آیا شما نمای سنگ مناسب روش هستید؟ این 5 ایده به شما کمک می‌کند پاسخ

در ساختمان سازی به قسمت بیرونی یک ساختمان که بیشتر در معرض دید قرادارد نما گفته میشود. چون اجرای نمای ساختمان میبایست از کیفیت عالی هم برخوردار باشد. اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد . پورزادی بر اهمیت برگزاری جلسات کارگروه نما، سیما و منظر به صورت منظم تاکید کرد و گفت: ضابطه مند شدن نما، سیما و منظر شهری به دو بخش تقسیم می شود، یکی صدور پروانه ساختمان های عمومی، دولتی و بخش خصوصی و بخش دیگر فضاهای شهری، میادین، معابر خیابانی و مبادی ورودی و خروجی که باید در هر جلسه از کمیته مطرح شود تا دستور کارهای مشخص و ضابطه های طرح جامع در آن بررسی و مناطقی که ضابطه ای برای آن تعریف نشده با استفاده از مشاور ضابطه مند شوند. وی با بیان این که محور گردشگری یکی از امور در دستور کار جلسات این کارگروه است؛ افزود: سیما و منظر شهری در محور گردشگری باید درخور شأن جزیره کیش باشد که در خصوص این مبحث به زودی اعلام نظر خواهد شد. ​Con tent h as  been c re ated with behsaznama C ontent  G᠎en​erator D emoversion᠎.

نما های خشک

وی اظهار داشت: به اقتضای موضوعات در ابعاد مختلف، این جلسات باید هر ماه حداقل یک بار برگزار شود تا به فضای مطلوب و دلخواه شهری دست یابیم. جودت در بخش دیگر به فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: تولید و نگهداری فضای سبز در اقلیم کیش کار بسیار دشواری است با این حال پلکانی و چند لایه بودن فضای سبز در نقاط مختلف جزیره، فضای بسیار زیبایی برای بیننده ایجاد کرده است. انعطاف بسیار زیاد , سازگاری با هرنوع شکل و شمایل معماری .نصب بسیار سهل و آسان.وزن کم و قابلیت حمل آسان و چندین ویژگی دیگر می باشد . این موضوع باعث میشود که نمای ساختمان بهصورت یکپارچه درآمده و از شکل ظاهری زیبایی برخوردار شود. شهرام جودت سرپرست مدیریت طراحی، اطلاعات جغرافیایی و طرح جامع کیش نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل این کارگروه گفت: بخش مهمی از شکل گیری جزیره زیبای کیش در گرو ایجاد کارگروه مذکور می باشد که از نیازهای چندین ساله سازمان بوده که اخیرا با راهبری آقای پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش به سرانجام رسید.

نصاب نمای خشک

سرپرست مدیریت طراحی، اطلاعات جغرافیایی و طرح جامع کیش خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی سواحل و به دنبال آن احساس نیاز به زیبا سازی و نورپردازی غیر از روشنایی معابر در شب، جداره سازی های شهری و بدنه سازی معابر، استفاده از مصالح همجنس و همگون با اقلیم کیش است؛ تاکید ما بر ممنوعیت استفاده از نمای سنگ در جزیره، استفاده از طرح ها، رنگ ها و المان های متمایز از سرزمین اصلی و مختص کیش و به حداقل رساندن سبک های نامتجانس و نامانوس می باشد. نمای ساختمان یکی از مهمترین اجزاء غیر سازه ای و در عین حال مهم در ساختمان است . وی اظهار داشت: نشانه شناسی ها در منطقه نوبنیاد به خوبی رعایت نشده و تفاوت چندانی با ساختمان سازی های تهران ندارد، در حالی که دغدغه معاونت عمرانی در بحث سیما و منظر این است که اگر گردشگری عکسی از کیش مخابره کرد، نشانه ها کاملا مشهود باشد و در نگاه اول مخاطب تشخیص دهد عکس از جزیره گرفته شده است و به عنوان مکان گردشگری، در بازارها، فازهای خدماتی و مسکونی تمایز سیما و منظر وجود داشته باشد.

جودت افزود: در سال های گذشته، ضابطه های اختصاصی برای چند منطقه جزیره کیش از جمله فاز E صفین طراحی و قوانین تخریب و نوسازی برای آن تدوین شد که یکی از پیوست های آن نیز در خصوص نما بود، درمحور مروارید و امیرکبیر نیز ضابطه اختصاصی برای آن تصویب کردیم و هر سرمایه گذارموظف بود به غیر از بحث پلان، فرایندی به نام “تصویب و تایید نما” را پیگیری نماید. به گفته جودت بحث فضاهای سبز میادین و بولوارهای ما نقشی بسیار اساسی در جذب دیدگاه و ادراک فضای شهر توسط گردشگر دارد و شبکه معابر باید به گونه ای طراحی شود که ساکنان و گردشگران به خوبی از آن بهره ببرند. طراحان نمای ساختمان را بر اساس ساختار و کاهش حجم در برابر سطح و منطبق با عملکرد فضای داخلی، پنجره هایی رو به جنوب با توجه به اقلیم اصفهان با سایبان متحرک طراحی کردند تا دید داخلی میسر نشود. نمای آجری از انواع نمای ساختمان می باشد که با بکارگیری این نوع فضای ساختمان دلنشین خواهد شد و به دلیل دارا بودن ضریب انتقال حرارتی کم و پایین نقش مهم و پررنگی در ایجاد عایق حرارتی در یک سازه و ساختمان ایفا می کند. ۲- در عملیات قبل از اجرا به محاسبات فنی و مهندسی خاصی نیازی نیست و مراحل اجرایی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می پذیرد.

سرامیک نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از شرکت بهساز نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید