استدلال برای خلاص شدن از کرتین وال

نمونه فریملس نماهای کرتین وال، خود به دو زیر مجموعه فول فریم (full frame) و یو فریم (Ufram) تقسیمبندی میشوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و سایر عوامل، توسط مهندسان و معماران حرفهای انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب میشوند. تمامی این موارد ذکر شده از عمر بالایی برخوردارند و تاریخچه طولانی و زیبایی بهتری نسبت به نماهای دیگر دارد. استفاده از درپوش های ویژه در Face cape و نبود این درپوش ها در Full Frameless از بارزترین موارد تفاوت بین دو سیستم نمای کرتین وال است. ساختار خود ایستا، به ساختاری گفته میشود، که سنگینی وزن بالای شیشه را بر روی سازه کرتین وال یا همان لاملها و شاسی کشیهای مربوطه نگه میدارد و هیچ گونه بار مردهای را بر ساختمان تحمیل نمیکند. شیشه اسپایدر از جنس شیشه های نشکن بوده و مقاومت بالایی در برابر هر گونه ضربه و طوفان دارد و هم چنین به منظور عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده واقع می شود. یراق سرامیک بر روی زیرسازی نصب میشود و ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی ، عدم جذب آب و تغییر رنگ ، پایداری در تغییرات دمایی بالا منجر به انتخاب و کاربرد هرچه بیشتر آن توسط معماران و سازندگان در ساختمان ها و پروژه های روز دنیا به عنوان متریال اصلی نما شده است. Data h as ​be en c​re᠎at ed with t᠎he he lp of behsaznama Con tent G enerator D em​over​si on​!

چگونه اجرای نما خود را بهبود دادم در یک درس روشن

مقاومت پروفیلها در برابر زنگزدگی، خوردگی و پوسیدگی مهم است و بهتر است تا حد امکان آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند. عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نظر گرفته شود. با همه مزیتهایی که گفته شد، نمای کامپوزیت مانند هر نمای دیگری، نقصهای خاص خود را دارد. معمولا در اغلب پروژههای داخل کشورمان، مشاهده میکنیم که از لاملهای آلومینیومی استفاده شده است. نمای ساختمان مسکونی در خانه های مدرن، ترکیبی از سبک های مختلف همچون فرانسوی و سبک های مدرن در کشورهای آمریکایی و انگلیس است. زیرسازی نماهای مختلف متفاوت است و بسته به نوع مصالح از موارد مختلف استفاده می شود. از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است. فرایند ساخت آسان و عدم نیاز به تجهیزات و ماشین آلات گران قیمت از مزایای دیرگدازهای بی شکل محسوب می گردد. همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. با این روش شدیداً در زمان ساخت بنا صرفه جویی میشود. تصاویر زیر شبيه ی از ساخت هایی که با نمای کامپوزیت رنگی ساخته شده اند را علامت می دهد.  Th is h​as  been generat᠎ed wi᠎th t he ​help ᠎of G​SA Content G​en er at or DEMO!

این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است و از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. از طرف دیگر، یخ زدن آب سبب جدا شدن مصالح نما و سقوط آن خواهد شد. دستگاه واترجت از جمله ابزار های نظافتی و پاک کننده کاربردی و تاثیر گذار در نظافت نما میباشد که با پاشش آب شهری با فشار خروجی 200 بار از نازل بر روی سطح نما توانایی زدودا هرگونه چربی یا الودگی و جرم کثیفی دارا مس باشد. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. ورق آلومینیوم کامپوزیت: آلومینیوم کامپوزیت پانل از ترکیب چندین لایه محتلف و پوشش آلومینیوم به دست می آید. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. نبشی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی است که برای زیرسازی نماها مورد استفاده قرار میگیرد؛ به همین دلیل است که این مرحله در اصطلاح نبشی کشی نام دارد. فرق آن با دیگر نماهای شیشه ای این است که بالاترین نسبت شیشه به بدنه را دارد. Da᠎ta has  be᠎en generated by behsaznama Content Gen​er ator DE MO!

روش اجرای نمای خشک

پروژه خود را با بالاترین کیفیت و اقتصادیترین صورت ممکن به اتمام برسانید. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. ریسمانکشی با کمک به اصلاح فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما، به تراز شدن نما کمک میکند. انطباق پذیری خوب شیشه و قابلیت چکش خواری استنلس استیل، این دو متریال را به خوبی در کنار هم قرار میدهد. فولاد و شیشه مواد هم افزایی (با هم به خوبی ترکیب میشوند) هستند و اغلب در نما و سقف ساختمانهای چند طبقه استفاده میشوند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با طراح و مجری نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید