عاشق نمای خشک شو

این نوع از سيستم هاي نما سازي از نوع پرده باران است. یکی از این ابداعات استفاده از پنل هاي فتوولتایک است. براي بهره مندي از انرژي خورشيدي دو راه وجود دارد: استفاده از نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته از طريق سلول هاي فتوولتا پیک . از آنجا که معماران و طراحان خانه های ویلایی در مناطق خوش آب و هوا و زیبا، به دنبال طراحی و اجرای نماهایی هستند که بیشترین استفاده را از محیط اطراف داشته باشد، به همین دلیل هم نمای شیشه ای ویلا طرفداران زیادی دارد. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان در برابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد ها جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. انرژی حاصل از تابش خورشید بزرگترین منبع تجدید پذیر انرژي روي کره زمین است و اگر فقط یک درصد از صحراهاي جهان با نیروگاه هاي خورشيدي به کار گرفته شوند، همین مقدار برای تولید برق سالانه جهان کافی خواهد بود. This content has ​be᠎en c᠎reated ᠎by behsaznama Content Gener​at᠎or Dem ov ersion !

نصاب نمای سرامیک خشک

بنا بر این پروفیل ها ي خاص و عایق های رطوبتی ویژه مورد نیاز است. لوورها علاوه بر جلوگیری از تابش نورمستقیم خورشید، مهندسین معمار را در طراحی نمای زیبا کمک می کنند. بنابراین ، ساختمانهایی وجود دارند که طراحی خاصی را برای ذخیره انرژی مانند انرژی خورشیدی طراحی کرده اند و برخی حتی از آن برای برداشت آب باران استفاده می کنند. بافت آجر مانند، سنگ مانند، کاشی سرامیک مانند، چوب مانند و انواع متنوع دیگر موجود است. پنل های MetalTech سیستمی از پانل های پیش ساخته flatlock است که با کلیپس و بست بر روی نما نصب می شوند. این روش نصب باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود. حذف تقطیر در سطوح داخلی (تبادل هوا در فضای بین دیوار ها ی ارجی و پوسته نما با عث دفع هر گونه بخار آب در داخل ساختمان می شود و از ایجاد قارچ و سفیدک بر روی نما جلوگیری می کند) – این سیستم نصب باعث کاهش هزینه های مربوط به تهویه مطبوع و تهویه حرارتی می شود که در نتیجه در دراز مدت باعث کاهش گازهای گلخانه ای می شود. • پنل کامپوزیت آلومینیومی: مغزه از پلی اتیلن یا پلی یورتان است که توسط دو پوسته آلومینیومی دربر گرفته می شود.

همچنین نو عی از سازه دوجداره است که نما سازي ساختمان جدید یا موجود را انجام می دهد. برای طراحی نمای ساختمان بهتر است با توجه به نوع کاربری بنا، موقعیت قرارگیری و جغرافیایی منطقه بهترین نوع شیشه را انتخاب کرد. پایه ها و دستگیره های به کار رفته در این مدل از جنس ف است. نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن با ترکیبی از پروفیل آلومینیومی به عنوان سازه و لاستیکهای آب بندی و هوابندی و اتصالات نصب است. از نخستین بار در دهه ۷۰ میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. در این روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته میشود. استفاده از سنگ در ساختمان،یا نوع مصالح،یا روش اجرا،نباید خطری برای بهداشت و سلامتی افراد و محیط زیست ایجاد کند.در صورت احتمال هرگونه تابش مضر از سنگ،آن را باید مورد بررسی و آزمایش قرار داد.عملیات ساخت و ساز و دفع ضایعات نباید موجب آلوده شدن محیط زیست،آب،خاک و فضای سبز در محیط پیرامون شود. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضريب عايق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد .

از طرفی دیگر برای انتخاب نما برای پروژه های مختلف، مطالعات محلی در مورد مطابقت هر نما با شرایط اقلیمی و مطابقت آن ها با کاربرد ساختمان لازم است. تغییر نمای یک خانه می تواند احساس کلی آن را تغییر دهد – حتی می تواند ارزش آن را هنگامی که زمان فروش است افزایش دهد. افزون بر این نمای زیبا و متناسب، ارزش و اعتبار ساختمان را افزایش می دهد. اغلب در بنا ها ي با طبقات کمتر اجرای این سیستم ها به عنوان بخشی از بام توصیه می شود؛ اما با افزایش طبقات و ارتفاع ساختمان ، نسبت سطح نما به سطح بام افزایش یافته و در نتیجه نما گزینه مناسبی خواهد بود و این به این معنی است که براي طراحي سيستم هاي فتوولتاییک در مراکز شهري با تراکم بالا، نماي BIP از ارزش بالاتري برخوردار است. ستم هاي BIP قابل نصب در تمام قسمت هاي پوششی اعم از نما ، بام و سایبان های خارجی می باشند. دیوارهای خارجی و نما باید پوششی خارجی برای محافظت در مقابل عوامل جوی داشته باشند. در جواب این سوال باید بگویم که خیر، کاملاً برعکس. اما قبل طراحی سیستم های نوری و هوشمند سازی آن برای نمای ساختمان بهتر است که سه سوال اصلی را پاسخ دهیم و همچنین در مورد آن با کارفرم نیز مشورت نماییم.

چه کسی دیگری می خواهد راز پشت نمای خشک سنگ را بداند؟

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نما بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید