجر کاری مینامند. زمانی که محیط از آب اشباع میشود در محلهای درزبندی شده، آب میتواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند و در نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. ،نحوه اجرای سرامیک وسنگ خشک،براورد قیمت،طبق طرح ومصالح درخواستی خریدارمحاسبه میگردد. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

در کشور ما برای کاهش هزینه بیشتر از روش تر استفاده میشود. در صورتی که اجرای نمای سرامیک خشک به درستی انجام نشود، مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و باعث از بین رفتن سرمایه و وقت ما خواهد شد. در حقیقت ، دلیل اصلی این سرامیک ها در جهان کاهش هزینه مصالح ساختمانی و هزینه های نگهداری ساختمان از نظر مصرف انرژی است. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. این پیوند قوی احتمال سقوط سنگ نما را کاهش میدهد. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان، استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روشها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود. اجرای سیستم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر میتوانند کارگران ساده آموزش دیده باشند. در صورت استفاده از توری رابیتس، میلگرد نیز مورد نیاز است. سرعت اجرای نمای سرامیک خشک به دلیل استفاده از چارچوب های فلزی که الگو اجرای نمای ساختمان محسوب میشوند و امکان آماده سازی آن در طبقات همکف وجود دارد و نیاز به نصب داربست ندارد بالا می باشد. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریلها طبق نقشه اجرا میشود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفهای ندارد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید