کسب و کار نمای شسته

موقع نصب سرامیک از بند ضدآب استفاده کنید. نصب این سرامیک بدون نیاز به ملات سیمانی انجام می شود و از این نطر توانسته وزن کلی ساختمان را کاهش داده و آن را در برابر لرزش و فشار مقاوم کند. این مسئله به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند و دارای اهمیت بسیار زیادی است. هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. در سیستم نمای خشک به دلیل کاهش وابستگی به متریال گران قیمت و همچنین فاکتورهای زیاد، کاهش قیمت بالا را می توانیم انتظار داشته باشیم که باعث شده است تا بسیاری از ساختمان ها از این سیستم استفاده داشته باشند. Th is w as g en​er ated  by G SA Content G enerator  D emov​er​sion.

مزایای نمای سرامیک خشک

این عملیات ممکن است بسته به نوع سیستم به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های مصالح رویه باشد. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه کلیک کنید باشد. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. عایق حرارتی در زیر کار به وسیله ی چسب و یا اتصالات مکانیکی به صورت مستقل، به بنا محکم می شود. در ابتدای راه، در دهه 1930 و در کشور آمریکا از این نمونه نما استفاده شد. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. This con te nt h᠎as be​en  done by behsaznama  Content G​ener᠎at᠎or DE​MO!

ظاهری بسیار چشمگیر: زیبایی نمای اسپایدری به حدی است که اگر ده­ها بار نیز از دور و یا نزدیک متوجه کاربرد آن شوید قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد که به همین دلیل در ساختمان­های تجاری و بین المللی گزینه­ اول طراحان و معماران است. منظور سیستم نمای خشک است که با تکنولوژی به روز تولید شده تا نماهای ساختمان های ما ظاهری زیبا و با کیفیت داشته باشند. عکس بالا خانه چرخان شریفی ها اثر معمار برجسته علیرضا تغابنی را به شما نشان می دهد که در طراحی دکوراسیون داخلی آن از سرامیک های سفید استفاده شده است. در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم ترین بخش های ساختمان سازی است. علاوه بر این انتخاب رنگ شما به این بستگی دارد که بخواهید آشپزخانه تان بصورت مدرن چیدمان شود یا کلاسیک. برای اجرای نما ابتدا باید مدل نمایی را که می خواهید انتخاب کنید. این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و …

سپس تایل های سرامیکی به گونه ای روی ریل آلومینیومی قرار میگیرند که هیچ نشانه ای از آنها روی سرامیک مشاهده نیست. در روش نمای خشک برخلاف روش های سنتی طراح و ساخت، خبری از ملات برای اجرای نما نیست. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا 50 درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. در محیطهای پر رفت و آمد توصیه رنگهای روشن منطقی نیست زیرا این محیطها به سرعت کثیف میشوند و لازم است دائما در حال تمیز کردن آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید