آنچه درباره نمای خشک نمی دانید

در نمای شیشه ای فریم لس یا همان نمای شیشه ای یوچنل با استفاده از پروفیل های فلزی، سطح نما را شبکه بندی می کنند و فریم نما داخل این شبکه ها قرار می گیرد. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. در اجرای نمای سنگ خشک که به نسبت حالتهای بعدی از قدمت کمتری در ایران برخوردار بوده ابتدا سنگ نما را شاسی کشی و قالب بندی میکنند. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. جالب توجه آنکه نه تنها خانههای یونان و روم باستان درونگرا و حول یک حیاط مرکزی شکل گرفتهاند، بلکه ویلاهای روم و کوشکهای تمدنهای دیگر که چهار جبهه یا چهار نما بودند، در پشت دیواری بلند از دید و دستبرد غریبهها حفاظت میشدند.  Th​is art ic᠎le h as be en generat ed with behsaznama  Conten​t Genera​tor DEMO!

طراح و مجری نمای خشک

می توان براي اين منظور پنل هاي شفاف یا مات و شيشه اي را در مجاورت هم بصورت دندانه اي يا عمودي ترکیب کرد و از این طریق علاوه بر تولید انرژي برق توسط پنل ها ، نور عبوري از این پنل ها بصورت کنترل شده وارد فضا هاي داخلي گردد و از ورود نا خواسته نور خورشید در روز هاي گرم به داخل سا ختمان جلوگیری شود و در اینجا ست که مزیت های سامانه هاي غيرفعال خورشیدی در کنار سامانه هاي فعال خورشيدي، به لحاظ دید به منظر بیرون و تأمین نور طبیعی در کنار تولید برق مصرفی مورد نیاز حا صل می شود. بالکن ها بخشی از نماهای شمالی هستند که هم می توانند به لحاظ متریال قابلیت های بالای خود را نشان دهند و هم در هنگام نورپردازی می توانند آلترناتیو های مختلفی را بپذیرند. اگر مشکلی از لحاظ بودجه وجود نداشته باشد؛ بر اساس اصول طراحی نما، بهترین نوع سبک و مصالح را انتخاب می کند.

نما های خشک

این پایه ها ارتفاعی حدود 12 الی 20 سانتی متر دارند و حداکثر ضخامتی که شیشه های هندریل می تواند داشته باشد 20 میلی متر است. از این مصالح نوعی پنل ساندویجی است که از دو پوسته نازك فلزي تشکیل شده که در یک فرایند پیوسته تحت فشار، حرارت و تنش کنترل شده به یک مغز ها پلاستیکی متصل می شود. ­ایجاد فاصله میان دیوار اصلی ساختمان و پوسته دوم به عنوان نما ، جریان هوا و تهویه طبیعی را ممکن می سازد. توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود نصاب نمای خشک دارد. های ساختمان چه وضعی دارد؟ سیستم های نمای شیشه ای (نمای شیشه ای ساختمان از جمله پرطرفدارترین نمای ساختمانی است که در تمام ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … به چشم میخورد. این کار باعث می شود که با خیال آسوده عملیات ساختمانی خود را آغاز کنید. سبک های معماری که پس از رنسانس در اروپا متولد شدند را می توان معماری کلاسیک در نظر گرفت. پس از خشک شدن ملات سریعات اقدام به بندکشی سنگها کنید. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود.

This data w᠎as w᠎ri᠎tten  by behsaznama C᠎ontent G​ener​ator DEMO​!

قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند. روش های مدرن اجرای نمای ساختمان به روش خشک، برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا به نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد صورت گرفت. در این روش ابتدا سنگ بطور اصولی بر روی نما چیده شده و دوغاب بر پشت آن ریخته میشود. در این میان علاوه بر نصب اصولی انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمان در جلوگیری از ریزش و عدم تداوم طولانی مدت آن تاثیر بسزایی دارد. جایگزین مناسب برای چوب که می توان از نمونه فایبرسمنت طرح چوب استفاده نمود. انتخاب نمای مناسب ساختمان میتواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر داده و همچنین جذابیت و ارزش فروش آن را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد. انتخاب این نوع ساختار شیشه ای به شرایط محیطی و کاربری نما بستگی دارد که توسط تیم مهندسی نما تعیین میگردد. از این رو در این قسمت به چند نکته موثر در انتخاب سنگ نمای ساختمان در قالب موارد زیر اشاره خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید