احتمالاً می‌توانید بعداً از ما تشکر کنید – 3 علت توقف شیفته اجرای نما

یکی از مهم ترین مراحل اجرای نمای ساختمان که بر کیفیت و ماندگاری نما تاثیر به سزایی دارد اجرای آهن کشی نما می باشد. کاهش اتلاف انرژی در تمام فصول سال؛ چراکه نمادر ساختمان نقش یک عایق حرارتی و برودتی را بازی میکند، که هم از هدر روی انرژی تولیدی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان ممانعت میکند و هم میتواند بر حسب جنس، رنگ و میزان سطحی که دارد، باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان خصوصاً در مناطق گرمسیری شود، وعکس همین عملکرد را در فصل زمستان برای جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمانها درمناطق سرد سیری ایفا نماید. هیچ گونه خطایی در مرحله شاسی کشی نمای ساختمان جایز نیست، زیرا باعث کج و معوج شدن نما و ریزش آن می شود. نمای ساختمان اگر به درستی زیرسازی نشود، احتمال تخریب دارد و در صورت تخریب شدن ضمن ایجاد ظاهر زشت، باعث میشود که باران و رطوبت به قسمت های زیرین سازه نفوذ کرده و آن را فرسوده کند. همراه با سقف ، یکی از مهمترین عناصر یک ساختمان است ، زیرا به عنوان مانع اصلی در برابر عناصر آب و هوایی خارجی عمل می کند که می تواند به سلامت سازه آسیب برساند ، مانند باران ، برف ، باد ، یخبندان ، خورشید و غیره . This a rtic le was c reat᠎ed by G SA  Con​te᠎nt G᠎enerat​or​ D emov᠎ersion᠎.

نما های خشک

به جای ایجاد خروجی های متعدد، این نماها اجازه می دهند نور کافی به داخل ساختمان نفوذ کند. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . ورق های طرح دار یا نمای پوسته دوم به عنوان یکی از مصالح نوین نما استفاده می شوند.

این مرحله از اجرای نبشی کشی نما، به نوع مصالح استفاده شده در نما بستگی دارد که اگر به عنوان مثال در نما از سیمان استفاده شده باشد، نیاز به ملات برای اتصال بهتر نما به نبشی ها ضروری خواهد بود. برای ایجاد منحنی در نمای ساختمان از پروفیل های آهنی برای شاسی کشی آن بهره می گیرند. «طراحی برای زندگی» به واقع شعاری بود که برای بیان هدف کلی جنبش مدرن به کار میرفت. در واقع باید بگوییم، که نما، پوسته هر ساختمان است و نقش بسیار مهمی در زیبایی، جذابیت و عایقبندی ساختمانها ایفا میکند. با مطالعه این مقاله دریافتیم که آهن کشی نما امری بسیار ضروری و مهم در حوزه ساختمان سازی است که مزایا و اصول مخصوص خود را دارد. زیرا برای شاسی کشی نما باید وزن نمای قرار گرفته بر روی شاسی محاسبه شود. چون این مرحله بخش زیرسازی را شکل می دهد و در نهایت نمای ساختمان بر روی آن اجرا می شود. برای ایجاد هر تغییری مثل منحنی یا اشکال مختلف در نمای ساختمان، زیرسازهای آن در نقشه بایستی مشخص شود. این شیدرها در سایزهای مختلف از 10 cm تا 25cm با استفاده از قالبهای فابریک به همراه کلیه اتصالات و ملحقات طراحی شده به صورت اختصاصی در اختیار گروه ساخت و اجرای آکام گسترکیش (AGK) قرارگرفته که بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان اجرا و نصب میگردد. This po st was c reated by behsaznama Conte​nt Ge​ne​rator DE᠎MO!

لازم را در برابر شرایط جوی مختلف از جمله رطوبت، خوردگی، یخزدگی، تابش مداوم نور آفتاب و… آهن کشی نمای ساختمان به مهندسان کمک می کند بدون هیچ محدودیتی هر طرح و شکلی که بخواهند در نمای ساختمان ایجاد کنند و با این کار زیبایی ظاهری و ارزش مادی آن را افزایش دهند. در این مرحله با انجام ریسمان کشی تمام برآمدگی های حاصل پیاده سازی و با انجام تمام نکات اصولی تراز بندی می شوند. علاوه بر این، یک ساختمان بدون زیرسازی نما میتواند برای جان عابران پیاده نیز خطر آفرین باشد. از آنجا که طبقه همکف ساختمان قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد. در حالت کلی، تضاد بسیاری بین این سبک و سبکهای قدیمی در نظر گرفته میشود و با تزئینات پیچیدهای، طراحیهای نمای آن صورت میگیرد و به واسطه معماران سبک مدرن، این نوع از نما توانست پا بگیرد و بر اساس قوانین و مقررات معماری مدرن، یک فضای خارقالعاده برای محیط و نمای آن را به وجود میآورد. طرح کلاسیک در کل معنای جدیدی دارد زیرا در این سبک هیچ گونه تزئینی وجود ندارد. این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است، به گونه ای که امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد.

نصاب نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید