اجرای نما خود را به واقعیت تبدیل کنید

به عنوان مثال، در سال های اخیر، نوعی سنگ نما که چندان هم در برابر فرسایش ناشی از نور خورشید و رطوبت و باد و باران، مقاومت کافی ندارد، به نمای غالب ساخت و سازهای مسکونی بدل شده است. در این سیستم با استفاده از پروفیل های قوطی از جنس آلومینیوم از حجم زیر سازی آهنی کاسته شده است و نگرانی ناشی از خوردگی و زنگ زدگی آهن تا حد زیادی برطرف شده و با بکارگیری براکت های آهنی جدید طراحی شده در بخش تحقیق و توسعه ی مجموعه ی سورین، ضمن بالا رفتن سرعت اجرا دقت و کیفیت بالایی نیز فراهم می گردد. در اصول طراحی شده چه ضوابطی برای نمای ساختمان بلندمرتبه الزامی عنوان شده است؟ برج جدیدی که از نظر معماری بسیار دقیق ساخته شده است قرار است سال آینده به دبی اضافه شود ، خیابان Imperial Avenue به عنوان یک ساختمان مسکونی در معرض نمایش قرار می گیرد که فرم های منحنی و نمای بیرونی براق را در یکی از معتبرترین مقصدهای جهان به نمایش می گذارد. در این راستا اداره کل معماری و ساختمان اقداماتی را به موازات یکدیگر آغاز کرده است. Art᠎icle h as been c​reat​ed wi᠎th G SA Con tent G​enerat​or Dem over​si on.

طرح نمای خشک

تهیه نقشه شاپ بر اساس وضعیت موجود نمای ساختمان. در مورد طراحی نمای بناهای بلندمرتبه هنوز ضابطه مشخصی تدوین نشده ولی معیارهایی در دست تهیه قرار دارد که بر اساس آن معیارها طرح ها ارزیابی شوند. در قالب مقرراتی که شهرداری تهران برای نحوه طراحی و اجرای نمای ساختمان های جدید وضع کرده، مالکان پروژه های ساختمانی باید از بکارگیری رنگ های تند و غیرهماهنگ با نمای غالب ساختمان های محله، پرهیز کنند و همه تاسیسات فنی نصب شده در بیرون و بام ساختمان را در برابر «دیدعمومی» استتار کنند. نما عنصری از ساختمان می باشد که امروزه جزء جدایی ناپذیر از بدنه شهری نیز به حساب می آید. یکی از مهم ترین وظایفی که در طرح جامع و طرح تفصیلی جدید تهران و متعاقب آن در برنامه عملیاتی ۵ ساله شهرداری تهران تکلیف شده است موضوع «ساماندهی و ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری در جهت احیای معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی» در مقیاس کلان و «بهبود وضعیت نمای ابنیه شهر» در مقیاس خرد است. اولین اقدام عملیاتی در این بخش تدوین مبانی و اصول اولیه شامل تدوین «ضوابط عام نمای شهر تهران» است. تدوین ضوابط نما در چه مرحله ای است و چه راهکاری برای انطباق این ضوابط که بخش تئوری کار محسوب می شود با عملیاتی شدن این ضوابط پیش بینی شده است؟

جزئیات فنی این سه دسته مستندات شامل آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله(۲۸۰۰)، مباحث ۴، ۵ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان و همچنین دستورالعمل طراحی سازه ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان ها معروف به ضوابط ۷۱۴، نشان می دهد در ساخت وساز به ویژه ساخت وسازهای مسکونی ۶ خط قرمز در نماکاری (اجرا و ساخت سطح بیرونی ساختمان) وجود دارد. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضوابط جدید طراحی و اجرای «نما» در انواع ساختمان ها را به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد. در این مورد لازم است توجه شما را به این نکته جلب کنم که مهم ترین موضوعی که باید در طراحی ساختمان ها به آن توجه شود، اول شرایط اقلیم خُرد منطقه است که در ابعاد بازشوها، میزان پیش آمدگی ها، مصالح مصرفی و مواردی از این قبیل تاثیرگذار است. برای اجرایی شدن این ضوابط کمیته های نما در سطح مناطق پیش بینی شده که از افراد متخصص در زمینه معماری و شهرسازی خصوصا طراحی شهری تشکیل شده و در کنار مسوولان منطقه که در روند صدور پروانه ساختمانی فعالیت می کنند قرار می گیرند و پشتیبانی علمی و فنی طرح ها را عهده دار هستند. در این شیوه از ملات ماسه سیمان برای نصب مصالح نما بهره گرفته می شود.

برای اجرای این نوع نما استفاده میشود. در واقع استفاده از نماهای سنگی و آجری کاملاً زمان بر بوده به همین دلیل سرعت اجرای بالای مونولیت این مشکل را حل کرده و از لحاظ صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار مناسب می باشد. نظارت بر اجرای نما توسط شهرداری انجام می شود یا سازمان نظام مهندسی؟ قاب بندی نمودن سیمان: در مرحله بعدی نیاز است تا قاب بندی نما انجام شود. جهت اجرای رنگ روی نمای ساختمانها، باید زیرسازی های لازم را انجام داد که قبل از هرچیز نیاز به داشتن سطحی مسطح است و این سطح معمولا بوسیله سیمانکاری آستر و رویه انجام می شود. این ضوابط پیش تر به صورت کلی مطرح شده بود اما هم اکنون جزئیات آن که شامل ۳۰ نوع مقررات و دستورالعمل برای نحوه چیدمان نمای ساختمان ها می شود، اعلام شده و باید توسط سازنده ها، اعمال و مورد استفاده قرار بگیرد. اجرای هر کدام از این مصالح به عنوان نمای ساختمان مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت مصالح مصرفی است. در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند.

سه راز چیزهایی که به شما تعلق دارد نه درباره شرکت های نمای خشک|10 نکات بسیار مفید برای بهبود شرکت های نمای خشک|3 کاری که باید فوراً درباره شرکت های نمای خشک انجام دهید}

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکت طراح و مجری نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید