اجرای نما نظرات و نکات

طراحی نما خانه های مدرن تمایل دارند مواد ، رنگ ها و اشکال خاصی را در طراحی خود بگنجانند تا یک ظاهر مدرن را به جلوی خانه شما وارد کنند. طراحان حرفهای معمولا با توجه به سقف هر طبقه، برای آن یک پلان تیر ریزی منحصربفرد طراحی میکنند. میتوان اجرای آن را به کارگران ساده هم آموزش داد. این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است و از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. به عنوان مثال، از نبشی برای زیر سازی نماهای رومی و کلاسیک که با سنگ اجرا میشود، استفاده میگردد. به عنوان مثال، سنگ از جمله مصالح اصلی در اجرای نمای رومی است. استفاده از کامپوزیت آلومینیوم این حالت را ایجاد میکند که ظاهر سازه بسته به نحوه تابش نور و زمان روز تغییر کند و در هر زمان از شبانه روز، چهرهای خاص به ساختمان میبخشد.

این سیستم برای ساختمان هایی با ارتفاع کم مناسب است.

نکته مهم، دقت مهندس یا استادکار ناظر در زمان اجرا است. سوالی که شاید برای خیلی از کسانی که قصد ساخت یک بنا، ساختمان اداری یا غیر اداری را دارند پیش بیاید. نما، پوسته بیرونی ساختمان است و اولین جایی است که افراد قبل از ورود به خانه با آن رو به رو می شوند، بنابراین توجه و دقت در ساخت نمای ساختمان می تواند به مدرن و شیک دیده شدن تمام ساختمان شما کمک کند. سیستم پوششی تنفسکننده، اختراع جدیدی در دنیای ساخت و ساز است؛ این نمای تهویهکننده از یک دیوار باربر، یک لایه عایق و یک پوشش ثابت متصل به ساختمان بر روی یک سازه باربر تشکیل میشود. این سیستم برای ساختمان هایی با ارتفاع کم مناسب است. تفاوت این دو سیستم در استفاده ازدرپوش های آلومینیومی می باشد ، که در سیستم های Face Cap با توجه به طراحی و نیاز پروژه میتوان از درپوش های تخت و یا درپوش های دوکی استفاده نمود. با استفاده از نورپردازی لبه ها، شما می توانید قسمت های برجسته های معماری را روشن کرده و حتی جلوه های نور و رنگ جذابی را در نمای خارجی طراحی کنید که توجه همه را به خود جلب کند. بسته به نوع مصالح مصرفی، چسب متناسب با آن مورد استفاده قرار میگیرد.

طراح و مجری نمای خشک

برای توضیح بیشتر کافی است که بدانید ساده ترین نوع سیستم های سازه ای نما لوله است که در نماهای کوتاه و به خصوص در ایران برای کاهش هزینه های نما از آن استفاده شرکت اجرای نمای سرامیک خشک می شود. از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی نما می توان به معماری ساختمان، معماری شهر، مشخصات ساختمان و میزان هزینه اشاره کرد. در این صورت موجب دوباره کاری و تحمیل هزینه بر سازنده خواهد بود. هرگونه اشتباه، کم کاری یا اهمال در آن، علاوه بر اینکه ممکن است منجر به خرابی و ایجاد هزینهای اضافی خواهد شد. علاوه بر این، ظاهری ظریف و مدرن به ساختمان میبخشد. نمای ساختمان همانطور که در مقاله منظر شهری و تاثیر نما ساختمان بر سلامت روانی انسان، مفصل به آن پرداخته شد، یکی از مهمترین عناصر منظر شهری و عاملی تاثیرگذار بر ساکنین شهر است. این نوع نما از مقاومت لازم در برابر حریق برخوردار است و در صورت بروز آتش سوزی از انتشار آن جلوگیری می کند.

Th is post was writt en with the  help of G SA᠎ C᠎onte​nt  Gener᠎ator Dem​ov​ersion!

نما قسمت قابل مشاهده پوسته ساختمان است که می تواند توسط صاحب خانه سفارشی شود. سبک ، ظاهر و حس زیبایی شناسی در صدر موضوعات قابل بررسی می باشند . استفاده از سنگ مرمر برای نما ، ظرافت زیبایی را به هر خانه ای می بخشد. به این دلیل که هیچ گونه بار مرده ای از ساختمان را تحمل نمی کند و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خود نما و نیروی بادی است که با احتساب شرایط آب و هوایی و ارتفاع ساختمان بر نما وارد می شود. به بیان دیگر بهره بردن از ویژگیهای مثبت این مصالح ساختمانی علاوه بر حساسیت در انتخاب آن، منوط به اجرای اصولی آن نیز است. اما علاوه بر آن، از ناودانی، تیرآهن، قوطی، توری رابیتس و میلگرد ساده نیز بسته به شرایط پروژه میتوان استفاده کرد. میلگرد با هدف اتصال شبکه های فلزی رابیتس به شاسی کشی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید