چیزی که اجرای نمای خشک کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

از دلایلی که جوانان یا نسل های دیگر پای برخی برنامه های دینی در شبکه های ماهواره ای هستند، این است که کنشگر ان برنامه شومن شده است و بر همین اساس میزانسن و نوع ارتباط و زبانش هم تغییر کرده و گفتمانش درباره محتوای دین به روز شده است. انسان از قدیم همیشه نوعی به خانه اش نما می داد با توجه به امکانات روز دنیا اوایل خانه ها را با کاه گل نما می دادند که به نوبه خود بسیار زیبا بود در تابستان هوای خنکی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد اما به خاطر اینکه هر سال باید نوسازی می شد هزینه وو قت زیادی اتلاف می شد از این رو به نماهای سیمانی روی آوردند که سیمان سفید هم زیبا بود. انتخاب چهارچوب نگه دارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال، شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است.

5 درس‌هایی درباره اجرای نمای خشک که باید قبل از رسیدن به 40 یاد بگیرید

2. اتصالات در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. سرامیک به عنوان یکی از بهترین روکش های ساختمانی شناخته می شود که جذب آب ندارد و بر همین اساس بار مرده ای روی ساختمان ایجاد نمی کند. سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا گردد. در پایه پلیمر از رزین استفاده میشود که نوعی پلاستیک محسوب می گردد، این پلاستیک خواصی همچون عدم زنگ زدگی، سبکی، انعطافپذیری، ذوب و بازیافت مجدد را دارد اما با همه این فواید پلاستیک یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم استحکام می باشد که برای استحکام بخشیدن به آن از ماده فایبرگلاس که خود ترکیبی از سه ماده الیاف کربن، کولار و پلی پروپیلن است استفاده می گردد. در اجرای نمای خشک در ابتدای امر نیاز به محاسبات و طراحی های مهندسی شده هست و غیر از طراح و ناظر پروژه، پرسنل اجرایی پروژه می توانند کارگران ساده باشند. Art᠎icle h​as ​been c reat​ed ᠎with the he lp  of behsaznama  Conte​nt G᠎ener ator  Demoversi on​!

زیرسازی نما عموما برروی شاسی کشی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد. ۸۰ و در صورت نیاز پروفیلهای ناودانی و تیرآهن خواهد بود. در نمای خشک امکان رگلاژ سرامیک ها بعداز نصب وجود دارد یعنی در صورت وجود خطاهای احتمالی بعد از اجرا نیز می توان نسبت به رگلاژ آنها اقدام کرد و یا بعداز سالیات متمادی از اجرای نما نسبت به جابجایی یا تعویض سرامیک هایی که نیاز به تصحیح دارند اقدام کرد بدون اینکه نیاز به تخریب نما باشد. در اجرای نماهای خشک در دو بخش اقدام به ایجاد عایق بندی ساختمان خواهیم کرد: در مرحله اول که عایق حرارتی و صوتی بصورت چسبی و یا مکانیکی به نما متصل می شود و در مرحله بعدی یک فاصله هوایی بین عایق زیرین و پوسته خارجی نما ایجاد می گردد. متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده کلیک است. زیرسازی نما ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. 5. مصالح مورد نظر در نما سازی.

انواع نمای خشک

همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. نحوه زیر سازی نمای خشک سرامیک : منظور از زیرسازی نما ایجاد بستری مناسب جهت اجرای نما می باشد. وجود قابلیت عایق بندی سرامیک نما آن را مناسب شهر های شمالی کشور که بارندگی زیادی دارند می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید