یک طرح آسان برای نمای ساختمان

در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. از این رو انتخاب این نوع سرامیکها برای استفاده در دکوراسیون داخلی به دلایلی همچون الهام گرفتن از طبیعت و یکی از انواع بهترین رنگ سرامیک که طرحی جذاب به فضای اتاق پذیرایی میدهد و همچنین به دلیل اینکه میتوان از آن را با هر دکوری ست کرد و خنثی بودن خصیصه اصلی آن است، مورد استفاده قرار بگیرد. اما اگر فکر میکنید که اگر کف کاملا یک دست سیاه باشد زیاد برایتان جذاب نیست، میتوانید آن را با دیگر رنگ ها مانند سفید، طوسی، خاکستری و یا هر رنگ دیگری که فکر میکنید زیبا است، ترکیب کنید. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. کاشی و سرامیک یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی است که بخش مهمی از زیبایی و کارایی منزل را بر عهده دارد. Con᠎te nt was g​enerat ed  by behsaznama  Cont᠎en t Ge nera᠎to​r DE MO.

سرامیک خشک نمای ساختمان

همانطور که میدانید، دوغاب ترکیبی از سیمان و ماسه به صورت خیس و مرطوب است که در زمان نصب، سرامیک نما به آن میچسبد. سرامیک خشک در برابر یخ زدگی و انجماد در محیط های مرطوب با درجه حرارت زیر صفر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد تا جایی که می توان گفت هیچ صدمه ای نمی بیند.این ویژگی به دلیل عدم جذب آب در پرسلان می باشد.سرامیک پرسلانی بهترین محصول از نظر مقاومت در برابر جذب آب و در نتیجه انجماد به شمار می آید. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. اطلاق نام سرامیک خشک به دلیل قابلیت عدم جذب رطوبت توسط این پانل هاست که با حذف ملات از زیرسازی نما این امکان را فراهم آورده است که این نوع پانل ها را در ارتفاع های زیاد و حتی در برج ها با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط شرکت مجری مربوطه نصب نمود.

در واقع نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود. از پانل های بتنی پیش ساخته برای روکش تمام یا قسمتی از نمای ساختمان یا دیوارهای ایستاده ای که برای محوطه سازی ، عایق صدا و دیوارهای امنیتی استفاده می شود که از انواع نمای خشک محسوب می شود. این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و … این نوع نما از دو دیوار شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک حفره در ارتفاعات جدا شده و برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده می شود. رنگ آبی برای سرویس بهداشتی به طور پیش فرض در جهان شناخته شده و پرکاربرد است و آن را به عنوان بهترین رنگ سرامیک برای سرویس بهداشتی می دانند. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. این فلز کاملاً قابل بازیافت است و استفاده از آن را آسان می کند.

سرامیک نانوتیس

سرامیک پرسلانی، از خاک رس، گرانیت و نیز سیلیس تحت فشار و دمای بالا تولید ادامه مطلب می شود. سرامیکهای با درجه حرارت بالا را میتوان به عنوان ترکیباتی با دمای ذوب بیش از ۳۰۰۰ درجه سلسیوس تعریف کرد که بیشتر آنها بوریدها، کاربیدها یا نیتریدهای فلزات انتقالی اولیه (نیوبیوم، زیرکونیوم، تانتالوم و هافنیوم) هستند. انواع نمای خشک به علت تنوع بالا امروزه مورد توجه قرار گرفته است که در این جا به آن ها می پردازیم. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. رنگ کلیپسها با رنگ سرامیک با رنگ پلیاستر و با روش الکتروستاتیکی یکسان میشود و در محل اتصال سرامیک به ریل، لاستیکهای EPDM با کیفیت برای جلوگیری از لغزش سرامیک قرار می گیرد. رنگ سفید میتواند گزینه مناسبی برتی اجرای سرامیک در هر مکانی از منزل شما باشد و فرقی ندارد که برای کدام قسمت از منزل به کار برده میشود. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی است. این رنگ ها همچنین به راحتی با هر رنگ یا چیدمانی هماهنگ می شوند و مشتری را برای خرید وسایل یا انتخاب رنگ بندی محیط به زحمت نمی اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید