چگونه نمایش سرامیک نازک به موفقیت

اگر برای بین کابینتی یا خانه ای در منطقه ای لوکس می خواهید کاشی و سرامیک بخرید باید از سرامیک های سه بعدی و زیبا استفاده کنید . بسته بندی،حمل و نگهداری سنگ چگونه باید باشد؟ کاشی و سرامیک بسته به نوع استفاده تقسیم بندی می شود . سنگ ساختمانی باید مناسب و با دوام بسته بندی شود،چنان که سنگ در حمل و نقل و انبار کردن آسیب نبیند.بسته بندی باید مانع از تکان خوردن و حرکت کردن آنها در داخل بسته ها شود.بسته ها باید دارای وزن و ابعاد مناسب برای حمل و نقل باشند.جابه جایی آنها با لیفتراک،بالابرها و دیگر وسایل رایج به نحو مناسب مطالب بشتر ممکن باشد. ویژگی های سنگ های ساختمانی گرانیت،سنگ آهک و مرمریت به ترتیب در استانداردهای ۵٦۹۴،۵٦۹۵ و۵٦۹٦ آمده است.ویژگی سنگ های کوارتز و تراورتن باید مطابق استانداردهای معتبر باشد. سنگ کوارتزیت:این سنگ با ظاهر زبر و بلوری خود قابل شناسایی است.کوارتزیت را بخاطر ظاهر زبر آن بیشتر در ساختمان های ارزان قیمت و روستایی به کار می برند.رنگ آن بیشتر قهوه ای سوخته،سرخ،خاکستری و قهوه ای است. سنگ های کار شده را به شکل یک تیشه ای،دو تیشه ای،تخت،تراش،ساییده،لاشه و کلنگی در قسمت های گوناگون ساختمان مانند پی،دیوار،نمای کرسی چینی (ازاره)،نمای دیوار،پله،فرش کف ها و نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می کنند.نام گذاری سنگ های خرد شده با توجه به ریزی و درشتی دانه هایشان انجام می گیرد.  This post w᠎as c reated ᠎with the he᠎lp of behsaznama Content Generator Demoversion᠎.

سرامیک خشک نمای ساختمان

سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب می کنند.سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف،دیوارپله،کف پنجره،کنار و زیر دیوار گچی و.وسایل تزئیناتی نظیر گلدان،شمعدان،جدول و جوی و غیره استفاده می کنند. سنگ مرمریت:مرمر از انواع سنگ های دگرگون است که در رنگهای سفید،خاکستری،سیاه،سبز،قرمز،زرد و ارغوانی می باشد.سنگ مرمر را برای تزئینات و نما سازی داخل ساختمان شامل،کف،دیوار و کارهای هنری بکار می برند. سنگ لایم استون:این گونه سنگ ها به نسبت سنگهای تراورتن و مرمر به لحاظ زمین شناسی جوانتر بوده و در معرض فشار و دمای بالا قرار نگرفته اند.از این رو سنگ های کاملاً رسوبی محسوب می شوند.این سنگ ها به نسبت مرمریت و تراورتن بیشترین جذب آب را دارند و در مقابل فرسایش مقاومت کمتری دارند. سنگ آهک:نمونه هایی از پر مصرف ترین سنگ های لایم استون عبارتند از : سنگ سمیرم،کوه سفید قم،اسلام آباد و مزایای این سنگ قیمت مناسب و یکدستی در رنگ آن است و جذب آب بالا و مقاومت کم در برابر فرسایش از معایب آن است.از این رو این سنگ ها تنها برای مکانهای دور از رطوبت و فرسایش می توان توصیه کرد.بهترین مکان کاربرد آن کنار راه پله ها (بغل پله ها) و دیواره پارکینگ می باشد. ​C​ontent was generated with G᠎SA᠎ C᠎on​te nt Gen er ator Demov er sion!

سنگ چینی(کریستال):توده سنگ های آهکی که در اثر عوامل درونی،نظیر درجه حرارت و فشار،دوباره متبلور شده اند و از این رو جزء سنگ های دگرگون به شمار می روند.سنگ چینی در دو دهه اخیر در ایران مصطلح شده و احتمالا به آن جهت چینی گفته اند که در ضخامت های کم (حدود دو سانتیمتر) در مقابل ضربه صدای چینی می دهد. دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود. C᠎on​te nt has been cre᠎ated by behsaznama Conte​nt G᠎enerator​ Dem over si​on!

نحوه نصب نمای خشک

در صورتی که یک سازه به خوبی عایق بندی شده باشد، می تواند باعث کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش شود. باعث کاهش وزن و حجم فوندانسیون می شود. وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطۀ ضعف بوده و می تواند باعث تخریب سنگ شود. سنگ روی کابینت و اپن:سنگ روی کابینت و اپن باید در مقابل ضربه،سایش و رطوبت مقاوم بوده و تحمل وزن را داشته باشد.در ضمن بسیار مهم است که کمترین واکنش را با مواد غذایی و شوینده داشته باشد. باید طبق نقشه ببینیم کاشی یا سرامیک برای کجا استفاده می شود . اگر روش کلی تولید پرسی باشد از روش اسپری استفاده میشود. یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . Th is con te nt h᠎as been g​en erated  by G SA C​on᠎te nt Gen er at or Demoversi on!

دیدگاهتان را بنویسید